Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Ulična fotografija - pitanje
Analog
[13. 09. 2012.]

Molio bih vaš savjet/mišljenje o tome što je bolje kod slikanja na ulici i želje za "hvatanjem" dobrog trenutka:

1. Zauzeti poziciju i čekati da se nešto dogodi (netko prođe, susret prijatelja, pad sladoleda na pod, osmjeh...), ili

2. Biti stalno u pokretu, hodati i na taj način možda naići na neki zanimljiv moment.

Hvala!


cuni1
[13. 09. 2012.]

Kombinacija dok sam ne osjetiš na što će te povući:)

Klik-Kid
[13. 09. 2012.]

da... u sustini lagana setnja gradom i prst na okidacu, tako da stignes posmatrat okolinu i budes spreman.

I da, promaknut ce ti puno "super" renutaka jer si bas tad piso poruku, coho jajca i tak.... al nedaj da te to naljuti.... to se svima dogadja :-))

Didokles
[13. 09. 2012.]

biti što više na ulici(sa fotkašom) i promatrati...

Klik-Kid
[13. 09. 2012.]

i da... ako ti budu rekli da je širac obavezan za ulicnu...nije.

Dobar je, no ja cesto radim ulicnu sa 70-300 :-) tak da sve može...

ja bi htio sigmu 150-500 na par dana za ulicnu fotografiju....

ah... wet dreams

23-D
[13. 09. 2012.]

Dok sam ja bauljao ulicama sam kombinirao. Malo šetnje, pa pivo na najisturenijem stolu neke terase.

Ima i točka 3. koju nisi pitao.

Ovisno koliko provodiš na ulici.....3-7 dana potroši na istu lokaciju u krugu 150-200 metara. Skužit ćeš interesantne kuteve snimanja i punktove gdje ima najviše kadrova.

sir-oliver
[13. 09. 2012.]

Kao i u svemu drugome: ovisi što želiš postići.

Pristup br.1. je odličan u slučaju da pronađeš dobre elemente arhitekture i svjetla koje posložiš u kadru, i onda čekaš pješaka da uđe na onu pravu poziciju u kadru i formira odličnu fotografiju.

Nešto ovog tipa.

Traži vremena i strpljenja, ali može dati rezultat koji se ne može postići onim drugim brzinskim pristupom.

Analog
[13. 09. 2012.]

@Klik-Kid - to je i moj san. Nešto dugačko i uslikati situaciju i ljude koji nemaju pojma da si uopće u istom gradu kao i oni.

@23-D - koja je točka 3.?

kopca
[13. 09. 2012.]

Teleobjektivi s uličnom fotografijom imaju jednako veze kao fotografije iz zoološkog vrta s prirodom...

Klik-Kid
[13. 09. 2012.]

kopca - svatko ima pravo na svohe misljenje, no ne znaci da je u pravu....

ili ti... kopca :-))))

over&out

Z-foto
[13. 09. 2012.]

pogledaj kak človek dela

vmandic
[13. 09. 2012.]

Manje pitanja više fotkanja, to ti je rule 1. :)

Analog
[13. 09. 2012.]

@Z-foto - pratim Željka (kao i svi uostalom, šta ne?)

@Melki - vjerojatno najbolji savjet

Lagonda
[13. 09. 2012.]

Zasto ne bi mogao koristiti i telac za to?

Jhonytheking
[13. 09. 2012.]

pitanje je dosta općenito, zato što pravila ne postoje. ako bi iz svog iskustva mogao reći koja taktika rezultira boljim rezultatom teško bi dao odgvoor, ti si ponudio dvije, možda ih ima još, jesi razmišljao o tome. Prije svega je bitno da se zna šta se želi zabilježit, a onda se taktika u realizaciji sama nametne. neki motivi su manje dinamični, neki više, neke su lokacije manje zanimljive, a neke više. negdje svjetlo imaš na svojoj strani, a negdje u protivničkom timu. Teško je dati odgvoor koji bi mogao biti pravilo za sve situacije na ulici, možda je i najveća draž ove vrste fotografije što nije predvidljiva, i autor ima mogućnost intervencije u kadru svedenu na minimum, ili možda ne bi trebao nikako se mješati. Pristupi su različiti, ovise od autora do autora, imaš sljedeći link , pozdrav.

vmandic
[13. 09. 2012.]

Kad razmislim, mene zapravo zanima žašto ljudi imaju potrebu raspravljati o nastanku fotografije? To se ne odnosi samo na "street" koji je totalno izkonzumiran i svi su street fotografi, od snepšotera do leica shootera i sl.

Fotografiju je važno snimiti, i fokus nas komentatora i publike treba biti na fotografiji. Sve ostalo prije i poslije što je bilo nije na fotografiji, kao i oprema i ostalo. Počinje me to živcirati ozbiljno nekada, što je toliko diskusije jeli Elmar ili Zaiss bilo staklo ili zašto nije pričekan zlatni sat, te zašto nije bio neki stari fixir ili baš HP+ film, stalno tehnikalije, tehnikalije i opet dosadne nevažne tehnikalije. Imam dojam kao da ljudi žele pametni ispasti pred drugima ako znaju o tim takoreći nevažnim pojmovima puno i ako ih znadu staviti u kontekst sa samim snimkom, dok vice versa ni riječi o samoj fotografiji, kadru, priči, ideji!

Snimaj kad stigneš i kako stigneš, a radi to s guštom i ne traži opravdanja. :)

vmandic
[13. 09. 2012.]

Perdono na žurbi i tipfelerima, ali ukratko, volio bih vidjeti više rasprave o fotografiji nego svemu ostalome.

Didokles
[14. 09. 2012.]

Ovo gore izrećeno bi trebao biti sukus ove razmjene mišljenja:"Snimaj kad stigneš i kako stigneš, a radi to s guštom i ne traži opravdanja"

Filip
[14. 09. 2012.]

Za ulicnu fotografiju je vazno biti na ulici.

ladyjane
[14. 09. 2012.]

Teleobjektivom se ne radi ulična fotografija. Svi koji se bave njome ili pišu o tome, pa tako i autor knjige čiji je link Jhonytheking stavio, slažu se u tome. I u uličnoj fotografiji postoje različiti pristupi, pa pokušaj pronaći svoj. Inače, knjiga gore pomenuta nije loša. Može se naći i na deviantu. Možda nije loše pročitati. Knjiga je dosta razumna. Iako, meni se posebno ne sviđa kako taj fotograf radi. Ali svako ima pravo izabrati kako će raditi uličnu fotografiju.

Klik-Kid
[14. 09. 2012.]

@ ladyjane - to si ti procitala da se telcem ne radi ulicna fotografija??

A da piše da se sa fishem fotka nogomet onda bi to bilo tako???

Inace se ne volim prepucavat na zineu o stvarima koje su mi bedaste ili koje su stvar ukusa, no sad baš nedam za pravo...

ladyjane - jesi li probala sa telcem radit ulicnu fotografiju?? :-)

(vjerujem da nisi jer je netko napisao da se to ne radi:-)

kissi kissi :-)))

Lagonda
[14. 09. 2012.]

@ladyjane: Zbog?

TeoG
[14. 09. 2012.]

Osobno sve radim sa prime 50-kom, rijetko (uistinu rijetko) 18-55mm. Svidjam nacin rada u kojem moram koristiti svoje noge a ne samo prste kako bi se priblizio/udaljio, nekako mi daje dodatan izazov street fotografiji. A kad se ispraksas je sjajno, jer tocno znas sto ces dobiti u kadru...i ne gubis vrijeme na zumiranje.

Inace - kombiniram setnju sa cekanjem na odredjenim pozicijama.

samir
[14. 09. 2012.]

pa dosta mojih ulicnih fotografija je nastalo teleobijektivom,ne kontam ovakve prepirke!uvijek se iznenadim ovdije

TeoG
[14. 09. 2012.]

ma svatko fotka s onim sto mu najbolje odgovara...meni je prajm zakon, brz, dobar pri losem svjetlu, oštar, ne trošim vrijeme na zumiranje....

no, nema pravila, pogeldajte po webu, ima ekipe koja s iPhonima radi sjajnu ulicnu fotografiju

Miholino
[14. 09. 2012.]

Ne držim se slijepo pravila koje je netko napisao. Ulična se može radit i šircem i normalcem i telcem. Link koji je dao Jhony pokazuje da lik radi dobre fotke sa 85mm što je nekakav blagi telac na FF-u. Ja isto fotografiram sa 50mm objektivom na crop senzoru (ekv 75mm) uličnu i zašto bi to bilo pogrešno. Sad dugi telci tipa 200-300mm su mi više za paparaco fotke jer na njima ljudi budi izdvojeni dofom izvan konteksta, ali uz umješnost fotografa i to se može kompenzirat.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…