Gand [16. 03. 2011.] |
|
mrml [17. 03. 2011.] |
bio jučer i vidio :) dojmovi: prvi dio fotki mi se ne sviđa nikako, ali ove sa staklima koje se i tu vide su baš dobre i prostor je baš OK :) |
mrml [17. 03. 2011.] |
u stvari, te fotke sa staklima su fakat OK, ali ako ću baš iznest dojam o uličnim fotkama, onda samo mogu reći: loše kadrirano, bez ideje, bez pristupa... to si umjetnik sa takvim referencama i renomeom nesmije dozvolit, to je jednako promašeno kao da ja izložim ove svoje fotke sa mačkama i one iz galerije suvremene umjetnosti... zbunjen sam :) |
ervin [17. 03. 2011.] |
moram sa velikim žaljenjem ustvrditi da sam i ja ostao poprilično zbunjen i razočaran kada sam prije nekih 20-ak dana u sarajevu pogledao pervanovu izložbu "hercegovina - zemlja svjetla". ne znam šta reći, a da ne bude pregrubo - možda jednostavno: loše. |
rocco337 [17. 03. 2011.] |
ja san vidija par izložba od pervana u zadnjih godinu dana i sve su nekako nabrzinu napravljene, koda on nije odabira slike,nekako su samo nabacan bez nekog smisla |
Boddhi [17. 03. 2011.] |
nekada je iza i ispred svakog velikog čovjeka stajala žena, a danas iza svakoga stoji gomila PR-ovaca .... ;o) |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
ćuo sam negdje da je meštar Ivo pao u nemilost HTZa koji je do tada otkupljivao velik dio(iako je to teško procjeniti) njegovih radova jer je kritizirao njihov rad.... ak je to istina, a ne bi me čudilo da je kad znam u kakvoj vukojebini živimo, onda je to prestrašno. kad kažem vukojebini, mislim na masu nekompetentnih ljudi na važnim pozicijama u vladi i državnim institucijama i agencijama.... zna li itko išta o ovome? |
paf_mrvica [18. 03. 2011.] |
znam ja, i samo ću reći da je Febo na dobrom tragu istine |
Yield [18. 03. 2011.] |
Ja sam bio na jednoj njegovoj izlozbi u Mimari..i nisam bio nimalo odusevljen njegovim slikama...a sto se tice turistickih zajednica..sigurno je ivo bio dobro placen za svoje slke..iako kazem...stvarno mi nije bilo jasno zbog cega...ali u takvoj drzavi zivimo :) |
Yield [18. 03. 2011.] |
Ja sam bio na jednoj njegovoj izlozbi u Mimari..i nisam bio nimalo odusevljen njegovim slikama...a sto se tice turistickih zajednica..sigurno je ivo bio dobro placen za svoje slke..iako kazem...stvarno mi nije bilo jasno zbog cega...ali u takvoj drzavi zivimo :) |
Miholino [18. 03. 2011.] |
Mislim da ste svi malo pregrubi u ocjenama. Ja sam vidio dosta njegovih fotki i bio na ponekoj izložbi i rekao bih da čovjek radi vrlo dobru promidžbenu - turističku fotografiju. Opet nekome se to čini preobičnim i nedovoljnim za art fotografiju, posebice za tako razvikanog fotografa što Ivo Pervan u hrvatskim okvirima stvarno jest. No, ne može se sporiti da je čovjek osvojio more nagrada u fotografskom svijetu i da ima kvalitetu. |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
ono kaj ja znam od ljudi koji rade u turističkim zajednicama različitih gradova i županija, kao i htza, lova koju fotografi dobiju za fotke je smješno mala u odnosu na uložen trud. toliko mala da mnogi uopće ne pristaju na prodaju a kad i pristanu lovu čekaju ko da im Todorić plaća. Yield, ako i je dobro plaćen(što ne znamo) to je zato jer su za ovaj tip fotografije koji on radi njegove fotke izvrsne. prije njega nitko nije tako fotkao na prostorima bivše Juge. pogledaj samo neke starije turističke vodiče iz doba Juge a i prve turističke prospekte samostalne HR.... imam ih doma ko pljeve tak da znam kaj pričam. njegove su se fotke isticale kvalitetom kompozicije i svjetla za razliku od mase snepšotova loše kadriranih i napravljenih po najgorem mogućem svjetlu/vremenu za fotkani motiv. njegove međunarodne nagrade i reference dovoljno govore o njegovoj kvaliteti pa nema govora o nekakvoj protekciji, da nebi bilo zabune. druga je stvar kaj možda tebe taj tip fotografije ne zanima. ako kroz to ocjenjuješ nečiji rad onda si debelo u krivu. |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
|
mrml [18. 03. 2011.] |
Da ponovim, ja nisam ulazio u dosadašnji rad nego sam komentirao fotke sa riječke izložbe, dakle, ulične fotke Pariza koje su po svim kriterijama jako loše, tj. više liče na pokušaj nego na fotografiju. Isto tako kažem da ima par jako dobrih staklenih arhitektura na toj izložbi. Da ja imam njegovu reputaciju, ne bih si nipošto dopustio izlaganje takvih stvari jer bi to degradiralo sve dobro iz prošlosti... |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
mrml, ma kuži se sve kaj si napisao. nema zabune. i to je sve u redu. svatko ima pravo na svoje mišljenje i ukuse. nego, mene je ponukalo da se uključim u to kaj neki ljudi na osnovu pretpostavki donose sud o nečemu. a ja pouzdano znam iz htza i drugih manjih turističkih ureda na nivoima gradova i županija da je novac koji oni plačaju smješno mali. fotografijom se niko još nije obogatio. pogotovo takvim tipom fotki.... to se radi iz gušta i ljubavi. čovjek u to ne ulazi radi love. i drugo, procjena Yielda da ne kuži zbog čega je on "dobro" plačen... meni se osobno ne dopada tip fotografije koji radi Yield ali ne mislim da je time loš fotograf ili precjenjen. dapače, ima izvrsnih fotki, super ideja i vješt je u fotošopu i kapa dolje s poštovanjem na radovima bez obzira kaj nisu moj štih.... samo sam to htio reći. |
mrml [18. 03. 2011.] |
ma sve OK, ja pomislio da si krivo shvatio da kritiziram Pervanov rad općenito i generalno, to dakle ne, samo izložbu :) |
Yield [18. 03. 2011.] |
Prvo da na napomenem da su ovo moja razmisljanja s kojima se nitko ne mora slozit..isto kao i ja s drugima :) Febo Pa da probam malo bolje objasnit...pa mozda bude jasnije. Jel izgleda da ovako sad ja pljujem po covjekovoj cijelokupnoj karijeri. Ja stvarno volim SVE vrste fotografije i ne "gledam samo ravno"...a drugo je sto ja volim radit..a to hoce li se to nekom svidat ili ce rec da je smece..to je individualno Sorry ja ne gledam koju vrstu fotografije netko radi nego KAKO je radi, buduci da pratim i radim stvarno sve vrste fotografije vidim ono sto je LOSE i sto je dobro(meni naravno). Vidio sam dosta njegovih slika,ali ne pratim njegov rad jel mislim da ima daleko boljih fotografa i oni mi daju inspiraciju..u tom podruciju isto kao i u drugima,jel mislim da samo tako mozes postati bolji. Ono sto sam komentirao su njegove slike u Mimari na izlozbi i neke slike za turisticku zajednicu.Ne znanima me sto je covjek radio prije 20 godina...ako je nesto lose.Ono sto sam ja tamo vidio je MENI bilo "mlako" i nekako zastarijelo,s time ne mislim na obradu fotki koje skoro nije ni bilo.Osobno sam i na fotozinu vidio puno ljepsih i BOLJIH slika od ljudi koje se bave amaterski fotografijiom..a da ne govorim na sajtovima koji se bave takvom tematikom. Sto se tice turistickih zajednica...a i ja znam neke stvari iz prve ruke kako se rade i kojima je mjesto na nekoj drugoj raspravi. Ali ima nekih koji su jako ljepo zaradili a neki i zaraduju sa fotografijama upitne kvalitete...zbog kojih mnogi fotografi ne mogu nista...isto kao sto nam je i u ostatku drzave :) |
Yield [18. 03. 2011.] |
Prvo da na napomenem da su ovo moja razmisljanja s kojima se nitko ne mora slozit..isto kao i ja s drugima :) Febo Pa da probam malo bolje objasnit...pa mozda bude jasnije. Jel izgleda da ovako sad ja pljujem po covjekovoj cijelokupnoj karijeri. Ja stvarno volim SVE vrste fotografije i ne "gledam samo ravno"...a drugo je sto ja volim radit..a to hoce li se to nekom svidat ili ce rec da je smece..to je individualno Sorry ja ne gledam koju vrstu fotografije netko radi nego KAKO je radi, buduci da pratim i radim stvarno sve vrste fotografije vidim ono sto je LOSE i sto je dobro(meni naravno). Vidio sam dosta njegovih slika,ali ne pratim njegov rad jel mislim da ima daleko boljih fotografa i oni mi daju inspiraciju..u tom podruciju isto kao i u drugima,jel mislim da samo tako mozes postati bolji. Ono sto sam komentirao su njegove slike u Mimari na izlozbi i neke slike za turisticku zajednicu.Ne znanima me sto je covjek radio prije 20 godina...ako je nesto lose.Ono sto sam ja tamo vidio je MENI bilo "mlako" i nekako zastarijelo,s time ne mislim na obradu fotki koje skoro nije ni bilo.Osobno sam i na fotozinu vidio puno ljepsih i BOLJIH slika od ljudi koje se bave amaterski fotografijiom..a da ne govorim na sajtovima koji se bave takvom tematikom. Sto se tice turistickih zajednica...a i ja znam neke stvari iz prve ruke kako se rade i kojima je mjesto na nekoj drugoj raspravi. Ali ima nekih koji su jako ljepo zaradili a neki i zaraduju sa fotografijama upitne kvalitete...zbog kojih mnogi fotografi ne mogu nista...isto kao sto nam je i u ostatku drzave :) |
Yield [18. 03. 2011.] |
Ne znam..vjerojatno ja gledam na to drugacije od ostalih...samo da navedem primjer..tu je na fotozinu je bio neki fotograf(ne sjecam se kako se zvoe jel ne pratim) koji je bio na TV-u...promovirao Hrvatsku,knjiga je neka izasla,ja dodem i vidim fotke(profil)..pitam se kakvo je to smece i jel to neka sprdancija ili lazan profil...pitas se kako taj moze bit "fotograf" i onda ispadam kao neki kreten jel sam rekao da su mu fotke koma i da bi mene bilo sram to stavit i da prvi put pocinjem s fotografijiom...a on se ponasa ko da je neki bog... Ja jednostavno necu gledat tovje fotke na nacin da mi se "ne svida" ta vrsta fotografije koju radis...nego cu gledat na nacin da vidim puno bolje :) Eto toliko...ne zelim u daljenje rasprave ulazit..iznio sam svoje misljenje da da mi je ovo sta sam vidio ovdje na videu i Mimari koma...a sad ocito je da ce to nekom bit dobro...i moze se o tome raspravljat do beskonacnosti :) |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
to kaj veliš o profilima na zineu... ima tu puno ljudi koji ne stavljaju sve, pa čak i najbolje radove na zine.... jednostavno ne stignu ili im se neda. tak da je teško donosit neki sud po fotkama na zineu... al ne znam o kome točno pričaš. ma nije ni bitno. ja dugo pratim njegov rad i mogu reći da je, iako bi me neki drugi bolji poznavatelj Yu i HR fotografije mogao i razuvjeriti, prvi koji je "ozbiljno" počeo raditi takav tip pejzaža a da nisu obični, loše kadrirani i po krivom svjetlu fotkani snepšoti. meni je definitivno inspiracija jer kod njega mi se sviđa to da je, iako je radio tip fotki u kojem je vrlo lako upast u klišeje, u biti tražio zanimljivo svjetlo koje je daje baš tu posebnu atmosferu na njegovim fotkama i drugačiji kompozicijski pristup od mase snepšotova. njegove fotke definitivno iskaču u turističkim promomaterijalima i već prvi prvom pogledu na fotku može se reći da je to njegov rad. uz toliku masu mediokriteta u pejzažima i dokumentarističkim fotkama i motivima koji su već puno puta fotkani teško je naći svoj stil i biti originalan ko što je on. u monografijama imaš masu fotki nekih lokacija koje je fotkao bilo sa povišenih rakursa, bilo iz helikoptera a vidi se i da je koristio razne širokokutne i teleobjektive i isprobavao sve kaj se moglo isprobat. definitino je originalan i kreativan. a širok je i spektar motiva koje je fotkao -pejzaži, arhitektura, kulturna baština, ljudi, detalji svakojaki. svojim je radom zaslužio mjesto koje ima u hr ali i svjetskoj fotografiji. nije bezveze dobio tolike nagrade vani. tamo nije bilo HTZa pa je opet nagrađivan. a ja kapu skidam svakome tko je uspio zaraditi bilo kakvu lovu fotografijom u državi u kojoj se mediokriteti stavljaju na pijedestal. da ima fotki upitne kvalitete(blago rečeno) po turističkim prospektima je poražavajuća činjenica. i npr. ti koji možeš imati fantastičnu fotku neke lokacije sigurno ćeš je jako teško prodati HTZu jer oni već imaju bazu svojih kupljenih fotki u kojoj je masa mediokritetskih snepšotova. a ako je i uspiješ prodati to će biti za siću. al to je tak u našoj državi. puno važnije stvari nisu sređene tak da je naivno očekivati u nekoj bližoj budućnosti da će se pojaviti ikoja agencija koja je će i financijski vrednovati tvoj uložen trud i vrijeme. to je preširoka tema zakaj je to tak kod nas i kak to promjeniti. ali baš zato velim, fala bogu pa HTZ ima njegovih radova koji izvlače sve te prospekte. a to pričam zato jer sam na ovo malo putovanja na kojima sam bio skupio promomaterijale različitih turističkih zajednica i mogu reći da su naši prospekti, ma koliko nekima to čudno zvučalo, još i jako dobri. ne odlični ali jako dobri. u odnosu na druge. |
rocco337 [18. 03. 2011.] |
ma prevan je legenda,ima najbolje fotografije tog tipa...ja se palin na slike s izložbe "boje hrvatske" haha ali s druge strane koliko je fotografa iz hrvatske imalo priliku muhte priletiti nebrojen broj puta hrvatsku uzduž i popriko? |
sokol [19. 03. 2011.] |
Nisam bio na izložbi i ne mogu pričati o njoj, ali iako sam se trudio nešto pronaći u fotografijama Ive Pervana, nisam uspio u fotografijama Ive Pervana, gledajući rad u cjelini, a sudeći po njegovoj web stranici, Ivo Pervan , pronaći ništa više od korektne prospekt-turističke fotografije. Ne tvrdim da sam u pravu, možda svi mi koji ne razumijemo njegove fotografije i ne sviđaju nam se, ne razumijemo nešto što oni koji kažu da su njegove fotografije vrhunac vrhunca, razumiju, a takvih je, sudeći po popularnosti gospodina Ive Pervana, jako puno. Stvarno bih volio da netko tko smatra njegov rad vrhuncem vrhunca, elaborira svima nama svoj stav i rastumači što je to u fotografijama Ive Pervana, što ga je stavilo na pijadestal neprikosnovenog fotografa broj jedan u Hrvatskoj. Još jedan vrlo nejasan primjer je i sa Facebooka, imamo jedan montirani slideshow koji nije ništa posebno pogotovo kada isključite ton i zanemarite specijalne efekte, koji nisu nastali prilikom nastanka same fotografije, a ispod tog slideshowa, su hvalospjevi, i nije mi jasno na temelju čega, uostalom pogledajte sami slideshow Promatrajući i prateći mnoge galerije mnogih svjetskih autora, mislim da vrh vrhova još uvjek nije nadmašen i teško da će ikada biti, jer on je jedan i jedini uvjek na vrhu FOTOGRAFSKOG SVIJETA |
Febivjetar [19. 03. 2011.] |
Roko, to je svugdje u svijetu najnormalnija stvar da ti agencija za koju radiš, ako joj to buđet omogućuje, iznajmi helikopter. tek iz helića čovjek dobiju sasvim drugu perspektivu ljepote pejzaža. nije to niš posebno. a ako si to nje mogao priuštiti HTZ jedne zemlje kojoj največi dio zarade dolazi iz turizma i prodaje usluga onda nije mogao niko. bili bi totalno glupi i jadni, u smislu turističke promocije, ne iskoristit i tu opciju. Sokole, moje je mišljenje da je JEDAN OD najboljih u tom tipu fotografije u HR. naravno da ima i drugih, podjednako dobrih, to nije sporno. mislim da su ljudi više iživcirani činjenicom da se samo on uspio probiti ali to najmanje govori o kvaliteti njegovih radova a najviše o situaciji u HR i vrednovanju radova HR fotografa, što od strane javnosti, što od strane države. vjerujem da i njega to živcira. svakog normalnog bi. što se tiće hvalospjeva ispod fotki uzmi u obzir masu loših snepšotova tu na zineu koji imaju samo lijepi zalazak ili svjetlo a sve drugo je loše pa imaju po 20 komentara. ima tu na zineu konkretno jedna fotka malih slapića istarskih Kotli, loše kadrirana, grozno obrađena i fotkana u najgoroj mogućoj sezoni po najgorem svjetlu. znaš koliko ima komentara? preko 90!!! tak da pustimo komentare sa strane i slušajmo struku. gore sam već Yieldu elaborirao svoje mišljenje o njemu pa nema potrebe da se ponavljam. ti naravno imaš pravo ne složit se sa mnom. sto ljudi, sto ukusa.... i naravno, Ansel je stvarno legenda.... to kak je on živio i hodal po parkovima sa magarcima koji su nosili šatore, mini labaratorij za razvijanje na licu mjesta! je priča koju će teško itko drugi nadmašiti. Ansel je svijet za sebe i nezhvalno je uspoređivati Ansela i Pervana jer sve je kod njih totalno drugačije, od vremena u kojem žive(živio) pa do tehnologije a bogme i prostora(divljih prostranstava SAD 40ih i 50ih godina). kaj hoću reći? nabavite si Pervanove knjige i u njima pogledajte fotke. ovo na slajdšou je više radi publike i ljudi koji nisu fotografi... osim odličnih fotki i knjige su odlično dizajnirane i opremljene za što je dizajner Ljubičić pobrao isto puno nagrada i to ne samo u HR. ni meni sve Pervanove fotke nisu sjele što je normalno i niš čudno. mislim da svaki fotograf zna da i sam ima loših, osrednjih, dobrih i odličnih radova. pa vjerujem da tako i on. i još zbog nečeg pervanu skidam kapu. nekada prije krize dok ministockovi nisu sjebali velike stock banke poput gettya, alamya, corbisa i inih fotografi su mogli živjeti samo od prodaje na stocku. danas imate ministock banke gdje entuzijasti prodaju izvrsne pejzaže i ine tipove fotki za 1 pišljivi euro!!! i ok, nemam niš protiv. tržište nek se stabilizira a fotografi nek se prilagode. danas se fotograf koji pretendira da živi od svog rada treba baviti i dosadnim marketingom i na to trošiti ogromnu količinu vremena i boriti se sa vjetrenjačama državnih institucija, agencija, itd... zato su i Art Wolfe, Frans Lanting i masa drugih renomiranih fotografa otišli sa Gettya i osnovali svoj Photoshelter da ne plačaju više posredništvo stock banaka... uglavnom duga i dosadna priča. ono kaj hoću reći je da skidam kapu svakom fotografu koji se uspio prodati i koji je svoj rad uspio unovčiti i pokriti ionako ogromne troškove opreme i uloženog truda i vremena. pozdrav i dobro vam svjetlo svima želim |
mrml [20. 03. 2011.] |
Slažem se Febo sa svime što kažeš, a Pervanu, opet da ponovim, nije trebala izložba loših uličnih fotografija... |
Febivjetar [20. 03. 2011.] |
mrml, ne čudi me to da ti se nije dopala izložba. vjerujem da je svako od nas bio na izložbi nekog renomiranog autora koja nas nije uopće impresionirala. sam sam bio na takvih nekoliko. |
Boddhi [20. 03. 2011.] |
Eh pa, ja tu izložbu nisam vidio, pa se može i reči da nisam potpuno mjerodavan, istina ... Ali ako spominjete Pervanove "ulične fotke" na toj izložbi e tu bih nešto rekao: Ivo je NAŠ ČOVIK i snimao je NAŠE LJUDE po NAŠIM Hrvatskim ulicama i trgovima i događanjima. A te ulične su mu pak iz Pariza, pa eto valjda to nije njegov medij i senzibilitet pa nije "ušao" u srž toga kako je ulazio u uličnima ovdje, u Hrvatskoj... |
mrml [20. 03. 2011.] |
Jedno je kad te nešto ne impresionira jer ti nije ostavilo dojam a tehnički je dobro, a loše odrađene fotke + nedovoljna posvečenost motivu su uvijek loše... |
dugi1 [20. 03. 2011.] |
Potpisujem Febu u svemu gore napisanom! Hvala ti sto si mi ustedio jagodice na prstima:)) E ljudi moji,taj nas nadaleko poznati hrvatski jal... Znam otprilike kako idu i dogovaraju se takve stvari...Velika većina nas ne bi za neko kraće vrijeme boravka tamo snimila ni trećinu toga.Obično se radi o prekratkom vremenu da se napravi stotinjak umjetničkih fotografija.To je skoro reporterski odrađen posjet jednom gradu-državi-svejedno.Obićno se radi o desetak do dvadesetak dana raspoloživih za snimanje. |
Boddhi [20. 03. 2011.] |
potpisujem dugoga koji potpisuje Febu čim također potpisujem i vlastito jadno d*pe koje je takve stvari dugo vremena prolazilo ... |
mrml [21. 03. 2011.] |
I eto opet sve u krug... Ajde fino provozajte se do Rijeke, pogledajte izložbu, pa će vam onda sve bit jasnije :))) |
Aragorn [21. 03. 2011.] |
|
mrml [21. 03. 2011.] |
I kaj sad sa tim linkom? pričamo o izložbi |
Aragorn [21. 03. 2011.] |
Ništa, naišao na na link, Znam da je tema izložba, ali kako se radi o dotičnom autoru možda nekog zanima. Čista poveznica. Ne vidim u čemu je problem? |
mrml [21. 03. 2011.] |
problem je što je tema foruma izložba, i to loša izložba, a ne autorov rad od prije i blablabla pretpostavlja se da manje više ljudi ovdje znaju tko je autor i šta je radio i kakve su mu inaće fotke dakle, da ponovim: pričamo ovdje o izložbi koju sam ja iskritizirao kao osoba koja ima licencu i kvalifikaciju za tako nešto i to na svjetskoj razini, da ne ispadne da sam sad neki početnik koji laprda bez smisla o nečijem radu tko to nije shvatio, nikad ni neće, tako da opet kažem: posjetite izložbu |
Aragorn [21. 03. 2011.] |
Ne moraš ponavljat, jasna mi je tema, pročitao sam cjeli forum. Kao što sam i naglasio prvi puta čista poveznica, tko želi neka pročita tko ne želi,ne mora. Tema se dalje može nastaviti bez obzira na moj link, mislim da nisam napravio takvu štetu. |
mrml [21. 03. 2011.] |
ma ok, nije šteta nikakva :) samo kaj svako malo netko skreće temu od njene srži i uporno brani autora koji je u ovom slučaju napravio veliki promašaj sa tom izložbom i tu ga ništa nemože opravdat... |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))