sajonara [21. 11. 2007.] |
dakle bilo kakav savjet :) |
simon [21. 11. 2007.] |
Ja sam nedavno slikao neke slike, bilo je i ulja i tempere i olovke... Uglavnom to je bilo za rođaka da ima za arhivu, snimali smo na otvorenom u sjeni, aparat na stativu slike na štefelaju i ispalo je solidno... Ako si na to mislila? |
simon [21. 11. 2007.] |
Ja sam nedavno slikao neke slike, bilo je i ulja i tempere i olovke... Uglavnom to je bilo za rođaka da ima za arhivu, snimali smo na otvorenom u sjeni, aparat na stativu slike na štefelaju i ispalo je solidno... Ako si na to mislila? |
sajonara [21. 11. 2007.] |
jesam.a kak su velike slike? |
gogoya [21. 11. 2007.] |
ja isto slikao na otvorenom, ali sunčeve zrake upadale pod kutom manjim od 40°. Odlično se istaknula struktura platna (što sam i htio dobiti). Boje također. Naravno, ulje/kit/koji vrag nije bilo značajnije reljefno. Slika je bila u širini od 1,5 m. Slikano sa žarišnom ~ 100mm. :) |
Boddhi [21. 11. 2007.] |
tocno kako decki kazu, mozda jos i dosvjetljivac - ali ovisno o prostoru u kojem fotkas ak ce ga se trebat koristit dobar stativ - obavezno koristenje flasha - nikako, ubijaaaa :))) |
sajonara [21. 11. 2007.] |
kakav dosvjetljivač si mislio? dodatan fleš? slike su u ateljeu.kaže tip da ima puno svijetla. |
Boddhi [21. 11. 2007.] |
za vani, obican dosvjetljivac - ali ako fotkas u ateljeu koji ima dosta svjetla tad netrebas kako mislis dodatan flash? - napisao sam da NIKAKO flash jer ako slika ima uljene boje riskiravas pregoravanje istih bljeskom, nikako da bude direkt na aparatu ima i varijacija da ga odmaknes s strana ali si u ateljeu kako kazes eto |
Jethrotull [21. 11. 2007.] |
ne treba vam nikakvo dodatno svjetlo, kupi platno duzine 3-4 metra prbi rupu za objektiv i sa njim ces eliminisat sve sjenke i ostale gluposti i samo pucaj i trudi se da boje sa slike budu realne |
akregar [21. 11. 2007.] |
dobro Jetro govori napravi šator od plahti i uživaj, još ti mogu preporučit jedino ako možeš posudit ili još bolje kupit gretagmabeth RGB klin da možeš pogodit boje i to je to:)) |
akregar [21. 11. 2007.] |
sorry krivo sam napisao ako ides goglat evo c/p: Gretag Macbeth ColorChecker Chart |
Cvago [21. 11. 2007.] |
Slažem se sa navedenim, nedavno sam to radio, postavi ručno balans bijele boje, najbolje izmjeri bijelu boju u poziciji i uvjetima gdje ćeš fotografirati. |
sajonara [22. 11. 2007.] |
hvala vam ljudi :)))) |
marionovak [22. 11. 2007.] |
ovako,.ima par nacina,. sve zaviso kakva je oprema. Opcija A,, ( kak ja to delam) Koristim 4-6 strobes pod 30 stupnjeva kutem, sa mekanim reflektorom i polariziram svjetlo na reflektoru,i koristim polarizator na kameri, tako da se eliminiraju sve refleksije, pogotovo na uljanim platnima gdje ima dosta refeljnog slikanja,. to je idealna situacija. Ako nema te mogucnosti,. onda se treba snimati na sjevernom svjetlu, odnosno u ateljeju koji ima jako dobro svjetlo, prozore otvorene prema sjeveru,treb apolarizirati u svakom slucaju da se izbjegnu refleksije i da se dobiej saturaciaj boja, Slikanje na suncu je ok, zavisi od slike, ali opet treba polarizirati. Objektiv je jako bitan. Treba biti ekvivalent 100-135 mm ( za 35 mm kameru) s ostrinom od kuta do kuta ( znaci da nije u centru ostro, a na rubovima banana) ima objektiva koji su specificno namijenjeni snimanju ravnih ploha,, i.e. slika i reproduciranje printanih materijala,.treba samo malo pogledati okolo,. eto toliko |
sajonara [22. 11. 2007.] |
hvala :) |
Gaca [22. 11. 2007.] |
Mario ima pravo. Za ozbiljan posao potrebno je polarizirati svjetlo i ponovno polarizirati reflektirano svjetlo. Ipak, ako ti je to jednokratan job, posluzit ce i Jethrovo platno :-) (Uzmi radije gazu, manje ces svjetla izgubiti). Pitanje za Maria: zasto je za 35mm potreban 100-135 mm repro objektiv? Ja bih pomislio da je situacija opticki ista kao i kod povecavanja pozitiva: 35mm 50tica, 6x6cm 80tica , 4x6" 100-150tica. Ako se radi i o 'obicnom' objektivu opet je 50tica zbog objera zarisne i dijagonale prije za preporuciti (vec i zbog simetricne konstrukcije samog objektiva). Nemam previse iskustva sa reprodukcijom, ali me zanima teoretski. |
marionovak [22. 11. 2007.] |
@Gaca,.. ja ne snimam s 35 mm, nego sa 4x5" ( 10x12 cm), zato velim ekvivalentni objektiv prema 100 mm na 35 mm kameri,. na 4x5 koristim 210 mm Schneider Super Synar ( koji je cini mi se isti kut kao 90 mm na 35 mm kameri), koji nije ideal, ali ima dosta ravno polje izostravanja. Objektivi za snimanje ravnih povrsina su slicniji po gradji i polju ostrine objektivima kakvi su na aparatu za povecavanje slika, dobro je otici na Schneider Web site, tamo se dosta dobro objasne te konstrukcije objektiva. "obicni" objektivi nemaju ravno polje izostravanja |
Gaca [23. 11. 2007.] |
Mario, sorry, rijec 'ekvivalent' sam interpretirao u obrnutom smjeru, vidim iz tvog odgovora. Firma Schneider mi je vise nego poznata ;-) Naravno, objektivi za povecavanje bi bili idealni za ovaj posao (dobra iskustva s rodagonom i mamiyom RZ), samo ih je nazalost tesko (nemoguce?) koristiti na kameri bez mjeha... Sajonara, ostaje znaci (sto se optike tice) ili posuditi/iznajmiti potrebnu opremu ili ako je to pre komplicirano, koristiti barem macro objektiv (koji doduse isto tako nema ravnu povrsinu izostravanja, ali je barem korigiran na malu udaljenost snimanja). Blenda 8-16 (ovisno o objektivu!) ce dati dovoljno dobre rezultate. Puno uspjeha i postaj rezultate :-) |
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))