Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

If Your Pictures Arent Good Enough, You are Not Close Enough
blue
[26. 06. 2013.]

Kad god citam o photojournalismu - kako radit bolje fotke, uvijek se citira vec pomalo izlizana izjava R. Capa-e: "If your photos are not good enough, you are not close enough!".

Kazem izlizana jer je se moze naci u zaglavlju web stranice svakog fotografa, u svakoj recenziji, blogu...

Razna su tumacenja iste, od primjene iskljucivo sirokokutnog objektiva, pa do upoznavanja subjekata kada vise nije bitan ni izbor objektiva, ni fizicka blizina i sl.

Anyway.. imajuci na umu istu, uzeo sam samo sirokokutni objektiv (16-35) i prosetao ribarnicom, pa bi molio komentare kako poboljstat fotke.

Da li je poanta izjave da fotkas iz velike blizine i usput budes neprimjetan/nevidljiv jer si dio njih pa te ne smatraju prijetnjom i ignoriraju te (znaci bez pogleda u kameru) sto fotku cini hladnom, ili na fotografijama treba biti pogleda prema fotoapratu koji odisu povjerenjem u fotografa i odobravanjem pristunosti fotografa sto fotku cini toplijom?


Joca
[26. 06. 2013.]

meni je jedino prva fotka dobra nekako imam osjecaj toga da si usao u pricu..ostale jesi bio blizu al to se neprimjeti zbog kuta snimanja ..tako mislim kad ovako pristupas da želis da ostanes neprimjetan a dodes u masu to se najbolje osjeti po kutu snimanja tipa na prvoj foto. tako je moje misljenje nez jesam u pravu:)

djuan
[26. 06. 2013.]

Jedan od meni najboljih fotografa što se tiče upotrebe širca je Stipe Surać. Pogledaj njegove galerije, meni su fascinantne.

Stipe Surać

Joca
[26. 06. 2013.]

btw mislim da nema nikakve poante te izjave osim da budes bliz:)sto se tice pogleda u kameru meni to ovisi o situaciji netreba bit to nikakva greska a takoder nije ni obavezno :)

gogoya
[26. 06. 2013.]

da si prišarafija 14mm sad bi ima još i bolje slike. ;)

Ovako, fotografije nisu nezanimljive, sigurno se moglo "bolje" kadrirati (i izabrati još dramatičniji rakurs), no to i je odlika vrsnih fotografa ovoga žanra - biti brz. Kako znam što bih ja (ne)napravio u ovim uvjetima (ni do koljena viđenom), moram pohvaliti uratke. ;)

gogoya
[26. 06. 2013.]

glede "neprimjetnosti" - ako si dovoljno dugo na lokaciji, onda te akteri više i ne zamjećuju.

blue
[26. 06. 2013.]

Da, taj drugi kut/rakurs je i mene muchio.. probao sam naci neki nizi rakurs da sve dobije na dinamici..ali ne ide, bar ne u ovoj situaciji :/ pa sam isao na neku pricu npr. na drugoj fotki jedan lik gleda vagu, drugi gleda njega, treci gleda da riba ne ispadne a cetvrti to pise u biljeznicu,..

U svakom slucaju hvala na komentarima.

Joca
[26. 06. 2013.]

ima tu prica ali po meni je snimljeno kao turisticki ...imas odlicnu lokaciju ...pokusaj predvidit situaciju i duže vremena stajati na jednom mjestu gdje vidis da bi moglo bit zanimljivo i pokusaj ubacit nesto u prvi plan a ljude u pazadini ...nekidan u splitu je bilo kao ulicni preformeri i sad bilo nesto fotografa oko njih i masa ljudi a jedan fotograf je uletio kod tog zabavljaca i unio mu se u facu doslovno valjao se po podu ispred njega ugl klecao ležao itd neobaziruci se na masu ljudi ni sto smeta tom zabavljacu ...i vjerujem da je imao odlicne fotografije a to sto je izvodio ljudi su se cudili 2min i zaboravili kao i sve.,najbitnije je neobazirat se na nista :)

Klik-Kid
[26. 06. 2013.]

Potpisujem ekipu... zanimljiva lokacija i situacija:-) ali je kadrirano "turisticki" ... tako da tu treba malo truda uložit :-)

NHF

Febivjetar
[26. 06. 2013.]

ma fotke su skroz ok. i daleko je to od "turističkog" kadriranja. Klik-Kid kupi samo bilo koji Croatian Traveller ili Putovanja pa ćeš vidjet šta znače loše i turistički kadrirane fotke... ovdje svaka fotka ima priču i one koji nose kadar.

vargovicphoto
[26. 06. 2013.]

pozdrav kolega ... ako dozvoljavaš nekoliko riječi s moje strane što se tiče par fotografija koje si postavio za analizu. Pogled na svaku fotku već u startu izaziva napetost i nervozu, iz razloga što svaka fotka vrvi gužvom i događanjima a ni jedna ne govori određeno ili specifično, a pogotovo ne na tvoj originalni način kao autora. Promatrač niti na jednoj od fotografija ne zna na u tom metežu na što da obraća posebnu pažnju jer je doslovno izgubljen u moru događanja i detalja. Kao dokumenat fotke su u redu, no daleko više bi postigao da si izdvajao detalje igrajući se dubinskom oštrinomm pa čak i koristeći slabiji teleobjektiv. Posebno u slučaju 4. fotke gdje si mogao čovjeka sa tačkama izdvojiti od mase i nastala bi zanimljiva fotka. Širokokutni objektivi zadovoljavaju u ovakvim uvijetima kad se radi o jednostavnim potrebama dokumentarne ili novinarske fotografije, no svatko tko ima namjeru zakoračiti koju stepenicu više "gleda" sa širokokutnim objektivom motive gdje želi naglasiti dubina, širina ili odnos prednjeg i zadnjeg plana sa puno detalja ali koji bi trebali biti u skladu. U tvojem konkretnom slučaju širokokutni objektiv bi se mogao koristiti na način da u prednji plan stavljaš ono što želiš naglasiti ( npr. ribu na vagi / oštro ), a u drugi sporedni plan ljude, štand, brod ili nebo (manje oštro) ili čak neoštro, što sa psihološke pak strane navodi promatrača na razmišljanje i zamišljanje onih detalja koji su na fotografiji neoštri. No, na kraju krajeva svaka tvoja fotografija sadrži ono što ti želiš prikazati na svoj način, stoga mišljenja i sugestije mogu biti od koristi, ali uvijek je najbolje da osobni pristup ovom našem načinu izražavanje izgrađujemo sami, svatko na svoj način. To je pristup koji donosi najbolje rezultate i najveće zadovoljstvo. I na kraju mali osvrt na zanimljivu mudrost u naslovu tvoje rasprave : " Dovoljno blizu možemo biti jedino onda kad znanje i vještina postanu osjećaj"

Živio !

adresaba
[26. 06. 2013.]

vargovicphoto bas si to fino obrazložio

Klik-Kid
[26. 06. 2013.]

ma pod turisticki nisam mislio da nemaju pricu vec da su neke loše kadrirane... kao da za to nije bilo vremena

blue
[26. 06. 2013.]

Klik-Kid..pa i nije bas bilo previse vremena.. sve fotke su nastale u cca 15 min ;)

vragovicphoto..thanks :) tocno takvo pojasnjenje sam trazio. hvala na trudu i pojasnjenju! :)

brankocovic
[27. 06. 2013.]

kaže se još nemoj koristiti širokokutni objektiv, osim na mjestima gdje ti fali prostora, i meni to ima smisla.

ico00
[27. 06. 2013.]

Meni također fali malo dubinske za naglašavanje detalja i malo korektnija tehnička strana ili obrada. Tek toliko da se malo začine fotke koje su mi inače skroz zanimljive.

Inače što se tiče ove poznate izjave, nikada ju nisam shvatio. Odnosno divio sam se ljudima koji sa ultra šircem naprave zanimljive ulične kadrove. Naime kad god ja probam sa šircem nekaj takvo fotkat svi se okrenu, gledaju u fotić, odmaknu i sl. kao npr na ovoj fotki. Najbolje ulične sam napravio sa telcem kada ljudi nisu svjesni da ih se fotka i onda su najprirodniji. Npr. nešto ovako ili ovako .

memex
[27. 06. 2013.]

ico bar meni i tebi nije problem biti neprimjetan...treba samo malo stati i stopiti se s okolinom :)

dambo
[27. 06. 2013.]

Baš sam neki dan, gledajući fotke koje sam okinuo na ulici razmišljao o "If Your Pictures Arent Good Enough, You are Not Close Enough". Sa 35mm jedino fotke slikane sa cca. metar udaljenosti imaju taj neki dokumentaristički street look&feel. Sve dalje od toga se čini kao izvan akcije i kao snapshoot ... E sad, dosta je teško (barem meni), u normalnim situacijama u upadati ljudima u taj uski prostor privatnosti al' ta sposobnost je čini mi najvažnija komponenta kod uspješnih street fotografa ...

ico00
[27. 06. 2013.]

memo, ne mogu...smrad nogu me raskrinka :))

zamorac
[28. 06. 2013.]

Mislim da je vargovichphoto jako dobro opisao srz onoga sto moras popraviti... fotke ti hvataju previse svega i nije bas jasno sto si htio fotkat. Takodjer puno si ih snimio iz viine tvoje glave sto cini kadar dosadnim, moras se uvaljat u vodu i blato za dramaticne fotke. Mozda si uzeo sirokokutni objektiv no jos uvijek nisi prisao dovoljno blizu.

Evo moji savjeti po redoslijedu fotki ovako:

1: pric blize da riba bude desno do ruba, a ova dva frajer u sredini lijevo i desno, plitki ODf tako da su njhova lica ostra a riba mutna, pricas pricu o njima, a ribakoju su ulovili je sporedni subjekt.

2: opet udjes blize da biljeznica i tip koji ju drzi budu glavni subjekt. ovdje bi ja sve stavio u fokus ako se da.

3: legenes na zemlju ispred ribe da ti riba bude na 20-30cm od objektiva. cijeli tvoj svijet je tad riba, mlaz vode po dijagonali i frajer koji drzi slauf na lijevoj strani. mozes fokusirat jednu na ribu i jednu na frajer pa koja ti bolje ispadne. radi niskog kadra nema smtajuceh detalja kao sto je brod i ostali ljudi ne desnoj strani

4,5: nemam pametnih savjeta

6: za ovakve scene uzmes 50mm i lovis ljude koji se izdvoje nekom akcijom. vidis da se ovaj okrenuo a svi ostale su zaokupljeni ribom ili nekim poslom. blenda malo veca da izdvojis svoj subjekt, al ne treba pretjerivat, nek se kuzi sto je izvan fokusa.

7: opet isto kao fotka 3: cijeli tvoj svijet mora biti riba, mlaz vode i ta dva tipa kadrirani ili iz vrlo niskog (pozicija ribe) ili stanes pored frajera pa nsimas ono sto on vidi

8: opet nisi dovoljno nisko i ulovio si previse nepoterbnih stvari (lijeva trecina slike je nepotrebna), zamisli ovu fotku tako da je krvava odsjecena glava ribe u prednjem planu na desnoj strani, a lijevo je frajer kojeg ulovis taman kad je zamahnuo nozem tako da je noz u zraku i ocrtava se preko neba. Brutala.

9: opet ku gledanja je dosadan, vidi se da si samo lupio turisticku.

10: nemam prigovora

Evo tako bi ja to fotkao pa bi se igrao sa plitkim ili dubokim DOF-om, na neke fotke bi koristio blic sa omeksivacem jer je prirodno svjetlo vrlo jako i direktno pa da osvjetlim sjene itd.

djuan
[28. 06. 2013.]

Inače, jedna od najvećih zabluda korištenja širca i ultraširca je ta da "na fotografiju treba stati čim više stvari".

Krivo. Moje mišljenje je da takvi objektivi pružaju jednu posebnu perspektivu koju treba znati iskoristiti na najbolji način. Zato sam naveo Suraća kao primjer, jer mi se baš sviđa način na koji on koristi širac.

reiki_
[28. 06. 2013.]

Nije stvar u feelu nego je stvar u kompoziciji iz koje mozak izvlaci feel, sto si blize to su ljudska tijela sve vece i znacajnije plohe na tom prostoru kadra, npr. sa tri metra i dalje necije tijelo je otprilike sve vise linija a sto si blize to sve vise postaje veci dio povrsine i ima veci utjecaj na sveukupnu kompoziciju i dojam kadra i mozes izvuci svakakve kvadrate, trokute, krugove itd i sto ces ti dalje raditi sa time ovisi sto zelis postici. Probaj svaku sliku zamisliti i zamućenu i naopako postavljenu, ako je i dalje zanimljiva onda je sigurno dobra fotografija i odlično postavljena tehnički. Puno pomaze naravno i proucavanje slikarstva i osnova grafickog dizajna (sve je vizualno u osnovi samo ili tocka ili linija, odnos foreground-bacground , te negativni prostor).

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…