Pogrebno_Topalovic [27. 10. 2006.] |
Pozdrav svima! Lijepo vas molim, I need help... radi se o razvijanju EFKE 25 rol filma. Probao sam ih nekoliko razviti prema "savjetima" sa kutije i digital truth u stock razvijacu ali ne ispadaju mi rezlutati bas zadovoljavajuce...Odlucih danas testirati malo to sve skupa pa sam napravio slijedece Tri filma, ispucana na Hassu 500cm koji je ispravan (dakle nema problema sa eksponiranjem, jedino sa mojim znanjem ;-). Vrijeme - popodne, jesenski suncan dan, kontrastno svjetlo, na suncanoj livadi. Mjereno Lunasix3 svjetlomjerom, na dlan pa blendu gore. prvi sam ispucao kako kaze na kutiji i planiram ga razviti u D76 stock (koji inace koristim za razvijanje) mislim da je preporuceno 5 ili 6 minuta drugi sam preeksponirao za jednu blendu i prema savjetima sa photo.net bi ga trebao razvijati 10-15% manje vremena sto mi je malo suludo (prekratko) i taj drugi bih razvio u Rodinalu. Zasto u R.? zato jer je D76 pri kraju a imam dvije nove boce Rodinala pa da krenem uciti s njim, jer cu ga i dalje koristiti. treci je takodjer preeksponiran za 1 blendu kako su mi i rekli i njega sam mislio za usporedbu razviti u rodinalu ali u drugoj otopini (1+50) u odnosu na ovaj drugi (1+100) Bilo kakav savjet dobrodosao jer sam fotkao friendicu pa bih volio da joj iz toga mogu na kraju i izraditi koju ok fotku ;-). Sva tri su dakle ispucana tak kak jesu pa bih sad varirao razvijanje da mogu napraviti neku usporedbu za ubuduce. Pomagajte pljiz. thanx i pozdraf svima! A. |
Sraka [27. 10. 2006.] |
Bok pogrebno ! Preporuka da nadjes efke razvijac! Trazi u "recepti" D-76 ili Rodinal i usporedi sa nekim efke razvijacem Ako nemozes naci javi se na moj meil, pokusat cemo naci u staroj efke literaturi sastav nekog od efke razvijaca pa cemo naci rijesenje. Ako ti se zuri jer bi to kod mene trajalo nekoliko dana, nadaj se da ce ti odgovoriti neko od stalnih zinovaca. Pozdrav Sraka |
Sraka [27. 10. 2006.] |
Pogledaj rubriku " RECEPTI " Tam sve pise. Sraka |
janimir [29. 10. 2006.] |
bez ustručavanja moram reć da ti je pristup potpuno naopak. a jos bih i razmisljao o blazoj reakciji da o tome nije bilo rasprava na hr.rec.fotografija... prvo testiras film, potom ga eksponiras onako kako ces ga razviti. tek onda kad znas kako koji film s kojom vrstom razvijaca moze raditi, mozes krenuti u eksperimentiranja pri snimanju. po prvi puta rabiti film, te ga snimati cieloga na istoj EV? cemu? Kao sto sam ti vise puta napisao - prvo test s bracketingom, ako treba i po 5 blendi, potom razvijanja u nekoliko vrsta razvijaca i onda odluka koju ces kombinaciju rabiti. i svakako zapamti da je svaka kombinacija djelotvorna samo kod autora te kombinacije. pogotovo kad su u pitanju kratka vremena razvijanja od tek nekoliko minuta... tu agitacija mijenja razvijac i do 20%... a prekidac? ides na kiselo brzo prekidanje, ili na sporo vodeno? |
Pogrebno_Topalovic [29. 10. 2006.] |
Bok Janko, Nadao sam se da ces ti nesto odgovoriti jer smatram da nitko ne zna bolje od tebe :-) koristis te filmove, testirao si ih... Ovako, slazem se da je moj pristup kriv ali ja sam jedan od onih koji uleti u nesto naglavacke pa uci na greskama. Ponekad dobro, ponekad lose... Citao sam dosta po Photo.net forumima kako razviti koji film, kako ga eksponirati itd. pa sam se odlucio probati EFKE 25 i 50 jer su (navodno) dosta drugaciji od "konvencionalnih" filmova koji se danas najcesce koriste, a to sam i sam skuzio jer sam dva tri vec razvio. (D76, stock, upute za razvijanje sa Digitaltruth.com) - rezultati su podosta katastrofalni no kasnije sam utvrdio da je to radi krivog eksponiranja. Ajmo sad na konkretan problem - ne kuzim ovo testiras film - kako da ga testiram prema razvijanju kad zapravo sve ovisi jedno o drugome? Ako uzmem npr tri filma, eksponiram ih -1stop, normalno i +1 stop, U NEKIM UVJETIMA (suncano, oblacno itd) i onda biram nacin razvijanja (npr. Rodinal 1+50 ili 1+100 ili nesto trece) opet imam previse varijabli Vrsta osvjetljenja u kadru "Rejtanje" brzine filma Izbor razvijaca, te onda i otopine Agitacija te na kraju eventualni eksperimenti sa podeksponiranjem/preeksponiranjem. Malo previse za uhvatiti odjednom... Nije li ok to sto imam, 1 normalno eksponiran film i dva pre-eksponirana? Isti uvjeti snimanja, isti subjekt, ista kamera, nacin mjerenja svjetla. Ono sto moram sad napraviti je razviti u jednom razvijacu (odlucio sam probati Rodinal) u nekoj odgovarajucoj otopini. Prekidanje je kiselo (malo alkoholnog octa u vodi) a zeljeni rezultat je "normalno" razvijen film koji nece biti tesko printati kasnije, jer i tu imam zasad podosta problema. Puno hvala na trudu i vremenu da se odgovori na gomilu pitanja koja postavljam! Pozdraf |
Pogrebno_Topalovic [29. 10. 2006.] |
zaboravih pitati u proslom odgovoru - kako mislis "cijeli film na istoj EV"? Ja ne radim s PL filmom tako da ne mogu kemijati jedan po jedan pa vidjeti kako koji ispadne i sto koja otopina radi na negativu, nego imam R film pa jedino sto mogu je svaki frejm (ili nekoliko njih) eksponirati drugacije ... mozda si na to mislio? |
janimir [29. 10. 2006.] |
ne bum odgovaral na podpitanja, vec krenul (po tko zna koji puta :))) s opisom "jedne od metoda" za testiranje filmova. uzmes film, dva ili 3. to je najbolje - 3 filma, uzmes razvijac kojeg imas u dovoljnoj kolicini i vremena za sve obavit. ljudi ti savjeruju podeksponrat R25 i R50. jako dobro u sustini. rezultat kojeg trebas je odgovor koja je kombinacija najbolja ... A-za brzi posao, B-za fina povecanja i C-nesto negdje izmedju? sva 3 roll filma jednako eksponiras na 3-4 razlicite lokacije. ok, tu je jedan dodani problem, a to je da ti trebaju jos 2 backa za hazu, al nije to ni neki problem. ima nas, dadne se posudit. ja bih izabrao seriju s bljeskalicom, seriju sa suncem i seriju s toplim lampama. recimo da testiras R50, preporuka je dic ga na 100. O.K., snimas ga na 25-50-100-200. sva 3 filma s blicevima, sva 3 filma na dnevnom svijetlu, sva tri vecernje slike na ulici, doma... negdje, nebitno za "prvi" test. i imas 3x3x4 testne slike. (nominalna vrijednost/temeljni EV, preporucena vrijednost/EV+1, te da ti popuni znatizelju i pokaze koliko mogu biti iskoristivi jos i preekponirani i podeksponirani) ako si izabrao rodinal, uzmes neku srednju vrijednost razrijedjenosti (recimo 1+50 - dovolja je jedna za "prvi" test jer "znas" da ce 1+25 dati tvrdji film, 1+100 meksi film), uzmes (posudis ak nemas) dozu za 3 fiilma. ak je netko negdje preporucio 16 minuta, uvalis prvu rolu u razvijac, buckas 30 sekundi, pustis pol minute, buckas 15 sekundi, pustis pol minute, dodas drugu rolu, (copy-paste:) buckas 30 sekundi, pustis pol minute, buckas 15 sekundi, pustis pol minute, dodas trecu rolu, (copy-paste:) buckas 30 sekundi, pustis pol minute, buckas 15 sekundi, pustis pol minute... minutu... i razvijas jos 12 minuta. i imas 3 filma jednako nizom eksponirana na 3 svjetlosna uvijeta, razvijene 14, 16 i 18 minuta. (ili promijenis u zesce razlike? 12, 16, 20 minuta? zasto ne?) i to je to. rezultat? puno varijabli u 3 ulozinice :))) ali, ALI! sve vidis odjednom. (zapises vrijednosti, naravno!) i znas za ubuduce (sad lupam totalno bez veze, al dovoljno za ilustraciju) R50 je s bljeskalicom najbolji malo krace razvijen na 100 ASA, u dnevnom svijetlu tamne plohe dobro reagiraju eksponirane na 50 ASA razvijane malo duze ili na 100 ASA normalno razvijane, svijetlije plohe cak na 25 ASA u kratkom razvijanju.... bla, bla, bla.... ## iduce testiranje je suzenije - znas da te zanima, lupam na pamet, R50 u duzem razvijanju eksponiran kao 80 ASA... izmjeris svijetlo, nek bude 1/60sek f8. lupas pol blende dole, temeljnu blendu, pol blende gore. tri filma na isti nacin. u sad cak 4 uvijeta, razvijas svaki za sebe (jer si vec na prvom testu skuzio da ti u rodinalu pri 1+50 najbolje vrijeme odstupa -15% od negdje preporucenoga) i znas da podjednako trebas promijeniti na istom mjestu preporucena vremena i za 1+25 i 1+100. i sad naucis kako ti pocetno izabrana kombinacija dela i s blazim i s guscim razvijacem. i to ti je dovoljno da s relativnom sigurnoscu odlazis dalje na snimanja. u buducnosti zapisujes sva odstupanja. razmisljas i planiras prije snimanja - oblacno je danas? imas zapravo "previse svijetla" - ono je ujednacenije i dat ce vise detalja u oba kraja, a zeissova ce se stakla "sama" pobrinuti za dostatan kontrast u raznim particijama slike. i neces razvijati mekano (sporo i/ili razrijedjeno) ako trazis cvrscu sliku... samo jedan od mnogih potencijalnih primjera... i nakon razvijanja si zapises "janko je lupio bez veze, bas sam tu za svoju arhitekturu trebao ic na sporo, mozda cak i vodeno razvijanje".... bla, bla... ;-)) |
Pogrebno_Topalovic [29. 10. 2006.] |
JESUS! Vjerojatno najkvalitetniji odgovor koji sam procital :-) ikad, igdje! Imas ti vremena da platim jeno pet, sest pivi kao naknadu? OK, budem si to procital jos jedno desetak puta, napravio listu stvari koje treba napraviti i jedan dan opalio testiranje. Vis to su te fine nijanse i stvari koje treba znati (a solaze vjerojatno s iskustvom) da npr. ovakav overcast day daje detalje u oba kraja a da ce kontrast doci od objektiva. Ja bih nekom svojom logikom na osnovu naucenog, ovdje opalio zesce buckanje da se izvuce dodatan kontrast iz "flat" rasvjete.... PUNO ucenja slijedi :-/ Thanx i cujemo se. Naj kaj zameriti vjerujem da cu jos puno pitanja imati... Pozdraf |
Pogrebno_Topalovic [30. 10. 2006.] |
REZULTATI -------------- Ako nekoga zanima naravno :-). Razvio sam sva tri filma, i to ipak u Rodinalu jer njega namjeravam dalje koristiti. Prvi, normalno eksponiran, razvijen je 8minuta, ispao je lijepo, negativi izgledaju ok (ne znam da li sam mjerodavan da to ocjenjujem) osusio se, mekan je i ne frce se. Druga dva, preeksponirana po jednu blendu razvijena 6.45min, takodjer su ispala super ali su tvrdi, i UZASNO se frcu :-( ... dakle upravo nesto nevjerojatno, nemres ga natjerat da ravno stoji ni pod knjigom. Ocito koriste razlicite podloge od serije do serije. Takodjer, probao sam ih i printati... Prvo sam napravio test sa f11 i korakom ekspozicije 1s. Papir mi u kombinaciji s ovim osvjetljivacem i razvijacem daje punu crnu na 9 ili 10s nisam bas dobro mogao ocijeniti. Nije li to prekratko? Radi se o Meopta color3 glavi, Meogon 105 objektivu i EFKE Varycon papiru Kad sam to zavrsio, krenulo je printanje. Split grade printing, za svjetline zuti filter (70) sto odgovara grade1 papiru, a za sjene magenta (100) sto je grade 4. --------------------------------------- Sve super, fotke PUNO bolje nego iz prethodne serije koje sam radio samo sa jednom ekspozicijom. Ono sto mi je cudno je da su mi ekspozicije za svjetline (sa zutim filterom) vrlo kratke.... od 3-6sec ovisno o negativu, a za sjene tako, oko 6-10sec. U cemu je problem? Takodjer, ukljicio sam i ND filtraciju na maksimum da smanji kolicinu svjetla... Ova dva pre-eksponirana i podrazvijena filma su se printala upravo fenomenalno prema mojim dosadasnjim fotkama. Crna je duboka, svjetline skoro pa bijele... malo pre-hladne slike no vjerujem da je to do papira?! E sad, problem je nastupio s ovim normalno eksponiranim filmom, tu su mi ekspozicije za svjetline pale na 3s sto je zbilje prekratko cini mi se. Je li to rezultat tog normalnog eksponiranja i razvijanja ili je nesto drugo u pitanju? Thanx i oprostite svi na jos jednom dugackom postu A. |
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))