omot [18. 03. 2012.] |
Odlična...sviđa mi se...i sl. Ne kužim zašto ste nekako svi protiv da se pišu ovakvi komentari ispod fotki ?! Što je u tome tako loše? Nismo svi baš kunsthistorikeri i kompetentni foto znalci da uvijek moramo dati neku stručnu analizu. Zato mi i ovaj prijedlog od @Gordana izgleda sasvim logičan. Tko to želi i voli...pa nek izvoli. Mislim da je malo njih koji će nešto smisleno sročiti kao što to radi naša vrla @Inga. |
Baya [18. 03. 2012.] |
Nema niš loše, baš naprotiv. |
HrvojeBakovic [18. 03. 2012.] |
mozda bi tribalo napravit ''lajk'' botun, i tako ostavit mista za eventualnu kritiku.. |
gogoya [18. 03. 2012.] |
sviđa mi se tvoje razmišljanje. Odlično! ;) |
GoSt [18. 03. 2012.] |
prvo su bile amebe, pa "sviđa mi se" pa je FB počel "lajkat" :DD . molim štovano fotozinstvo da ne budu inkvizitorski nastrojeni spram "sviđa mi se"! . I rest my case :p |
filiplphoto [18. 03. 2012.] |
Ljudi imaju tendenciju da se jako brzo uvrijede ako nekom napišeš pošteno sve zamjerke na fotki. I onda ispadneš arogantan, iživljavaš se jer u stvarnom životu radiš neki mizerni posao i živiš s mamom i mačkama, sitničav, uvijek nešto prigovaraš, blablabla. Tako da je nekad zgodnije ne komentirati išta nego napisati. Blaženo neznanje. Doduše sam autor bi trebao ispod fotke napisati ako želi kritiku ili ne. Jer za neka djela i mene osobno nije briga ako je kompozicija ovakva ili onakva. Pravila su tu da bi se kržila, zar ne? :) |
HrvojeCrnjak [18. 03. 2012.] |
Ja nisam protiv(i ja pišem puno takvih komentara), ali mislim, da bi isto mogli uvest predloženu kategoriju. Ne treba bit strogo kritika, može biti i Trebam pomoć oko fotke. Smatram da bi se moglo podosta naučiti. |
filiplphoto [18. 03. 2012.] |
Onda kao što sad postoje prilikom uploadanja kategorije recimo životinje, ptice itd itd dodati kategoriju "Trebam kritiku" (ili varijacija na tu temu)? |
housel [18. 03. 2012.] |
Jučer sam pogledao 2 jako lijepe fotografije pa sam isto i napisao :) |
Baya [18. 03. 2012.] |
Ak je lijepa, onda se to i napiše. Ak se vidi da bi nekom izmjenom bila bolja, to se isto napiše, ako nije vrijedna spomena, neće se napisati ništa. Ak autor veli da je on baš htio tak, opet dobro... |
kiki-9 [18. 03. 2012.] |
odlicna tema |
oggy30 [18. 03. 2012.] |
omot, nije problem u odlična, sviđa mi se,:))), dapače što više takvih fotki to bolje...., nego kad napišeš nekakvu konkretnu kritiku obično su odgovori ja sam to baš tak htjela/htio, pa do onog ja bum sad sve obrisal/obrisala, molim da mi se obriše profil ili neke svađe i ljutnje, ovak i onak svi smo zadnjih par godina kratki na fitilju....i ono što sam napiso svakom se desi da škljocne koju fotku koja mu je draga vidi da nekaj ne štima, a nemre skužit kaj... |
comp-art [18. 03. 2012.] |
Ja mislim da bi bilo poželjno napisati kritiku na svaku izloženu fotografiju, bilo da se ona nekome sviđa (napisati što nam se sviđa), odnosno što bi možda moglo biti bolje.S druge strane treba i pisati i o onome što nam se ne sviđa, na jedan pristojan i konstruktivan način, tako da ukaže autoru na neke stvari kojih možda nije svjestan.Naravno sve u najboljoj namjeri.Mi smo ipak svi povezani nečim što se može nazvati zajednička ljubav prema fotografiji.Ja osobno sam strahovito alergičan na komentare tipa nekakovih hijeroglifa ili znakova koje neznam niti šta predstavljaju i smatram ih krajnje nekulturnim i ponižavajućim. |
cigo [18. 03. 2012.] |
oggy ja vec vidim deficit fotki u takvoj galeriji znas da je ovdje puno ljudi kojima se rijec ne smije rec kad su njihove fotke u pitanju filipe pravila su tu da ih upoznas i da fotkas po njima i da ih onda prekrsis u situacijama u kojima se to moze napraviti. i ljudi koji se tako uvrijede su bolesnici i to vise govori o njima nego o ljudima koji stave komentar s idejom se u nacelu slazem |
rudla [18. 03. 2012.] |
eto, cigo je sve rekao :) |
dubrovnik [18. 03. 2012.] |
cigo, mogu li kritizirati tvoje fotke? |
DeepBlueOcean [18. 03. 2012.] |
Na Zineu ima masa fotki koje dobivaju pozitivne kritike, a vrlo su lose ili su totalno smece i dobivaju dobre kritike samo zato jer su autori poznati ili su medjusobni hvalioci prijatelji. I to svi mi znamo, a znamo i koji su to autori. Zato ponekad napisem ispod dobrih fotki, ispod losih ne jer se autori obicno uvrijede, pogotovo mladji, a mozes izazvati bujicu reakcija od kojih su neke gore navedene. Kad se laž ponavlja vise puta postane istina. U stvari, najvaznije je da se tu druzimo, moze i bez fotki (ima i takvih koji komentiraju i uce zivotu, a nemaju fotki njanci jedne u galerijama :))))) |
GoSt [18. 03. 2012.] |
@DeepBlueOcean, to kaj si rekel je saborska floskula :)))) ak znaš - reci! situacija se neće sama od sebe riješiti, a Ti ćeš vječno ostati nezadovoljan... |
DeepBlueOcean [18. 03. 2012.] |
Reko sam u zadnjoj recenici da je najvaznije je da se mi tu dobro druzimo, virtualno ili stvarno nebitno, drugo nije vazno. ;) |
DeepBlueOcean [18. 03. 2012.] |
Fata je Fata,a dvaput je dvaput, sorry :) |
HrvojeBakovic [18. 03. 2012.] |
Meni je najdraze vidit onu cuvenu recenicu ''ja sam zelio tako'' |
M4RiO [18. 03. 2012.] |
Ja zasad ne dajem kritike, jer smatram da sam premalo u fotografiji, i premalo općenito o fotografiji znam, da bih mogao nekome reći ovo ili ono ti nije dobro...no zato apsolutno nikad nemam ništa protiv kritike moje fotke. Bez obzira koliko se dobro poznajemo tu na zine-u, ako mi kritikom pomognete da postanem bolji, ili da prestanem ponavljati greške, onda ćete mi biti još draži :) Jedino što mislim da je bitno, jest način ukazivanja nekome što na fotografiji može biti bolje, i to je sve. Ljudi često kažu, slobodno kritizirajte moje fotke, zato sam ovdje, ali im apojedinaca koji to u stvari to ne vole ili ne misle tako. Kažu to zato što misle da moraju. Ja uvijek volim učiti od drugih, i smatram da svatko može učiti od svakog. Mislim da onaj koji je 10 godina u fotografiji može naučiti nešto od onog koji je možda tek počeo. Samo si to mora dozvoliti. Što je recimo meni jučer bilo zanimljivo u radionici Mare Milin. Tko je bio taj zna o čem se radilo. Uglavnom trebalo je uz minimum dodataka tipa reflektora, osvjetljenja, i raznih pomagala, uz tek dva kamena i špage napraviti nekakvu minimalističku a jako dobru fotku. Pa je ona dva kamena posložila na stolicu i pustila ljude da je fotkaju. Ono što je meni bilo najzanimljivije jest gledati različite ljude i njihove različite pristupe fotografiranju istog subjekta. Ja nisam ni pokušao napraviti fotografiju, jer sam se osjećao nelagodno među toliko ljudi koji gledaju što radiš, zaključio sam da fotka neće biti onakva kakvu bih možda načinio da sam tamo bio sasvim sam, pa sam zaključio da je pametnije gledati na koje sve način to drugi čine i možda iz toga nešto naučiti. Poruka Mare Milin je bila odlična i svakako ću to pokušati primijeniti ubuduće. No gledajuć ljude kako fotkaju, na prljavom prozorskom staklu sam opazio otisak ljudske ruke koji je tamo ostao vjerojatno od postavljanja tog istog prozora. Napravio sam fotografiju te ruke. Kasnije sam promatrao da li će netko primjetiti isti motiv i pokušati ga fotkati. Nisam zapazio. A opet možda ga je već netko fotkao prije mene. Eto, nisam fotkao točno ono što je Mare složila na stolici, našao sam svoj jednostavan motiv koji mi se svidio. Iako poanta Marine radionice upravo to i jest. Ljudi su fotkali mobitelima, običnim digitalcima, i sve mi je to bilo jako zanimljivo. Netko bi možda skrenuo pogled s osobe koja fotka običnim digitalcem, jer nema "pravu kameru", no eto meni su upravo oni bili jako zanimljivi. Možda sam malo skrenuo s teme, pa ću sada obraditi i staviti tu fotku ljudskog otiska ruke, a vi je molim lijepo kritizirajte, i recite što biste napravili drugačije :) Pozdrav svim fotozine-rima i -ricama :) |
Berty [18. 03. 2012.] |
|
Berty [18. 03. 2012.] |
ima omot pravo , trebao sam prestat pisat nakon "sviđa mi se" ;-) |
omot [18. 03. 2012.] |
:-))))...@berty...odličan primjer opekline na vlastitoj koži. To ti je zato što si se drznuo analizirati, a fakat si amater-početnik :-))))... |
viz [18. 03. 2012.] |
berti, ti nikad ne komentiraš moje fotke, pa što te inspiriralo za današnji komentar? |
kiki-9 [18. 03. 2012.] |
bas si zlocko bertys |
JelenaP [18. 03. 2012.] |
Neki ljudi nemaju toliko vremena da pišu konstruktivne kritike, neki smatraju da nisu dovoljno kompetentni, a velika većina se ne želi nikome zamjeriti. Ja sam, primjerice, pokušala dati svoje viđenje kako bi jednom članu fotografija bila bolja uz sitne korekcije, međutim, autor je nedugo nakon mog komentara obrisao fotografiju. Tako da je najbolje "biti u miru". :-) Preskočiti što ti se ne sviđa, a napisati da ti je lijepo ono što zaista jest i svi zadovoljni. :-) |
viz [18. 03. 2012.] |
nije problem u tome što se berty "drznuo analizirati", omote, nego u tome što sam se ja drznula otpiliti ga neozbiljno - iskreno, nemam vremena baviti se time u detalje... |
kauboj [18. 03. 2012.] |
ma šta vam je ljudi, pa zadnje što nam treba su kritike makar bile i konstruktivne jer u ovoj našoj ružnoj stvarnosti zar nije bolje da si tepamo i tako živimo u iluziji da nam bar nešto dobro ide...!!:)))) |
omot [18. 03. 2012.] |
...@viz, pa to sam i napisao i to na naćin da sam se obratio njemu, a pisao sam o tebi (najdraže mi objašnjavati kad se šalim. Ubuduće pišem: Pazi VIC :-} |
viz [18. 03. 2012.] |
@omot - du hast ins Fettnäpfchen getreten... |
Berty [18. 03. 2012.] |
viz ... ja rijetko komentiram fotke uopce .... a danas mi je ova upala u oci jer mi je dobra ... u principu i komentiram fotke koje su mi dobre ali na njima vidim nesto sto se moze popraviti nema mi smisla komentirat lošu fotku niti ostavljat samo "like" radi "like"-a ( ok napravim to tu i tamo kad mi je nesto bas jako dobro ) ali ima mi smisla komentirat jedino ak mislim da imam nesto pametno za reci .... i onda iskreno uopce ni ne gledam cija je to fotka koju komentiram . svako dozivljava fotkanje na svoj nacin , ti se kazes ne zamaras tim detaljima ... ok tvoja fotka ... meni je steta kad vidim fotku koja ima potencijal a par stvarno lako popravljivih sitnica ju odmicu od toga da bude bas ono ozbiljna fotka .... ovako je to dobro uocen motiv prosjecno realiziran ... ili u žargonu umjetničkog klizanja : umjetnicki dojam 5.9 tehnicka vrijednost 4.8 :-) |
Berty [18. 03. 2012.] |
p.s. nisam ja sad ovo dozivio kao neko "odpiljivanje" ali evo bas ovo dobro ilustrira cijelu situaciju ... nikad ne znas kako ce netko reagirati i jel ga uopce interesira da mu netko pise ista o njegovoj fotki ... i onda dolazimo do racunice da ako ja sad napisem 15 analiza nekih fotki random autora s kojima nemam osobni kontakt desit ce se ovo : njih 6 ce bit zahvalno ( stvarno ) njih 3 ce reci da je zahvalno al ce me mrzit njih 4 ce napisat da je htjelo bas tako kako su napravili i sta ja znam o icemu njih 2 ce krenut u žešči konflikt na kraju meni ce najduze ostat u memoriji ta zadnja dvojica , i onda reci ti meni jel to ima smisla ? |
viz [18. 03. 2012.] |
hvala na pojašnjenju berty - ali žao mi je da se trošiš na fotku koja je okinuta radi testiranja objektiva, na fotosajmu na kavi... tvoj trud nije razmjeran naporu koji sam utrošila, zato ne zamjeri što se ne želim baviti detaljima baš ove fotke - meni je bila efektna, ali usputna no hard feelings... |
Berty [18. 03. 2012.] |
NHF :-) |
DeepBlueOcean [18. 03. 2012.] |
drugim rijecima ako nije "onako kako sam htio" onda je "testiranje objektiva" - posteno ;) |
Marinero [18. 03. 2012.] |
A sad ja...Svaka fotografija bi trebala imati, ne više od tri-četiri komentara...Konstruktivna ili jednostavno sa par riječi. Uzmimo ako je na nekoj prekrasnoj fotografiji uletjela nečija cipela u kadar i to smeta za ukupni dojam, jedan (prvi) komentator napiše kao "fotka je odlična ali je trebalo cropat ili clonirat ovu cipelu koja je nepotrebno uletjela u kadar" i tu je kraj sa komentarima. A fotka je toliko lijepa ili zanimljiva koliko je puta otvorena. Fotografija može imati više komentara u slučaju da dvije strane nemaju isto mišljenje pa se povede polemika ali opet sa argumentima. A o prijateljstvu; pa imate email, tvitter, facebook, a najblje bi bilo da se ljudi druže u živo, parku, na rivi. |
hac [18. 03. 2012.] |
ja često napišem kratko dobra,sviđa mi se i tako....u stvari ima jako malo fotki pod kojima poželim nešto više napisat d,-) |
Klik-Kid [18. 03. 2012.] |
@ Marinero - smatram da nisi u potpunosti u pravu; - naime, nakon citanja dosta kojekakvih rasprava tu u forumima, shvatio sam da ovo nije strogo Fotografski sajt... naprotiv, ovdje ljudi (barem ja), dolaze stavljat fotke i pokupit savjete, noo isto tako dolaze i na neku vrstu druženja i ne znam zašto ispod neke fotke nebi bilo 15-20-30 prijateljskih komentara...neka šala i nešto tako... - a možda se varam pa si u potpunosti u pravu... A što se tice same teme rasprave, osobno nemam ništa protiv "obicnih" komentara, jer nismo svi strucnjaci pa da znamo neš pametno rec... |
viz [18. 03. 2012.] |
ako kažem da se radilo o testiranju objektiva, radilo se upravo o tome makar DeepBlueOcean imao svoje mišljenje... |
KreSica [18. 03. 2012.] |
Neka svako dobro djelo ne ostane nekažnjeno! :) I da, potpisujem DeepBlueOceanov duži post, ptičica je među nama :D |
weberica [18. 03. 2012.] |
nedobog da mi neko napiše nešt loše o mojoj fotki očićumuiskopat! jel jasno? :P :D |
Bimba [18. 03. 2012.] |
nikad ne znas kako ce netko reagirati i jel ga uopce interesira da mu netko pise ista o njegovoj fotki ... onda oni nebi trebali biti ovdje i dizat miljarde fotki dnevno... :)) najveci problem ovog sajta je sta su svi "frendovi" i nitko se nikome ne usudi dat bilokakav konstruktivan komentar i zato svi pisu lijepo, svidja mi se itd, na stranu sad to sta se nema vremena itd itd.. al ja u zadnjih pa nekoliko mjeseci nisam vidio niti jedan hvale vrijedan komentar koji bi mogo normalno procitat a mozda cak nesto novo i naucit.. realno gledajuci, ja iskomentiram tebi sa super ultra odlicno, ti iskomentiras meni super ultra odlicno i tak si bacamo komentare u nedogled a rade se iste greske i nitko nista ne nauci.. ja kod jako puno aktivnih clanova ne vidim nikakav pomak u tehnici ili bilo cemu, a to je samo zato sta nitko od "frendova" ne daje nikakve konstruktivne komentare.. mda, svidja mi se tema. tema je super. bravo na temi. :))))) |
raptor1 [18. 03. 2012.] |
čitam ča pišete a ovi zadnji post od @weberica mi najbolji hahahahaaa |
zcuvalo [18. 03. 2012.] |
Sviđamise... Jako dobro... |
Bimba [18. 03. 2012.] |
@zcuvalo - hvala frende. drago mi je da ti se svidja i da ti je jako dobro. |
Z-foto [18. 03. 2012.] |
a puno smo pametni mi rvati |
Ramone [18. 03. 2012.] |
Kad napišem odlična fotka, ili ta mi se fotka sviđa ili, bravo! ... to znači da se meni rad osobno uistinu dopao, ne ulazeći u tehničke detalje, tipa: visi ti, trebaš recnuti vrh, pomaknuti motiv malo ulijevo, jer me se to manje-više ne tiče, to je autorova osobna stvar, njegovo viđenje, ako je postavio takav rad, znači da je on to tako želio, i to je njegova stvar. Ako želi savjet, tražit će ga, zar ne? |
Bimba [18. 03. 2012.] |
ramone.... onda ovaj site nema smisla ako je to autorova osobna stvar, onda taj autor nebi trebao pokazivat svoje radove okolo i trebo bi ih cuvat za svoj "svidja mi se" snapshot album... |
viz [18. 03. 2012.] |
Bimba, koliko si dosad slika ti sam izmijenio nakon što si dobio nečiji savjet? |
Bimba [18. 03. 2012.] |
kolko si ih ti nasla da ih trebam izmjenit? |
viz [18. 03. 2012.] |
to je protupitanje, a ne odgovor ako ti iskomentiram sve propuste npr. kod zadnjeg labuda, što ćeš napraviti - ići ga ponovno fotkati ili mi reći da je to bio taj trenutak, da te je iznenadio, da si baš tako htio, da više nemaš prilike... mijenjati ga nećeš jer je to tvoj fotootisak tog trenutka i tebi nešto znači kao i onima koji su ga dosad sviđali a ako bi ga obrisao, onda ću pomisliti da nemaš svog mišljenja i da radiš što ti drugi kažu |
Ramone [18. 03. 2012.] |
Bimba, ideš li ti, recimo, na izložbu slika radi toga da bi na njima tražio greške, želeći da ih autor na osnovu tvojih kritika izmijeni, ili radi toga da ih samo razgledaš i vidiš autorovo viđenje svijeta, života, umjetnosti, svejedno.... ?? :) Ja Fotozine vidim kao svojevrsnu izložbu, a ne pano s izloženim papirima na kojima su nacrtane mete. |
weberica [18. 03. 2012.] |
zamisli da je salvador dali ( pikaso / van gog ...) živil u doba interneta pa uploadal fotke svojih slika i tražil mišljenje kaj bi trebalo drugačije... pa da je onda te savjete poslušal :D :D :D lol |
raptor1 [18. 03. 2012.] |
@Ramone kada napišeš odlična fotka dotaka si tehničkih detalja..dakle ako fotka visi,kompozicija loša,ima fajn buke nikako ne može bit odlična! Ovo je foto sajt i svaka fotografija je a i triba bit podložna pohvali ili kritici !lipi pozdrav |
Ramone [18. 03. 2012.] |
weberica, upravo o tome govorim. Netko bi se našao, i Picassu rekao hej trebao si nos nacrtati s lijeve strane, a uho si trebao spustiti 3 cm niže i, bilo bi još bolje da si umiješao malo više crvene boje... inače ti nije loša slika, Picasso :) |
weberica [18. 03. 2012.] |
van gog bi si od muke odrezal obadva uha ne samo jedno :DDDD |
Kaboom21 [18. 03. 2012.] |
biti će da ga Gauguin nije dovoljno ispilio sa komentarima |
M4RiO [18. 03. 2012.] |
Po meni iskritiziranu fotku uopće ne treba mijenjati...već se kritike sjetiti sljedeći puta kod fotkanja sličnog subjekta ili motiva i pokušati ne ponoviti pogrešku. To bi bila svrha kritike. Ok ak se ponekad stvar može riješiti sitnim kropom ili tako nešto...ali vršiti nekakve veće zahvate ili ne daj bože brisati fotku zato jer je iskritizirana, mislim da je to besmisleno. Naravno da će nekome određeni detalj na fotki biti balans, a nekome distrakcija, pa to je sasvim normalno...jer smo različiti...i dobro da jesmo...inače bi sve fotke bile super balansirane i bez distrakcija...nestalo bi improvizacija i kršenja određenih pravila...možda bi čak nestalo i same kreativnosti...svi bi se slijepo držali pravila trećina ili zlatnog palca...i? bilo bi dosadno A sad malo smajlića da se oraspoložimo :))))))) |
Ramone [18. 03. 2012.] |
kritike su u redu, tko ih želi pisati, ok... ali vidio sam toliko glupavih kritika (ne meni) da su mi se zgadili, tipa; odlično nebo, šteta što se vidi avion gore - a očito je da je autor taj avion čekao da uleti u kadar. |
weberica [18. 03. 2012.] |
je, učiš pravila ... a onda ih učiš kršit :) il što bi se to po hrvatski reklo - think out of the box |
Ramone [18. 03. 2012.] |
upravo tako; izvadi one svoje utičnice iz kutije i skucaj ih na sliku :) |
Bimba [18. 03. 2012.] |
@viz - napisi pa se mozda i iznenadis ;) @ramone - ja nisam napisao da autor treba odma mjenjat fotku i sta ja znam nego sam napisao da bi fotke napokon trebale dobivat kritike, tj. komentare iz kojih ce autor moc izvuc nesto.. jako puno autora misli da su im fotke bomba a zapravo nevaljaju, naravno, svako ima svoje misljenje al takvim autorima treba to pokazat jel tako? ako cemo svi pisat ovo sta se pise zadnjih neznam kolko pod fotke onda svi stojimo na mjestu.. ukljucio sam se ovdje u ovu temu zato jer ima hrpa smeca od fotki(ima ih van fokusa, ima ih svakakvih) al da, sve su lijepe, odlicne stovise savrsene.. |
viz [18. 03. 2012.] |
pišem komentare ispod slika koje mi se sviđaju otprve - ono što mislim, to napišem za ostalo nemam vremena... |
Berty [19. 03. 2012.] |
tako je , vazno je da vrijeme korisno potroseno na suvisle stvari .... |
Bimba [19. 03. 2012.] |
svidja mi se :)))))))) |
kiki-9 [19. 03. 2012.] |
a sto sa onima koji sam nabijaju broj komentara a ne daju konstruktivne kritike ;)) |
Berty [19. 03. 2012.] |
ne |
Berty [19. 03. 2012.] |
kuyim |
Berty [19. 03. 2012.] |
na |
Berty [19. 03. 2012.] |
sta |
Berty [19. 03. 2012.] |
misliš |
deva207 [19. 03. 2012.] |
jako dobro! :D |
rudla [19. 03. 2012.] |
Fotografski ego je zeznuta stvar :) ako želiš učiti i napredovati, budi otvoren za kritike i komentare. Uvijek možeš probati poslušati ili odlučiti tjerati po svome. Bitno je da ti dođe iz guzice u glavu a ego ostavi u podrumu. Da nema kritika i savjeta, nikad ne bih naučila ništa...i to je to, ouje! |
Lagonda [19. 03. 2012.] |
Mislim prije svega da je FZ svojevrsna izlozba, kao sto je vec receno, jer zbog cega mi svi imamo ovdje fotke? Zato jer nemamo mjesta na hardu? Ne, nego zato jer zelimo da ih vide ostali. Ato dovodi do moguceg komentiranja ostalih sudionika. Naravno, u praksi je to malo drugacije. Puno puno previse je fotki da bi svi mi svaku fotku pogledali i komentirali. Prijedlog za komentare je vrlo dobar. Medjutim, neki bi trebali znati da ako se takva rubrika napravi ce biti komentara koje bas nisu htjeli cuti ili im se nece svidjati necije drugo misljenje za tu fotku. Autor vidi jedno. Ostali vide drugo. Nedavno sam imao konflikt s jednom nasom dragom clanicom gdje sam rekao svoje misljenje da neke osnove se trebaju nauciti pa tek onda koristiti aprat i uciti praksu, vjezbati. Ona je tvrdila suprotno tj da se ne treba znati nista prije nego da se kroz fotic i klikanje mogu nauciti neki osnovni pojmovi. Ja se s tim ne slazem bas. Na pitanje postavljeno dva ili tri puta sto je naucila iz te fotografije o tim osnovnim stvarima, uslijedilo je nekakvo protupitanje s kolicnom uvrijedjenosti ili kaj ti ja znam. Takva prepucavanja su bedasta. Ne smatram se iber fotografom, ali smatram da znam puno vise nego ona. Ako ljudi to ne zele nauciti, uciti, cemu onda postavljaju pitanja? Dakle, kategoija "Komentrari" moze biti vrlo vrlo konstruktivna. Ali pribojavam se da bi se neki nasli malo i povrijedjeni a sve zbog dobrih namjera. A pitanje je koliko su ljudi zaista mjerodavni. Sjetimo se diskusije dubrovnika i mojeg "naknadnog zbluravanja". Pa onda klicke, pa natrag na temu gdje mu je jedan clan fino objasnio sto je DOF, sto je projekcija, prostor i tako dalje. Kad se takve stvari dese nekoliko puta, covjek se zapita koliko su komentari zaista kvalitetni. Enivej, trebalo bi probati. Vidjeti kako bi to funkcioniralo. Mozda uvesti neka mala pravila za komentare, tip komentiranja i tako. Bez extra dopisivanja i slicno. |
ico00 [19. 03. 2012.] |
Vezano za temu, osobno mi ne smeta komentar „sviđa mi se“ , „odlično“ i sl. nego možda očekujem malo više teksta. Nekakvo objašnjenje uz to. Zašto se to nekome sviđa. Da li je to kadar, boje, neka umjetnička vrijednost, obrada, trenutak… Taj komentar bi trebao biti neka smjernica. Golo „sviđa mi se“ baš i ne predstavlja nešto. Da se razumijemo ja također ostavljam takve komentare jer više nisam siguran koliko ljudi žele neki komentar. I ne znam zašto se neki opterećuju da nisu dovoljno stručni. Pa većina ljudi koja će vidjeti fotku nije dovoljno stručna. Ali svatko ima svoje mišljenje i ja ga volim čuti. Štoviše puno mi je draže takvo mišljenje nego od nekog „umjetnika“ koji mi neki snapshot prodaje pod umjetnost. Kad sam se počeo baviti fotografijom nekako se više pažnje posvećivalo tom pravom komentiranju. Kao da su ljudi nešto htjeli naučiti i podijeliti ono što znaju. Moram se nadovezati i na Bertyev komentar fotke od Viz. Čovjek je iznio svoje mišljenje, potrudio se suvislo napisati, odvojio vremena za komentar i gledanje fotke, a dobije lošu fotomontažu i nezainteresiranost jer je to kao eto bilo testiranje objektiva. Kao da nije dovoljno kaj se svako malo na fotozineu pojavi netko tko istrese cijelu karticu sa nekog glupog snimanja, sad se svjesno stavljaju i probne fotke. Ne znam koja je logika u stavljanju takve fotke. Kad već pišem osvrnut ću se i na općenito komentiranje. DeepBlueOcean je dobro primijetio da se tu fotke komentiraju i po principu poznanstva, pa se to „lajka“ bile dobre ili loše fotke. Povedu se i rasprave čim se pojavi neka cura u kadru, a ne daj bože da proviri i malo cice. Tipičan primjer je kod mene na zadnjim fotkama sa Final fighta. Po meni skroz solidna fotka Freddya Kemaya ima jedan komentar dok cura koja drži tablu runde ima i više gledanja i komentara. |
viz [19. 03. 2012.] |
dopustite mi slobodu da u svojoj galeriji imam fotku koja je snapshot i probna i da onome tko je komentira kažem da ne troši vrijeme na to pravi je fenomen kako na fotozinu neka fotka može postati fotka-slučaj... |
Suzanna [19. 03. 2012.] |
Mene osobno ne smetaju komentari tipa: sviđa mi se, odlično.. ne smetaju me ni kritike, no sve ovisi od koga dolaze. Da krivo ne shvate ovdje stari ili novi foto majstori. nebitno.. povrijediti me može (ne)osnovana kritika od nekog bliskog.. a da se ovdje ljutim na ljude koje i ne poznam, nema mi smisla. Tjerati zezanciju ili možda malo provocirati ispod fotki, to priznajem.. već bude češće. :D Naravno da bude kurtoazije, imamo prilike ovdje i vidjeti osnove kulture, a ima i dosta indiferentnosti, zajedljivosti itd... Kad smo pak kod učenja kroz kritike, ne .. ja nisam došla ovdje učiti.. iako sam pobrala par odličnih ideja i savjeta... jer niti to moj fotić može pratiti (dok si jednog lijepo dana ne priuštim bolji), a niti pretendiram biti profesionalac u fotografiranju. Bez uvrede majstorima, no da imam vremena i prilike učiti, sigurno bih krenula na tečajeve i razne radionice, seminare i sl. Došla sam se ovdje prvenstveno družiti, opustiti od svakodnevnih briga, koliko mi to vrijeme i obaveze dozvoljaju. Ima ovdje puno dobrih dragih ljudi i to vrijedi više od svih fotki koliko ih svi skupa imamo. Netko je tu super spomenuo, doživljavam Fotozine kao izložbu puno autora, raznih afiniteta, interesa, mogućnosti i dr… a onog trenutka kad Fotozine postane strogo profesionalna foto stranica, mičem se. Ali kad smo već kod živciranja.. najviše me živcira to što nema edit tipke u komentarima ispod fotki, što se zatvaraju teme na forumu koje postanu „vruće“, a najviše od svega me pak živcira kad nemam ideje što fotkati i kreativnost mi na nuli ili je imam, ali ne stignem provesti. Opustite se, ljudi imaju životne probleme puno veće i ozbiljnije od ovih tu kritičnih mudrovanja i nadmetanja. |
kiki-9 [19. 03. 2012.] |
viz mislim da ova tema nije otvorena zbog tebe :D |
viz [19. 03. 2012.] |
nisam u njoj uopće sudjelovala dok moju fotku nisu izvukli kao primjer nezahvalnog člana koji ne mari za komentare uvaženog člana omotov i ostali prijedlozi spadaju u rubriku za proširenje funkcionalnosti sajta, a to je u njegovog vlasnika |
viz [19. 03. 2012.] |
(ispao mi tekst) a to je u nadležnosti njegovog vlasnika |
kiki-9 [19. 03. 2012.] |
preozbiljno to shvacas :P |
DeepBlueOcean [19. 03. 2012.] |
kiki dobra ti fotka u profilu ;) |
memex [19. 03. 2012.] |
Contents Introduction to links and anchors Visiting a linked resource Other link relationships Specifying anchors and links Link titles Internationalization and links The A element Syntax of anchor names Nested links are illegal Anchors with the id attribute Unavailable and unidentifiable resources Document relationships: the LINK element Forward and reverse links Links and external style sheets Links and search engines Path information: the BASE element Resolving relative URIs 12.1 Introduction to links and anchors HTML offers many of the conventional publishing idioms for rich text and structured documents, but what separates it from most other markup languages is its features for hypertext and interactive documents. This section introduces the link (or hyperlink, or Web link), the basic hypertext construct. A link is a connection from one Web resource to another. Although a simple concept, the link has been one of the primary forces driving the success of the Web. A link has two ends -- called anchors -- and a direction. The link starts at the "source" anchor and points to the "destination" anchor, which may be any Web resource (e.g., an image, a video clip, a sound bite, a program, an HTML document, an element within an HTML document, etc.). 12.1.1 Visiting a linked resource The default behavior associated with a link is the retrieval of another Web resource. This behavior is commonly and implicitly obtained by selecting the link (e.g., by clicking, through keyboard input, etc.). The following HTML excerpt contains two links, one whose destination anchor is an HTML document named "chapter2.html" and the other whose destination anchor is a GIF image in the file "forest.gif": ...some text... You'll find a lot more in chapter two. See also this map of the enchanted forest. By activating these links (by clicking with the mouse, through keyboard input, voice commands, etc.), users may visit these resources. Note that the href attribute in each source anchor specifies the address of the destination anchor with a URI. The destination anchor of a link may be an element within an HTML document. The destination anchor must be given an anchor name and any URI addressing this anchor must include the name as its fragment identifier. Destination anchors in HTML documents may be specified either by the A element (naming it with the name attribute), or by any other element (naming with the id attribute). Thus, for example, an author might create a table of contents whose entries link to header elements H2, H3, etc., in the same document. Using the A element to create destination anchors, we would write: Table of Contents Introduction Some background On a more personal note ...the rest of the table of contents... ...the document body... Introduction ...section 1... Some background ...section 2... On a more personal note ...section 2.1... We may achieve the same effect by making the header elements themselves the anchors: Table of Contents Introduction Some background On a more personal note ...the rest of the table of contents... ...the document body... Introduction ...section 1... Some background ...section 2... On a more personal note ...section 2.1... 12.1.2 Other link relationships By far the most common use of a link is to retrieve another Web resource, as illustrated in the previous examples. However, authors may insert links in their documents that express other relationships between resources than simply "activate this link to visit that related resource". Links that express other types of relationships have one or more link types specified in their source anchor. The roles of a link defined by A or LINK are specified via the rel and rev attributes. For instance, links defined by the LINK element may describe the position of a document within a series of documents. In the following excerpt, links within the document entitled "Chapter 5" point to the previous and next chapters: ...other head information... Chapter 5 The link type of the first link is "prev" and that of the second is "next" (two of several recognized link types). Links specified by LINK are not rendered with the document's contents, although user agents may render them in other ways (e.g., as navigation tools). Even if they are not used for navigation, these links may be interpreted in interesting ways. For example, a user agent that prints a series of HTML documents as a single document may use this link information as the basis of forming a coherent linear document. Further information is given below on using links for the benefit of search engines. 12.1.3 Specifying anchors and links Although several HTML elements and attributes create links to other resources (e.g., the IMG element, the FORM element, etc.), this chapter discusses links and anchors created by the LINK and A elements. The LINK element may only appear in the head of a document. The A element may only appear in the body. When the A element's href attribute is set, the element defines a source anchor for a link that may be activated by the user to retrieve a Web resource. The source anchor is the location of the A instance and the destination anchor is the Web resource. The retrieved resource may be handled by the user agent in several ways: by opening a new HTML document in the same user agent window, opening a new HTML document in a different window, starting a new program to handle the resource, etc. Since the A element has content (text, images, etc.), user agents may render this content in such a way as to indicate the presence of a link (e.g., by underlining the content). When the name or id attributes of the A element are set, the element defines an anchor that may be the destination of other links. Authors may set the name and href attributes simultaneously in the same A instance. The LINK element defines a relationship between the current document and another resource. Although LINK has no content, the relationships it defines may be rendered by some user agents. 12.1.4 Link titles The title attribute may be set for both A and LINK to add information about the nature of a link. This information may be spoken by a user agent, rendered as a tool tip, cause a change in cursor image, etc. Thus, we may augment a previous example by supplying a title for each link: ...some text... You'll find a lot more in chapter two. chapter two. See also this map of the enchanted forest. 12.1.5 Internationalization and links Since links may point to documents encoded with different character encodings, the A and LINK elements support the charset attribute. This attribute allows authors to advise user agents about the encoding of data at the other end of the link. The hreflang attribute provides user agents with information about the language of a resource at the end of a link, just as the lang attribute provides information about the language of an element's content or attribute values. Armed with this additional knowledge, user agents should be able to avoid presenting "garbage" to the user. Instead, they may either locate resources necessary for the correct presentation of the document or, if they cannot locate the resources, they should at least warn the user that the document will be unreadable and explain the cause. 12.2 The A element Start tag: required, End tag: required Attribute definitions name = cdata [CS] This attribute names the current anchor so that it may be the destination of another link. The value of this attribute must be a unique anchor name. The scope of this name is the current document. Note that this attribute shares the same name space as the id attribute. href = uri [CT] This attribute specifies the location of a Web resource, thus defining a link between the current element (the source anchor) and the destination anchor defined by this attribute. hreflang = langcode [CI] This attribute specifies the base language of the resource designated by href and may only be used when href is specified. type = content-type [CI] This attribute gives an advisory hint as to the content type of the content available at the link target address. It allows user agents to opt to use a fallback mechanism rather than fetch the content if they are advised that they will get content in a content type they do not support. Authors who use this attribute take responsibility to manage the risk that it may become inconsistent with the content available at the link target address. For the current list of registered content types, please consult [MIMETYPES]. rel = link-types [CI] This attribute describes the relationship from the current document to the anchor specified by the href attribute. The value of this attribute is a space-separated list of link types. rev = link-types [CI] This attribute is used to describe a reverse link from the anchor specified by the href attribute to the current document. The value of this attribute is a space-separated list of link types. charset = charset [CI] This attribute specifies the character encoding of the resource designated by the link. Please consult the section on character encodings for more details. Attributes defined elsewhere id, class (document-wide identifiers) lang (language information), dir (text direction) title (element title) style (inline style information ) shape and coords (image maps) onfocus, onblur, onclick, ondblclick, onmousedown, onmouseup, onmouseover, onmousemove, onmouseout, onkeypress, onkeydown, onkeyup (intrinsic events ) target (target frame information) tabindex (tabbing navigation) accesskey (access keys) Each A element defines an anchor The A element's content defines the position of the anchor. The name attribute names the anchor so that it may be the destination of zero or more links (see also anchors with id). The href attribute makes this anchor the source anchor of exactly one link. Authors may also create an A element that specifies no anchors, i.e., that doesn't specify href, name, or id. Values for these attributes may be set at a later time through scripts. In the example that follows, the A element defines a link. The source anchor is the text "W3C Web site" and the destination anchor is "http://www.w3.org/": For more information about W3C, please consult the W3C Web site. This link designates the home page of the World Wide Web Consortium. When a user activates this link in a user agent, the user agent will retrieve the resource, in this case, an HTML document. User agents generally render links in such a way as to make them obvious to users (underlining, reverse video, etc.). The exact rendering depends on the user agent. Rendering may vary according to whether the user has already visited the link or not. A possible visual rendering of the previous link might be: For more information about W3C, please consult the W3C Web site. ~~~~~~~~~~~~ To tell user agents explicitly what the character encoding of the destination page is, set the charset attribute: For more information about W3C, please consult the W3C Web site Suppose we define an anchor named "anchor-one" in the file "one.html". ...text before the anchor... This is the location of anchor one. ...text after the anchor... This creates an anchor around the text "This is the location of anchor one.". Usually, the contents of A are not rendered in any special way when A defines an anchor only. Having defined the anchor, we may link to it from the same or another document. URIs that designate anchors contain a "#" character followed by the anchor name (the fragment identifier). Here are some examples of such URIs: An absolute URI: http://www.mycompany.com/one.html#anchor-one A relative URI: ./one.html#anchor-one or one.html#anchor-one When the link is defined in the same document: #anchor-one Thus, a link defined in the file "two.html" in the same directory as "one.html" would refer to the anchor as follows: ...text before the link... For more information, please consult anchor one. ...text after the link... The A element in the following example specifies a link (with href) and creates a named anchor (with name) simultaneously: I just returned from vacation! Here's a photo of my family at the lake.. This example contains a link to a different type of Web resource (a PNG image). Activating the link should cause the image resource to be retrieved from the Web (and possibly displayed if the system has been configured to do so). Note. User agents should be able to find anchors created by empty A elements, but some fail to do so. For example, some user agents may not find the "empty-anchor" in the following HTML fragment: ...some HTML... Link to empty anchor 12.2.1 Syntax of anchor names An anchor name is the value of either the name or id attribute when used in the context of anchors. Anchor names must observe the following rules: Uniqueness: Anchor names must be unique within a document. Anchor names that differ only in case may not appear in the same document. String matching: Comparisons between fragment identifiers and anchor names must be done by exact (case-sensitive) match. Thus, the following example is correct with respect to string matching and must be considered a match by user agents: ... ...more document... ... ILLEGAL EXAMPLE: The following example is illegal with respect to uniqueness since the two names are the same except for case: ... ... Although the following excerpt is legal HTML, the behavior of the user agent is not defined; some user agents may (incorrectly) consider this a match and others may not. ... ...more document... ... Anchor names should be restricted to ASCII characters. Please consult the appendix for more information about non-ASCII characters in URI attribute values. 12.2.2 Nested links are illegal Links and anchors defined by the A element must not be nested; an A element must not contain any other A elements. Since the DTD defines the LINK element to be empty, LINK elements may not be nested either. 12.2.3 Anchors with the id attribute The id attribute may be used to create an anchor at the start tag of any element (including the A element). This example illustrates the use of the id attribute to position an anchor in an H2 element. The anchor is linked to via the A element. You may read more about this in Section Two. ...later in the document Section Two ...later in the document Please refer to Section Two above for more details. The following example names a destination anchor with the id attribute: I just returned from vacation! Here's a photo of my family at the lake.. The id and name attributes share the same name space. This means that they cannot both define an anchor with the same name in the same document. It is permissible to use both attributes to specify an element's unique identifier for the following elements: A, APPLET, FORM, FRAME, IFRAME, IMG, and MAP. When both attributes are used on a single element, their values must be identical. ILLEGAL EXAMPLE: The following excerpt is illegal HTML since these attributes declare the same name twice in the same document. ... ... ...pages and pages... The following example illustrates that id and name must be the same when both appear in an element's start tag: ... Because of its specification in the HTML DTD, the name attribute may contain character references. Thus, the value Dürst is a valid name attribute value, as is Dürst . The id attribute, on the other hand, may not contain character references. Use id or name? Authors should consider the following issues when deciding whether to use id or name for an anchor name: The id attribute can act as more than just an anchor name (e.g., style sheet selector, processing identifier, etc.). Some older user agents don't support anchors created with the id attribute. The name attribute allows richer anchor names (with entities). 12.2.4 Unavailable and unidentifiable resources A reference to an unavailable or unidentifiable resource is an error. Although user agents may vary in how they handle such an error, we recommend the following behavior: If a user agent cannot locate a linked resource, it should alert the user. If a user agent cannot identify the type of a linked resource, it should still attempt to process it. It should alert the user and may allow the user to intervene and identify the document type. 12.3 Document relationships: the LINK element Start tag: required, End tag: forbidden Attributes defined elsewhere id, class (document-wide identifiers) lang (language information), dir (text direction) title (element title) style (inline style information ) onclick, ondblclick, onmousedown, onmouseup, onmouseover, onmousemove, onmouseout, onkeypress, onkeydown, onkeyup (intrinsic events ) href, hreflang, type, rel, rev (links and anchors) target (target frame information) media (header style information) charset(character encodings) This element defines a link. Unlike A, it may only appear in the HEAD section of a document, although it may appear any number of times. Although LINK has no content, it conveys relationship information that may be rendered by user agents in a variety of ways (e.g., a tool-bar with a drop-down menu of links). This example illustrates how several LINK definitions may appear in the HEAD section of a document. The current document is "Chapter2.html". The rel attribute specifies the relationship of the linked document with the current document. The values "Index", "Next", and "Prev" are explained in the section on link types. Chapter 2
...the rest of the document... 12.3.1 Forward and reverse links The rel and rev attributes play complementary roles -- the rel attribute specifies a forward link and the rev attribute specifies a reverse link. Consider two documents A and B. Document A: Has exactly the same meaning as: Document B: Both attributes may be specified simultaneously. 12.3.2 Links and external style sheets When the LINK element links an external style sheet to a document, the type attribute specifies the style sheet language and the media attribute specifies the intended rendering medium or media. User agents may save time by retrieving from the network only those style sheets that apply to the current device. Media types are further discussed in the section on style sheets. 12.3.3 Links and search engines Authors may use the LINK element to provide a variety of information to search engines, including: Links to alternate versions of a document, written in another human language. Links to alternate versions of a document, designed for different media, for instance a version especially suited for printing. Links to the starting page of a collection of documents. The examples below illustrate how language information, media types, and link types may be combined to improve document handling by search engines. In the following example, we use the hreflang attribute to tell search engines where to find Dutch, Portuguese, and Arabic versions of a document. Note the use of the charset attribute for the Arabic manual. Note also the use of the lang attribute to indicate that the value of the title attribute for the LINK element designating the French manual is in French. The manual in English In the following example, we tell search engines where to find the printed version of a manual. Reference manual In the following example, we tell search engines where to find the front page of a collection of documents. Reference manual -- Page 5 Further information is given in the notes in the appendix on helping search engines index your Web site. 12.4 Path information: the BASE element Start tag: required, End tag: forbidden Attribute definitions href = uri [CT] This attribute specifies an absolute URI that acts as the base URI for resolving relative URIs. Attributes defined elsewhere target (target frame information) In HTML, links and references to external images, applets, form-processing programs, style sheets, etc. are always specified by a URI. Relative URIs are resolved according to a base URI, which may come from a variety of sources. The BASE element allows authors to specify a document's base URI explicitly. When present, the BASE element must appear in the HEAD section of an HTML document, before any element that refers to an external source. The path information specified by the BASE element only affects URIs in the document where the element appears. For example, given the following BASE declaration and A declaration:
Our Products
Have you seen our Bird Cages?
the relative URI "../cages/birds.gif" would resolve to: http://www.aviary.com/cages/birds.gif 12.4.1 Resolving relative URIs User agents must calculate the base URI for resolving relative URIs according to [RFC1808], section 3. The following describes how [RFC1808] applies specifically to HTML. User agents must calculate the base URI according to the following precedences (highest priority to lowest): The base URI is set by the BASE element. The base URI is given by meta data discovered during a protocol interaction, such as an HTTP header (see [RFC2616]). By default, the base URI is that of the current document. Not all HTML documents have a base URI (e.g., a valid HTML document may appear in an email and may not be designated by a URI). Such HTML documents are considered erroneous if they contain relative URIs and rely on a default base URI. Additionally, the OBJECT and APPLET elements define attributes that take precedence over the value set by the BASE element. Please consult the definitions of these elements for more information about URI issues specific to them. |
memex [19. 03. 2012.] |
toliko od mene na ovu temu...rispekt omotu i par ljudi koji su je pokrenuli i pokusali konkretno da se bore protiv vjetrenjaca....ah ti vječiti romantici....kome treba dodatno objasnjenje nek se javi...dotad živio nam kralj Zvonimir !!! |
omot [19. 03. 2012.] |
@Memo prijatelju, cijenim tvoju jednostavnost i konciznost. Ovo je stvarno bilo kratko i jasno :-)) |
omot [19. 03. 2012.] |
...e da. Predlažem da se za pohvalu fotke umjesto odlična ili sviđa mi se uvede nova imenica: mrml :-))))... |
deva207 [19. 03. 2012.] |
mrml! |
kiki-9 [19. 03. 2012.] |
hvala duboki oceanu :)))))) |
DeepBlueOcean [19. 03. 2012.] |
Zgodno iskustvo je bilo sve ovo ovdje procitati i dozivjeti, cista foto psihologija :)))) |
DeepBlueOcean [19. 03. 2012.] |
molim Kiki, biljezim se sa stovanjem ;) |
cigo [19. 03. 2012.] |
Nadalje druga cinjenica zbog cega ovo ne moze uspit na zineu je sljedeca: nije bitno sto se komentira neko TKO komentira. Sva sreca za smo u renesansi pa Je umjetnost dostupna samo elitama koji su obrazovani i imaju rezona i tehnickog znanja komentirat nesto. Dubrovnik: stvarno si me ono pitao? Naravno da moes samo sam ti ja neobrazovan i ne kuzim umjetnost pa ako ja idem komentirat tvoje fotke nebu bilo dobro. Jer naravno bitno je TKO komentira |
Korana [19. 03. 2012.] |
Što to znači da je bitno tko komentira? Prema mojoj stručnosti i fotografskim dometima .... ne bih smjela nikome komantirati jer nisam kompetentna. |
KreSica [20. 03. 2012.] |
S obzirom da cigo nije stavio smajlija, mislim da je ozbiljan a ne ironičan, pa da i ja iznesem koju bisernu misao ... Moj stav je da nije bitno tko kritizira, dok se komentira. Svaka kritika potiče na razmišljanje o fotki. Čak bih rekao da je onog časa kad dobiješ kritiku, to samo po sebi znak da je ili fotka preloša, ili toliko dobra da je netko skupio hrabrost i volju da napiše nešto konstruktivno pod moju fotku. A to je često puno zahtjevnije od pisanja "super,divno,krasno,sviđamise". I da, donekle je bitno vidjeti tko piše kritiku, ali čisto zato da bi smo mogli procijeniti njenu težinu. Ali svaka kritika je mene natjerala na dublje promišljanje o mojoj fotki, a to je ionako rijetkost u zadnje vrijeme. Ne bih htio da se površnost fejsa, ptičice i inih sajtova prenese i na zine. Kritika je ono što bi ovaj sajt trebalo odijeliti od površnosti u koju polako ali sigurno tonemo. I da, poseban kutak za one koji žele kritiku, čisto da broj egoranjenika smanji. :D |
Ruda [20. 03. 2012.] |
Mišljenja sam da može komentirati svatko tko zna nešto o nečemu o bilo čemu na fotki . Evo npr. ja sam čisto novi u fotografiji i nemam pojma o tome , tako da mi je drago kada mi netko uputi bilo kakvu kritiku , jer ću vjerovatno ( pošto imam već dosta godina ) iz toga nešto naučiti . Ali začudio me postupak jedne članice , kada sam komentirao da joj je model i njegove ruke u neprirodnom položaju ( znam nešto o tome , pošto sam u jednom dijelu života bio profesionalni plesač , tj. položaj tijela u prostoru zove se epolman ), reakcija je bila posprdna . |
rudla [20. 03. 2012.] |
KreSice, cmoka :) |
cigo [20. 03. 2012.] |
Kresice znas mene. Nazalost ovakav smjli ne postoji pa si ti misli kakav sam ja bio. U svakom slucaju s jednim epitetom na pocetku tvog posta si pogodio. Mislim da se dovoljno poznamo da znas s kojim si me opisao |
KreSica [20. 03. 2012.] |
Ma je, sad sam pročitao sa razumijevanjem, al mogo si stavit smajlija da nebu zabune. Al mogo bi jankec uvest neki mod za članove koji ne žele kritiku, da im fotke imaju recimo zeleni obrub oko thumba, pa znaš da samo smiješ pisat divnokrasnosuperitako, jel ;) |
Korana [21. 03. 2012.] |
Bi li ovako bilo i tom modu gdje bi članovi tražili kritiku? ili ovako |
Aragorn [21. 03. 2012.] |
Inače cijenim i rado čitam kritike i zapažanja kolege Autischer-a i još nekih članova ovdje, koji znaju o čemu pričaju. Ali ipak za takvu kritiku treba imati Likovnu pismenost, koju uključujući mene mnogi imaju premalo ili je uopće nemaju, pa sam mišljenja da komentari poput dobro, super….. imaju svoj smisao. Ne mogu reći da mi nije drago kad se nekom sviđa moja fotografija kakav god komentar bio i tko ga god komentirao. Tu ne pravim razliku. Što se tiče negativnih kritika na vlastite fotografije nisam u strahu, niti bi fotografiju maknuo zato što je neko izrazio svoje mišljenje u negativnim kontekstu, jedino u slučaju vrijeđanja i sl. |
cigo [21. 03. 2012.] |
Mislim da je likovna pismenost nekako nebitna. Zbog cega osoba koja se bavi fotografijom na bolji ili losiji nacim nebi mogla rec o nekoj fotografiji sto misli. Upravo to je ono sto sam napisao u svom postu koji je kresica shvatio iz drugog puta. Ljudi ovdje su sve manje i manje svjesni da ako javno objave neki svoj uradak da su sukladno tome podlozni i javnoj kritici, bila ta kritika dobra ili losa. Isto kao sto cu ja rec da mi se ne svidaju rana Leonardova djela, kako sam i rekao jednom davno na kolegiju Uvod u povijest umjetnosti koji sam slusao kod prof Dulibića. Da li je sad moja kritika manje vrijedna od nekog profesora sa sorbone ako se i njemu ne svidaju, mislim da nije jer je zakljucak isti. To sto ce on svoju tezu argumentirat u znanstvenom clanku od 5 strana a ja cu rec "sranje" je apsolutno irelevantno. Jer budimo realni koji sam ja faktor u svijetu da kritiziram leonardova djela. A smajlije nebum stavljal jerbo pricamo o ozbiljnim temama. Doduse vidim da su neki na zineu poceli shvacat svoju nekompetentnost za komentiranje fotografija. Bas su mi slatki (e sad nemrem ne stavit smajlic jer su mi smijesni :))) ) btw memo, otkud kralj zvonimir pobogu dragome :))))) |
bumbeta [21. 03. 2012.] |
S obzirom na obzir kad se svi obziri uzmu u obzir onda taj obzir ne dolazi u obzir, ili tako nekako. Ja pišem po inerciji, a jako volim kad mi se kaže što ne valja, nadam se da tako učim (sagledavam)ono što ne znam ili nisam vidio. Hvala. |
Aragorn [21. 03. 2012.] |
Cigo naravno da osoba koja se bavi na bolji ili lošiji način može reč što misli o nekoj fotografiji, dapače! Ali ako ništa drugo mislim da bi trebalo poznavati barem neke osnovne principe kompozicije kako bi se nešto moglo lakše shvati,analizirati te dati mišljenje o tome. |
Febivjetar [21. 03. 2012.] |
sve stoji cigo kaj veliš ali isto mislim da treba poznavanje osnova kompozicije, svjetla... nije to kvantna fizika ili medicina. to se brzo skuži i nauči. zato ja kad npr gledam ove kratke filmiće rađene sa fotićima(o čemu nemam pojma, iako mi super zanimljivo) volim pročitati šta kaže neko tko je upučen i tko se kuži. prečesto oni koji nemaju dovoljno znanja teorije padaju na fotke koje imaju jak prvi dojam dok neke druge fotke koje su puno zatjevnije i teže za napraviti i ne pogledaju jer ne vide cijelu "sliku" i kaj je sve bilo potrebno da se dobije određena fotka i koja su autoru bila ograničenja. ovo zadnje vidim da ljudi uopće ne uzimaju u obzir. a da ne pričam o tome da pojedinci unaprijed misle kak svi okolo hodamo sa modelima i radimo sešne za, šta ja znam, npr. turističku zajednicu. i još gore od toga kad neki koji su već i po par godina u fotografiji ne kuže razliku između urbanog/ruralnog pejzaža i ulične fotke i bitne razlike pristupa fotografiji... |
ariesZG [21. 03. 2012.] |
Jest, Febo, slažem se. Nitko ne veli da netko tko se želi baviti fotografijom, a pogotovo to raditi iz hobija, mora biti povjesničar umjetnosti, diplomirani filmski snimatelj ili sličnog formalnog obrazovanja, ali, ponekad ljudi nisu ni svjesni da se samo malo dubljim poznavanjem neke određene discipline i ulaganjem malo više truda u učenje, mogu odmaknuti stepenicu više, na nivogdje se otvara hrpa novih mogućnosti i gdje istu stvar mogu sagledati iz sasvim novog kuta. Ok, poštujem, nekome je dovoljno napraviti "wow" fotografiju koja osvaja na prvo gledanje, neko jednostavno voli savršenu tehnički izvedbu i ne traži dalje. Ne zato što ja to tako želim, nego zato što je to jednostavno tako > ja takve fotografije zaboravim iste sekune kad se maknem s nje i prijeđem na sljedeću. Zalazak sunca, na primjer, da je ne znam kako efektno snimljen, je za mene i dalje zalazak sunca, motiv koji mi je toliko likovno potrošen i nezanimljiv da mora biti žestoko maštovito i neobično realiziran da bi mene fascinirao. I opet ponavljam, govorim o vlastitim afinitetima a nikako o nečemu što bih nametao nekome. Ima tu članova koji tako s lakoćom kadriraju, tako s lakoćom krote svjetlo, od naoko nezanimljivog motiva naprave poeziju i to je ono što mene fascinira i zato ja volim fotografiju. Beskrajne rasprave su se vodile (ne samo ovdje) što čini dobru fotografiju, konkretan odgovor ne postoji, formula ne postoji, stvar je vrlo subjektivna, ali, ako ćemo ignorirati samu osnovu, a to je esencijalno poznavanje, da se grubo i nezgrapno izrazim, "pravila struke", nećemo biti u mogućnosti napraviti kvalitetnu nadogradnju i na kraju ćemo imati hrpu bezličnih, beskrvnih, nezanimljivih fotografija a samim time i nagomilavanje frustracije. Zato je dobro da se čovjek informira, uči, ali i da dijeli znanje, a to se jako lijepo postiže konstruktivnim osvrtom. :-) Jesam ga zapilio, sutra ću se čuditi samome sebi :-))) |
Berty [21. 03. 2012.] |
autischer - sto mozes danas ne odgadaj za sutra ;-) počni se odmah čuditi |
ariesZG [21. 03. 2012.] |
Evo, čudim se. |
Febivjetar [21. 03. 2012.] |
ide ti:) |
ariesZG [21. 03. 2012.] |
Ako ikad više išta napišem ovdje, nek mi se ruke, noge, oči i mozak osuše. |
deva207 [22. 03. 2012.] |
jako dobro! |
memex [22. 03. 2012.] |
fotozine.ovisnik majice u prodaji :))) @cigo pozivam se na 1.amandman :) |
GoSt [22. 03. 2012.] |
@autischeru, dost je da ti se samo mozak osuši jer ti u tom slučaju automatikom ne delaju ni ruke ni noge ni oči. tak sam barem ja poštelan. |
Klik-Kid [22. 03. 2012.] |
:-))) da mi je vidit ovakve razgovore u živo pa pofotkat.... koje bi to face bile:-)) |
sir-oliver [22. 03. 2012.] |
Autischer: "...od naoko nezanimljivog motiva naprave poeziju ..." - e, to volim, i to je ono što čini dobru fotografiju. A prečesto se brka dobar motiv i dobra fotografija; to su dvije sasvim različite stvari. |
Febivjetar [22. 03. 2012.] |
Krešo, potpisujem. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))