Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

godine, kreativnost, stvarateljstvo
Blackadder
[26. 06. 2012.]

Razgovarao sam sa prjateljem na temu kreativnosti, kod pisaca ona recimo moze i rasti i padati, matematicari dosjezu svoj vrh u ranim dvadesetim (ako se nesto epohalno ne dostigne do 28e-30e gotovo je). E moj prijatelj tvrdi ta to nije tako sa fotografima koji mogu samo biti iskusniji i bolji. Slazete li se sa tom tvrdnjom?


BURKI
[26. 06. 2012.]

....ko je kreativan sa dvadeset godina... što bude stariji, jasno da će se sve skupa popravljati,...ko nije đaba mu da fotka i do 70........

Zelena
[26. 06. 2012.]

Svaka kreativnost ima svoje uspone i padove....krize i najveće stvaralačke domete...

složila bi se s tvojim prijateljem....iako može ovisiti od osobe do osobe :))

sokol
[26. 06. 2012.]

Fotografi su kao vino, što stariji to bolji, jedino je opasnost da ne padnu pod utjecaj srušenog sustava vrijednosti, e onda je problem, onda odoše na kvasinu, ali i to se može popraviti dodatkom maslinovog uja, slanih srdela i dingača, pa se konceptualno uzdignu ! :)

ledo
[27. 06. 2012.]

pa "iskusniji i bolji" ne znači nužno biti i kreativniji.. ja mogu s godinama napredovati u tehnici fotografiranja i moje fotke mogu biti kvalitetnije, ali ne moram uopće biti kreativan. pošto kreativnost zahtijeva nekakvo divergentno mišljenje, dakle traženje rješenja problema u svim smjerovima, a čovjek uči dok je živ, i mogućnosti fotografije su praktički beskonačne, po toj logici bi fotograf trebao s godinama biti i kreativniji.. nije ovo jednostavno pitanje, tu bi psiholozi trebali intervenirati :-)

seewolf
[27. 06. 2012.]

naravno da se ne slazem.. znam dosta primjera koji govore da sto si stariji i populariniji fotke su ti sve gore i gore :D.

larousse
[27. 06. 2012.]

Da li je kreativnost nešto što se može naučiti? Ako da, kako? Također, da li se može naučiti gdje i kako naći inspiraciju? Ako da, gdje i kako?

omen
[27. 06. 2012.]

kreativnost kao inovativno rjesavanje problema: iskusniji fotograf ce vidjeti mnoga rjesenja gdje je pocetnik osudjen otkrivati 'toplu vodu'.

kreativnost kao nadahnuce: igra sve, mladji autori su lakse poneseni i poletniji su, iskusniji ce se pak lakseg srca posvetit necem gdje je rezultat neizvjestan..

kreativnost kao kapacitet realizacije vlastitog potencijala: ne treba te duboke stvari preozbiljno shvacat, kako se zvijezde sloze i taj rad :)

elvis
[27. 06. 2012.]

Kreativnost je slučajna.

ico00
[27. 06. 2012.]

Vjerojatno nema nekog pravila, ali meni osobno što su stariji i iskusniji, to mi se čini da im se više neda i da izd... (ne znam izraz koji nije prost).

Kad vidim fotke od tih nekih njuški iz kasnije faze mislim da me neko zeza. Ta faza mi je "umjetnost" a to mi je bezveze. Npr. Lupino mi je sa onim svojim ženskama i glupiranjem katastrofa, dok su mu oni rani radovi, pogotovo američki odlični. Strikoman mi je imao odličnih radova u Poletu dok su mi ove milenijske blago rečeno smiješne.

Ima i ovdje starije ekipe koja u kutijama čuva odlične fotke dok im je digitalija koma.

Osobno, puno više pratim mlade fotografe koji imaju genijalnih fotki nego stare umišljene likove (čast iznimkama).

Stojčić, Može, Balićka, Wekster, Debenc, Rostuhar, Tabaković....sve ekipa od oko 30 godina na čije radove ću rado zasliniti.

sokol
[27. 06. 2012.]

Fotografiju pa tako i njezinu realizaciju u jeseni života nas starih fotografa, treba apsolutno razdvojiti po kategorijama, a na kraju krajeva sve je u životu stavljeno u neke svoje okvire i mjerila, pa tako se ne može promatrati i uspoređivati kreativnost u konceptualnoj, suvremenoj, ratnoj, športskoj, fešn, comeršal i pejsažnoj fotografiji ili fotografiji prirode općenito. Te stvari su tako posložene da se ne mogu promatrati i mjeriti sve u istom košu, to su dijametralno suprotni pravci koji su toliko različiti da su to ustvari zasebni svjetovi ili čak svemiri.

Tako su na primjer likovi ko Bresson govorili za legendarnog Ansela Adamsa da je geometar, vjerovatno zato jer nisu znali fotografirati, a recimo taj isti Bresson je za mene obični šarlatan i hohštapler, koji se uz Ansela Adamsa niti ne može nazivati fotografom.

Dakle, samo na ovom primjeru se vidi da Bolt ne može biti vrhunski sumo borac niti Takanohana može biti maratonac !

ksoric
[27. 06. 2012.]

Ako može Mirko Filipović biti nogometaš... :-D

sokol
[27. 06. 2012.]

Nogometaš može biti svatko....samo kakav ! :)))

kopca
[27. 06. 2012.]

Cartier-Bresson šarlatan i hohštapler? Jesi ti Sokole malo fulao jeduć' gljive?

mrml
[27. 06. 2012.]

dobro kaže sokol...

inaće, jako glupa tema

martina23000
[27. 06. 2012.]

Trenutno imam krizu s pisanjem i fotografijom, dok su mi druge kreativne zanimacije u porastu.

Pisanju ću se vratiti kad-tad. Fotografija me odavno ne usrećuje kao što je to bio slučaj u početku, ali možda se i to promijeni.

sokol
[27. 06. 2012.]

Ne, nisam ja fulao ništa, ja sam rekao da je Bresson za mene obični šarlatan i hohštapler, naravno ne tvrdim da sam što se toga tiče normalan i konvencionalan, samo sam iskren, inače mi ide na živce kada ljudi ljube zemlju kuda prolazi netko koga su mase proglasile nekim i tako je postao kult ličnosti, gadi mi se biti licemjeran i tvrditi da mi je nešto dobro i lijepo a nije, to je glupo i bez veze. Ja ću brnaiti, ako treba danima i elaborirati čemu se ja to divim kod Ansela Adamsa, s time da će večina mojih argumenata biti pokazna i dokaziva, objektivna, a s druge strane sumnjam da će se s tolikom dozom objektivnosti i opipljivih argumenata moći braniti lik i djelo Bressona, a bez da se utapamo u subjektivnom oceanu dvojbeno iskrene eteričnosti i slojevitosti. Kada govorimo o okrutnom Kronosu i nemilosrdnim muzama koje bježe od starosti i tvrdimo da su muze kreativnosti svjetlopoisanja blagodat i privilegij mladih, to se kosi sa temeljnim teoremom mudrosti i jako je opasno i pogubno, rekao bih apokalptično čak, te otvara prostor destruktivnoj atmosferičnosti bivstva urlajuć pogubnu i otrovnu izreku "mlado ludo-staro benasto".

Gospodo gdje tu onda ima mjesta za budućnost svjetlopisanja ! ?

Međutim puno je sablažnjivije i čisti heretizam i blasfemija ono što je Bresson rekao za najvećeg fotografa svih vremena Ansela Adamsa.

mrml
[27. 06. 2012.]

meni taj Breson kao i da ne postoji, ne zanima me ni lik ni djelo

Blackadder
[27. 06. 2012.]

mrml se lijepi na glupe teme k'o muva na G....

...mislim GIF

;-PP

mrml
[27. 06. 2012.]

pa glupa je tema, vidi se da si ju ti otvorio pošto nemaš ni kreativnosti ni ideje pa sad tu sereš neke svoje neostvarene želje

Blackadder
[27. 06. 2012.]

u istom smo onda GIFu mrml ;-))

ksoric
[27. 06. 2012.]

Meni nije jasno zašto ti nemaš kolekciju šarenih kartončića.

ksoric
[27. 06. 2012.]

ovo je išlo mrmlu

mrml
[27. 06. 2012.]

zato šta sam faca pa mi nitko nemože to dat

ksoric
[27. 06. 2012.]

dobar razlog

mrml
[27. 06. 2012.]

osim toga neznam kaj tu nije jasno?

kopci je su OK Breson a vjerojatno i Adams pošto vidim da nekako fura taj đir

Meni i sokolu je OK samo Adams jer nas ne dira tip fotke koji radi Breson

Mom frendu je Breson jedan jedini i ne doživljava Adamsa jer ga ne zanimaju pejsaži

ksoric
[27. 06. 2012.]

eto!

mrml
[27. 06. 2012.]

ono što mi je presmiješno u ovakvim temama je to što ih već 7-8 godina otvaraju likovi koji se bave tuđim radom a ne svojim

Blackadder
[27. 06. 2012.]

mrml, cestitam, trenutno si top komentator ;-))

nik
[27. 06. 2012.]

Back on topic, može? :))

kopca
[27. 06. 2012.]

Nisu, dakle, gljive, ignorancija je. A to se ne liječi.

sokol
[27. 06. 2012.]

Ignoranciju određuje interakcija subjekta i objekta. Ovisno o prirodi te interakcije, ignorancija može biti blaženstvo ili prokletstvo, i jedno i drugo su konačna stanja, nisu procesi, stoga ne mogu biti definirani kao bolest, samim tim pojam liječiti vezati uz ignoranciju je promašaj.

Ignorirati nešto ili nekoga vrlo često je pozitivno i dapače preporučljivo, jer ignorancija je voda za vapno konflikta, mržnje i ekscesa. Međutim konkretno u ovom slučaju vrlo je nevješto spominjati ignoranciju u bilo kojem kontekstu, a pogotovo u negativnom kontekstu. Agresivnim možemo okarakterizirati u ovoj konkretnoj raspravi, kada se u jednoj rečenici pojavljuju pojmovi ignorancija i liječenje. To zabrinjava iz razloga što onaj tko to izjavljuje, možda nesvjesno, sebe stavlja na pijadestal apsolutnog, dakle drugim riječima ako me ignoriraš, ili ako ignoriraš moje stavove, likovne i općenito umjetničke sklonosti, tada si bolestan i trebaš se liječiti, to vrijedi i za skupinu, pa čak nekad i za većinu, sve u svemu vrlo zabrinjavajuće ! :(

I ne, nije ovo of topic, ovo je baš dobro da ovako rasprava ide, jer se otkriva jedna skrivena intencija kod nekih sociloških skupina među mladima i mlađim srednjim generacijama, gdje misle kako će ignoriranjem svega starijeg-arhaičnog-tradicionalnog, pa čak i mudrog, stvoriti neki svoj novi sustav vrijednosti i prioriteta, ne vodeći pri tom računa da to vodi u regresiju kompletnog društva, što u konačnici dovodi do urušavanja i kaosa. Paradoks u svemu tome je što svi kao po nekom obrascu zaboravljaju da u ovosvjetovnoj tragikomediji, uloge nisu konačne, nisu fiksne i definirane, uloge se mijenjaju i ulozi se mijenjaju, zapamtite da se u glibu generacijskog jaza, najprije uguše oni koji na vrijeme ne žele prihvatiti svoje nove uloge, a znati prihvatiti novu ulogu je i u svijetlopisanju garancija da se uvijek bude na izvoru inspiracije i kreativnosti u društvu dobrih Muza !

ksoric
[27. 06. 2012.]

...ili ipak gljive?

sokol
[27. 06. 2012.]

Da, potvrđuje se stara boljka, kada se nešto ili nekoga, neće, ne želi, ne može ili ne uspije razumjeti ili shvatiti, tada ga se proglasi ludim, svejedno, da li od gljiva, vina, opsjednutosti ili nečeg drugog, srećom što više nema inkvizicije, jer imala bi ona danas puno vrlih i vrijednih egzekutora, tako da je danas ustvari privilegija biti neshvaćen, lud, neželjen, ustvari biti suprotnost učmalom šablonu, da nije tragično bilo bi komićno, blago vama koji niste svjesni svoje nesvijesti ! :)

FotoMachak
[27. 06. 2012.]

zovite memu ;)

nik
[27. 06. 2012.]

Citat 1. "To zabrinjava iz razloga što onaj tko to izjavljuje, možda nesvjesno, sebe stavlja na pijadestal apsolutnog, dakle drugim riječima ako me ignoriraš, ili ako ignoriraš moje stavove, likovne i općenito umjetničke sklonosti, tada si bolestan i trebaš se liječiti, to vrijedi i za skupinu, pa čak nekad i za većinu, sve u svemu vrlo zabrinjavajuće ! :("

Citat 2. "(...) tako da je danas ustvari privilegija biti neshvaćen, lud, neželjen, ustvari biti suprotnost učmalom šablonu, da nije tragično bilo bi komićno, blago vama koji niste svjesni svoje nesvijesti ! :)"

Ne čini li se ovo malkice kontradiktornim?

Plus što ne razumijem što znači "glib generacijskog jaza". OK, generacijski jaz mi je jasan, ali glib... Dug mi je bio dan danas, možda je do toga.

ksoric
[27. 06. 2012.]

no comment

Zelena
[28. 06. 2012.]

.....a možda jutro bude pametnije od večeri :))

Stijepo
[28. 06. 2012.]

..često se bavim samo Sobom i mnogo sam "jak" :), bolji sam od Bressona, , pa i Ansela :)

Lidija_Lolic
[28. 06. 2012.]

ja sam kreativna baš uvik kad me uhvati inspiracija :DDD

inače nisam :P

nik
[28. 06. 2012.]

@zelena - kaj se mene tiče, sumnjam :))

nik
[28. 06. 2012.]

Zoopolis
[28. 06. 2012.]

Da bi fotografija bila kreativna i dobra kolko sam ja shvatio

1. mora nastati kao dio koncepta unutar projekta

2. fotograf mora biti mlađa, prednost ženska osoba

3. fotograf koji snima savršene fotografije te savršene ne pokazuje nikome pa samo preko onih dobrih znamo da je i savršen

4. dobre fotografije snima fotograf koji voli fotografiju, hoda uokolo s fotoaparatom i otkačen je

5. dobre fotografije dobrog fotografa dugo se promišljaju i fotografska publika s neskrivenim nestrpljenjem te fotografije iščekuje, zato što je dobar fotograf i kreativan fotograf

6. zakoni tržišta i zakoni kritike za fotografije ne postoje stoga je bitno sam se potruditi da dobroj fotografiji stvoriš tržište i kritiku

7. kreativna fotografija ne stvara se glamurom niti trivijama kopanja po kontejnerima, kreativna fotografija prikazuje život i okoliš srednjeg sloja mlađih srednjih godina koji tek stasa postati malograđanima

8. dobra fotografija snima se u uvjetima prigušenog (slabog) svjetla

9. postoje sigurni načini kako snimiti provokativnu fotografiju, a provokativna fotografija je uvijek dobra i kreativna

itd.

Zoopolis
[28. 06. 2012.]

Poklopila se tema s sasvim uporabljivim promišljanjem: idem na spuštanje divljom rijekom u divljinu: mogu li napraviti kreativnu fotografiju? Ne! No ipak, pored bendža, nosim i svu opremu, jer joj tako ove godine prvi puta skidam prašinu, čak planiram ispucati zadnju Astiju, a ona je skroz fashion i skinny film a ja ću slikat brda ( koja imaju oči), panjeve i vodopade. Znači, za sebe ću biti kreativan, no za ostatak populacije sumnjam.

sokol
[28. 06. 2012.]

@nik, elaboriraj kontradiktorno, zapravo objasni nam što je kontradiktorno, ali u kontekstu cijelih tekstova, nemoj vaditi dijelove teksta iz konteksta, i to različitih tekstova, dakle pojasni nam molim te što je u tim tekstovima kao cjelini svakoj za sebe, kontradiktorno.

@Stijepo, ako ovo što si napisao ide mene, onda mi molim te kaži iz čega si tako nešto zaključio, jer iz svega što sam napisao to se neda zaključiti, ako pak ovo ne ide mene, onda se ispričavam ! :)

Dobro je raspravljati o svemu, ali nije dobro u nedostatku argumenata, pa makar i subjektivnih koji u najgorem slučaju i ne stoje, pribjeći kratkim isprekidanim i nesuvislim frazama, kvazi zagonetkama, i vrijeđanju. Mislim da je pristojno, ako se sudjeluje u nekoj raspravi, svoje stavove obrazložiti i braniti, pa makar se to većini ili manjini i ne sviđalo, jer ovakvim "zagonetnim" frazama, primitivnim podbadanjima i ciničnom skoro pa vrijeđanju, šaljete poruku tipa "...ma ja sam daleko iznad i sve znam, a oni su ispod mene i nisu vrijedni moga pisanja, jer oni to ionako neće razumjeti". Ove opaske koje sam napisao posebno idu na adresu @Ksoricu, koji u cijeloj ovoj raspravi nije artikulirao ništa, osim što neartikulirano vrijeđa, jer vjerovatno čak niti vrijeđanje ne zna artikulirati. Ovdje se izgleda više zaista ne isplati otvarati nikakve teme, niti sudjelovati u bilo kakvim temama, jer ako kažeš svoje mišljenje i još ako ga probaš obrazložiti, onda si tek na meti raznih @Ksorica, koji vjerovatno u nedostatku elokvencije i pismenosti, ne znaju izreći svoje mišljenje i na civilizirani način ga braniti i obrazložiti.

Stoga sam zaključio da ustvari ovakva podmukla vrijeđanja meni uopće ne trebaju, pa se stoga odjavljujem s ove i sa svih budućih tema, i neću vas više uznemiravati.

Uživajte u svojoj neartikuliranoj kreativnosti ! :)

p.s. Ostaviti ću svoju galeriju neka stoji, jer previše poštujem Janka, koji sve ovo ulaže i trud i znanje i sredstva i dobru volju i radi svih onih dragih ljudi koji su mi ukazali čast i nešto ispod mojih fotografija napisali.

DOBRO SVJETLO

ibanezfrelon
[28. 06. 2012.]

Moram priznat da sam i ja primjetio ovdje jednu jednu takvu atmosferu gdje se samo čeka da pojedinac nešto napiše da bi ga se moglo "kamenovat", ne mislim konkretno na ovu temu nego općenito. Bio sam član mnogih foruma, čak i administrator i definitivno je više reda kad kad forum "vode" nekoliko moderatora, onda je to ugodnije mjesto za komunikaciju.

nik
[28. 06. 2012.]

@sokol, nema problema. Prvo za ignoranciju navodiš kako to "zabrinjava iz razloga što onaj tko to izjavljuje, možda nesvjesno, sebe stavlja na pijadestal apsolutnog, ..." Nakon toga ti drugima poručuješ "blago vama koji niste svjesni svoje nesvijesti ! :)" Time si sam sebe stavio u poziciju (na pijedestal?) s koje si slobodan ocjenjivati druge. Eto, to mi je kontradiktorno. Ili smo svi jednaki i uvažavamo tuđe stavove ili pak svi imamo pravo biti isključivi.

Dozvoljavam kako sam u krivu, a ako jesam to je stoga što mi je ponekad od siline velikih riječi i fraza koje koristiš teško razabrati koja je bit onoga što želiš reći. Ne ulazim u to jesi li ti ili netko drugi u ovoj raspravi u pravu ili krivu. Kada je o kreativnosti riječ teško da se može donijeti neki zaključak oko kojega će se svi složiti. Ići brojati koliko je umjetnika bilo kreativno u mladim ili starim danima meni generalno nema smisla; neka se time bavi statistika.

Žao mi je ako smatraš kako je jedna tema na forumu razlog za povući se iz "javnog djelovanja" na Fotozinu. Možemo se međusobno ne slagati u mišljenjima, ali se vjerujem možemo barem složiti oko toga da se ne slažemo :) I život ide dalje.

P.S. Još uvijek ne razumijem što znači "glib generacijskog jaza" ;)

Tomislaw
[28. 06. 2012.]

Još malp pa će mi nestat kokica, pa stoga da pitam svekoliko pučanstvo, dok kokica još imam. Kak bi vi definirali kreativnost u fotografiji?

nik
[28. 06. 2012.]

Tomislawe, kako nemam odgovor na tvoje pitanje mogu sam napraviti copy-paste definicije pojma krativnost s Wikipedije:

"Kreativnost je mentalni proces koji uključuju stvaranje novih ideja, pojmova, ili rješenja problema, ili novih poveznica između postojećih ideja ili pojmova.

Sa znanstvenog pogleda, smatra se kako proizvodi kreativnih misli (ponekad zvanih divergentnim mislima) sadrže originalnost i primjerenost. Alternativno i svakodnevno mišljenje pojma kreativnosti jest jednostavno – stvaranje nečeg novog."

Da se vratim na početno pitanje oko životnog doba koje je više ili manje kreativno: vremenom se svakako stječe iskustvo i zanatska vještina. Oboje može pomoći u "rješavanju problema i lakšem iznalaženju poveznica između postojećih ideja ili pojmova", ali to samo po sebi nije dovoljno za "stvaranje novih ideja, pojmova" odnosno "stvaranje nečeg novog". Ili jesi kreativan u nekom trenutku ili nisi.

Vremenom možeš naučiti dosta toga, što se nekome tko tako što nije prije vidio može učiniti kreativnim. Tak da npr. fotograf koji snima vjenčanja može snimiti mladence iz nekog fora rakursa u fora pozi i oni će misliti kako je to jako kreativno, jer do tada nisu vidjeli sličnu fotku s vjenčanja. A čovjek je možda samo pokupio ideju koju je vidio na nekoj drugoj fotki s vjenčanja.

Time dolazimo i do pitanja tko ocjenjuje je li nešto kreativno.

Suzanna
[28. 06. 2012.]

E da.. upravo zbog nekih inkvizicijskih načina komuniciranja, ja jako malo sudjelujem ovdje na forumskih raspravama.. a nije da ne bih, ta žensko sam.. :D no draže mi puštati muziku. :)

Uz sve napisano, ograničit ću se samo na bit teme.

Kreativnost? Jel' se ista dijeli samo na jedno područje ili više? Jel kretivnost teška ili lagana po pojedinca? Jel' neshvaćenost drugo ime kreativnosti? Jel' kretivnost podrazumijeva svojevoljnost?..itd.

- to su samo neka pitanja na koja i sama već duže vrijeme pokušavam odgovoriti, pa me razuvjeri nešto slijedeći moment i dokaže suprotno.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…