Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 Mick

pitam se pitam...čista teorija izrade fotki
moretto
[18. 12. 2007.]

Eto ovako: Gurnem SD karticu ili već koji go medij u onu video igricu u foto-studiju ;)) okay, onaj aparat za self-service. On lijepo pročita to, učita i majstor mi za pultom kaže...sad dođite za 20 minuta i to je to. Dakle spravi treba 20 min da ispljune fotke. Onda odnesem c/b negative (T-max), majstor ih ugura u drugu spravu i za 4ipol minute ispljune gotove cb fotke.

Vjerujem da netko od vas radi u kakvom studiju pa me zanima: Šta se u tim strojevima događa? I kad gurne color negativ u FUJI Noritsu, a s druge strane ispadaju fotke..al opet ne za minutu, nego za pola sata..

Kako da znam kad se osvjetljava papir, kad se jednostavno skenira i printa?

Ajde, znam da znate..;)))


vinko
[18. 12. 2007.]

i mene to jako zanima, jer na nekim slikama razvijenih sa filma vidim pikele

RIZA
[18. 12. 2007.]

pretpostavljam razviju u stroju zatim skeniraju negativ invert uPS-u i printaju CB...kao svaku digitalnu.....

lepi777
[18. 12. 2007.]

koliko je meni poznato svaki stroj(skoro svaki) ima na sebi scener za citanje negativa,ti strojevi rijetko rade u ps,vec imaju svoj tvornicki softver za obradu fotki. ima svoje spremnike za kemiju,sušilo,kazetu za papir od nekoliko metara...

vecina strojev ima i skener za citanje obicnih fotki i umnozavanje istih...

za slike sa sd kartice,cf kartice i ostalih medija je puno brze razvijanje slika jer je proces ubrzan,za negativ se cijeli film skenira i onda obradi(korecija boje i balansa bijele boje)i potom se printaju(razvijaju)...

nadam se da sam to dobro rekao...

moretto
[19. 12. 2007.]

I dalje mi nije jasno, ali možda sam i nespretno postavio pitanje, znači, kad doma razvijam crno-bijele fotke, osvjetljavam papir..(je li foto-papir) kroz negativ i onda taj papir reagira na svjetlo i u razvijaču se pojavi ono što se treba pojaviti. Kad printam fotku na printeru ubacim u printer papir, al ne foto nego kakav god mi drago, a printer na njega nabaci boju(pa ako je photo-gloss, onda je sjajna fotka, ako je obični papir onda je mat..itd)

Daklem: zanima me da li ti srojčeki u foto radnjama osvjetljavaju specijalni papir pa on reagira kao foto papir u razvijaču, ili na papir nabacuju boju kao printer..

@lepi777: upravo mi to nije jasno zašto sa kartice treba 20 minuta da izađu fotke, a s crno-bijelih negativa izlete za niti 5 minuta...logičnije bi bilo baš obrnuto

zeljko-sl
[19. 12. 2007.]

Nisam siguran šališ li se ili pitaš ozbiljno. Strojčeki u foto radnjama s filma osvjetljavaju foto papir na kojem je emulzija osjetljiva na svjetlo (papir je u rolama), potom prolazi kroz tankove s kemikalijama, na kraju procesa se suši i reže pa iz stroja ispadaju gotove fotke nekog formata (9-13, 10-15, 13-18 ili sl.) Cijeli put od skeniranja negativa ili unosa fotki s kartice (može i CD), osvjetljavanja papira, transportiranja kroz kemikalije, sušenja i rezanja traje otprilike 30 minuta što zavisi i od kapaciteta stroja, strojovođe itd. Ako neki stroj radi samo c/b fotke (što znači da foto papir ne putuje kroz kolor kemiju) zasigurno će biti brže jer je proces razvijanja c/b kraći, i traje upravo oko 5 min.

moretto
[19. 12. 2007.]

Željko, ne šalim se, sasvim sam ozbiljan i to je odgovor koji sam tražio. Zahvaljujem.

Mučilo me to pitanje jer u domaćoj radinosti nisam u mogućnosti povećati fotku preko A4 formata (bilo na printer bilo ispod aparata za povećavanje), pa sam slao neke crno-bijele negative na povećanje 30x45. Rezultati su me prilično razočarali jer se na povećanim fotkama , (kao što kaže Vinko) doslovno povećalom vide kockasti pixeli (ne nepravilno zrno filma) koje ni u ludilu ne vidim na mojim printanim, a kamo li osvjetljavanim fotkama.

A nekako sumnjam da se Ilford od 50 asa ne da razvuć na 30x45. U istoj radnji color negativi i c/b C41 negativi(Kodak bw400cn) na istoj dimenziji izgledaju fantastično. Kako su poslani istovremeno, a c/b fotke su stigle 15 dana poslije kolora, pretpostavljam da imaju definitivno problema sa klasičnim, ručno razvijanim cb filmom. Po mojoj skromnoj procjeni, izgleda kao da je scaniran u lošoj rezoluciji pa izrađen kao digitalna fotka. Možda griješim, ali tako cca izgledaju fotke s mobitela u 800x600 rezoluciji printane na A4 format.

zeljko-sl
[19. 12. 2007.]

U domaćoj radinosti fotku možeš povećati na 30 x 40 ako imaš papir tog formata. Nekada je Fotokemika imala veći izbor papira u Ljubljani nego u Zagrebu. Davnih dana često sam išao tamo kupovati foto papir.

moretto
[19. 12. 2007.]

Znam...ali nemam ni kade ni papir tog formata...ni A3 printer da si tako pomognem. Zato sam ih slao u radnju. A A4 mi je već max za Opemusa..dalje od toga bi na podu trebao osvjetljavat ;))

pogled_u_bb
[20. 12. 2007.]

Velika povećanja sa filma u foto studiju ispadnu loša zato jer su skeneri u fotostroju očajni. Ja sam par puta dao poskenirati film, po preporuci Fuji Frontier mašina, i ispadne očajno. Možda nije stvar u samom stroju, ako je proces optimiran za veću brzinu a ne veću rezoluciju, na velikim povećanjima dobiješ pixele ko kuruzu.

Ako hoćeš veće povećanje, skeniraj na "pravom" filmskom skeneru (U Labartu recimo) i printaj bilo gdje - fotopapir ili inkjet. Loša kvaliteta koju sada imaš je stvar lošeg skeniranja, a ne da li je rađeno na fotopapiru ili inkjetu.

nicols
[20. 12. 2007.]

u 99% slučejava - loš sken na frontieru je do onoga tko radi za strojem, ne i do samoga stroja. Danas već i manje i "jeftinije" fuji frontier mašine imaju skenere od preko 4500 dpi optičke rezolucije i na većni negativa možeš brojat zrnca emulzije :)

zeljko-sl
[20. 12. 2007.]

Baš sam pregledao neke skenove s filmova rađene u foto radnji, veličina 1909 x 1273. Ako je i tvoj bio takav naravno da je fotka 30 x 40 bila loša. Gledao sam sad stranicu Fotokemike, imaju samo Ilfordov papir i kemiju. Format 30 x 40 pakovanje od 50 kom skoro 900 kuna, a od 10 komada oko 200 kuna. Kemikalije su također skupe, no ako već razvijaš c/b sigurno nabavljaš jefitinije. Opemus može raditi velika povećanja samo na svojoj podlozi (zamijeni objektiv) u krajnjem slučaju možeš ga položit horizontalno pa osvjetljavati na zid ili pak na pod kao što si i sam rekao (onda ti treba malo jača žarulja). Za kade ti mogu poslužiti bilo kakve plastične posude širine 30 cm (papir provlačiš kroz razvijač i fiksir rukama)ili razvijaj u velikoj dozi.

moretto
[22. 12. 2007.]

Hvala na odgovorima, ljudi. Imam scanner za negative...nije neka profi oprema al isto diže 4800 dpi optičke rezolucije. S tim da sam primijetio da nema šanse da otskenira color negative kao u studiju, al zato crno-bijele scanira puno bolje nego studio(radnja). Nadao sam se da će kod izrade na papir studio dati bolje rezultate, al eto prevario se. Tako da u sljedećem navratu skeniram sam doma i obrađujem kako mi paše, pa ću na izradu poslat CD, a ne film.

@zeljko-sl: Ima efke u Samoboru sve što treba, ali kao što si i u hondlovoj vidio...skupo. I paketi su veliki. I tlaka mi sve to razvlačit zbog 10-ak fotki. Tako da je ipak radnja najbolja solucija, ako im napravim pripremu kako treba.

No eto, definitivni odgovor mi je dao Vinko koji je jučer natjerao frendicu u foto-radnji da otvori mašinu ;))) (nasilnik, delikvenat). Kako nikad nisam bio u mogućnosti vidjet taj stroj, mišljah da on klasično "kroz" negativ osvjetljava papir (dakle analogno). Ispada da sam glup, jer, kao što ste i vi rekli, on najprije skenira, dakle digitalizira fotku, a onda ju dalje kemija. I to je to, odatle pixeli...kojih analognim sistemom ne bi bilo..taman da se poveća toliko da zrno filma bude ko krumpir.

I sada se postavlja opet ono isto pitanje koje se već protezalo po forumima i forumima...kakva svrha radit s filmom kad ti ga u radnji u startu digitaliziraju? jedino kućna radinost još ima smisla. I crno-bijeli film.

maltus
[22. 12. 2007.]

Ovak, na mom scaneru moral sam dijace raditi (tj transparenciju) sa 48 bit bojom. Inace rezultat je nikakav! Za usporedbu pogledaj ovo

To su prastari dijaci ORWO, FUJI, KODAK, FK, AGFA scenirani 800 dpi/ 48 bit.

nicols
[23. 12. 2007.]

moretto: pa tko te tjera do nosiš filmove u jeftine radnje? Ima još uvijek foto studia koji rade ručna povečanja...

SOKRE
[26. 02. 2008.]

Morao sam se uključiti u ovu diskusiju jer većina učesnika samo nagađa što se u procesu nastanka fotografije u digitalnim studijima stvarno događa. Vrijeme trajanja procesa od osvjetljavanja papira u minilabu do suhe fotografije je gotovo na svim tipovima digitalnih minilabova cca 4-5 minuta. Fuji ima neke tipove minilabova gdje je to vrijeme manje od 2 minute. Sve ostalo (dođite po fotke za 10 minuta, dva sata ili sutra), je vrijeme koje određuje gazda ili šegrt u radnji, da li mu se radi ili ne i slično. U svezi kvalitete povećanja krivi su podjednako i fotografi i ljudi u fotoradnjama. Fotografi jer ne znaju da većina danas instaliranih digitalnih minilabova fotku izrađuje u rezoluciji 300 dpi i svoje digitalne uratke treba pripremiti za određena povećenja u toj rezoluciji. Na žalost ima i onih minilabova koji povećanja veća od 20x30 cm mogu raditi samo u rezoluciji 70 dpi. Drugo, ako skenirate film u fotoradnji, tada tražite da vam napravi sken za povećanj 30 x 40 ili 30 x 45. To nerado rade, jer u tom slučaju skeniranje traje i do 2 min. po negativu, a zatim prženje na cd (dvd) isto traje duže. To im je gubitak vremena i love. Tvrdim da ima labosa (iskustvo iz Zagreba)gdje o tim stvarima vlasnici a niti šegrti pojma nemaju. Isto tako upozoravam na problem toga da digitalni snimci nemaju isti "odnos" stranica kao sken sa 35mm filma. Morate dobro objasniti u radnji što da naprave ukoliko želite isprintati full format snimka. Skeniranu fotografiju "laser crta" na foto osjetljivi papir a veličina pixela isključivo ovisi o rezoluciji skeniranja.

Denis
[26. 02. 2008.]

Sokre je to fino objasnio....

Tvoje CB fotke su ispale loše jer se šegrtu koji je trenutno radio za strojem nije dalo čekati da stroj to odskenira u većoj rezoluciji (ili to nije niti znao napraviti), pa je skenirao kao za veličinu fotke od 10x15 cm. Normalno, kad je to povećao na 30x40 (ili kolika je već fotka bila), to nije bilo OPTIČKO povećanje (kao na tradicionalnom aparatu za povećanja tipa Opemusa), nego je samo povećao sken (a time i piksele)....

Nažalost, ako se posebno ne napomene da tražiš slike u "Ultra" rezoluciji, svi će ti manje-više to skenirati u običnoj "šrot" rezoluciji koja jedva zadovoljava ispis na 10x15 format - jer je to najbrže, i jer su im u većini slučajeva tako naštelani strojevi. Ima nekih koji to niti ne znaju drugačije namjestiti :(

Uglavnom, skeniranje cijelog filma u toj "šrot" rezoluciji traje 2-3 minute, a u "Ultra" rezoluciji za ispis na veći format slike to traje i desetak i više minuta (3-4 puta duže) - pa sad računaj...

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…