ariesZG [07. 04. 2020.] |
Kako sada imamo puno vremena za gledanje filmova, pala mi je na pamet tema za opuštanje. Koji vam je najdraži film (ili više njih) i zašto? |
agni [07. 04. 2020.] |
s prve,ovaj tren Pasija, a razumljivo i zašto..bar s obzirom na situaciju! Dobar ,zanimljiv upit ,a vjerujem i dobri prijedlozi za pogledati film ili filmove! |
ljeto2001 [08. 04. 2020.] |
Odlična tema! Pasija je definitivno za preporuku u ovom periodu, no ne bih ga drugi put gledao zbog preteških prizora mučenja. Neki od meni dragih i filmova za preporučiti (ovako na prvu): Prognostičar (Nicolas Cage), sudac Dredd, Forrest Gump... zašto? Prvi naturalistički prikazuje život jednog prosječnog (ne po primanjma) čovjeka... u nijednom trenutku nije dosadan... ima odličan casting, i odličnog Michael Caina u sporednoj ulozi... zapitaš se... kako od tako vrsnog oca nastane takav (...) sin :/ Drugi mi je atmosferičan distopijski film... po liku iz stripa nerealan u mnogo stvari no to nadoknađuje zaista odličnom atmosferom A treći bih mogao skoro svaku godinu ponovo gledati. .. ostavlja tako ugodan osjećaj nakon svakog gledanja... :) To je, ovako, na prvu ;) |
Didokles [08. 04. 2020.] |
Ovo sam napisao na svom Fb profilu kao impresiju neposredno nakon gledanja filma na TV,a bez pretenzija na neku "dubokoumnost"
Dobar ,loš /ružan/ zao /rđav/ Ovo teško vrime i prisilno ostajanje doma donili su i neke dobre stvari, bolju komunikaciju sa ukućanima, pribiranje po kućnoj biblioteci i selektivnije gledanje TV.Tako mi je sinoć nezamislivo dobro "sija" ovaj film,ustvari jedna od najboljih saga o Divljem zapadu,možda i ponajveći antiratni film sa temom rata koja nije kao dominatna.Tri maestralno odigrane uloge,a jedna meni gigantska Tuco /Elli Walach/ već pedeset godina me drži i nanovo oduševljava |
maltus [08. 04. 2020.] |
Film u kojem je odlican spoj glazbe, slike, radnje. Tu je Altman prikazao pravi divlji zapad. Kod nas sa naslovom KOCKAR I BLUDNICA. |
ariesZG [08. 04. 2020.] |
Altmana i inače volim, a "Kockar i bludnica" je i mjeni jedan od njegovih dražih. "Pasija" je perfektno napravljena, Gibson me jako ugodno iznenadio kao redatelj. A Edi mi je točno pročitao ukus, jer, oduvijek mi je Sergio Leone bio među najdražima, s posebnim osvrtom na "Bilo jednom u Americi", koji mi je, možda, jedan od najdražh filmova svih vremena, sigurno u prvih pet. Sviđa mi se izbor, ekipa:) |
ariesZG [08. 04. 2020.] |
Ja bih posebno izdvojio Fellinijev "Amarcord", "Čudo u Milanu" od De Sice i "Bilo jednom u Americi". Poezija od fotografije, glazbe, posvećenosti likovima. Sva tri, svaki na svoj način poseban i estetski neprevladan. |
Klik-Kid [08. 04. 2020.] |
The Platform |
gogoya [09. 04. 2020.] |
meni je to dinamička varijabilna varijabla, svakoga dana lista je drugačija... tako da sva gore nabrojana djela nisu strana sastavljaču. A ima naslova koji su mi bili u nekom trenutku vrlo dragi, da bih se kasnije upitao jesam li to malo skrenuo... ;) |
Roby-ZD [09. 04. 2020.] |
Meni ono što (rijetko) pada na pamet jest u ovom trenutku "Ta divna splitska noć". Radi BW izvedbe i same te fotografije. |
ariesZG [09. 04. 2020.] |
Je, Gogo, slažem se, ali ima tih par filmova koji me godinama proganjaju, i što sam stariji, sve su mi jasniji i draži. A "ta divna splitska noć" je vizaualno remek-djelo, slažem se. |
gogoya [09. 04. 2020.] |
E, baš mi se danas motala "Ta divna splitska noć"... ono, gornji postovi me naveli na razmišljanje što napisati (palo bi barem stotinjak naslova s tendencijom rasta), a onda pomislih po kojim to kriterijima bih posložio... ma nema šanse sve to strpati u jedan koš... hm, vizualni doživljaj?! Pa recimo, Sin City... a čekaj, i mi imamo nešto slično vizualno... eto splitske noći. ;) |
gogoya [09. 04. 2020.] |
kako u posljednje vrijeme imam jako malo vremena za filmove (nažalost), to se kojiput častim gledanjem kratkometražnih uradaka... pa još s YouTubea. Nedavno naletih i na ovaj dolje (animirani), svidio mi se pa dijelim link: |
seewolf [10. 04. 2020.] |
apocalypse now redux? itko? itko?! :D. blade runner 2049? mad max fury road? john wick serijal? apollo 11? the fifth element? sicario? back to the future trilogija? :D. |
plivadon [10. 04. 2020.] |
ima toga puno ali evo prvo šta mi pada na pamet a da nije već rečeno: Mary and Max (animirani), Millenium trilogija, 7, Death proof, Mad Max 1, Lock stock and two smoking barells... |
agni [11. 04. 2020.] |
ima odličnih prijedloga (i za ponovo vidjeti), neki mi poznati više neki nešto manje, ove animirane prvi put srećem ,otkriće su mi! |
Didokles [12. 04. 2020.] |
Jedan antologijski,na takvim smo se filmski izgrađivali gledajući ih u St kinoteci: "Kako je bila zelena moja dolina. Orig. naslov How Green Was My Valley Režiser John Ford Kako je bila zelena moja dolina američka je filmska drama snimljena 1941. godine u režiji Johna Forda. Scenarij je napisao Philip Dunne na osnovu istoimenog romana iz 1939. godine autora Richarda Llewellyna. Producent filma je bio Darryl F. Zanuck a glavne uloge su tumačili Walter Pidgeon, Maureen O'Hara, Anna Lee, Donald Crisp i Roddy McDowall. Film je bio nominiran za deset Oscara,[3] osvojivši ukupno pet, uključujući i Oscara za najbolji film, najbolju režiju, najbolju fotografiju i najbolju sporednu mušku ulogu. Film govori o Morganima, povučenoj, radinoj, rudarskoj porodici iz Velsa koja živi u srcu doline Južnog Velsa. Radnja se dešava tokom 19. vijeka i bilježi život u rudarskom Južnom Velsu, promjenama njihovog načina života i njihovog utjecaja na porodicu. Selo u kojem žive protagonisti filma je izmišljeno ali se temelji na stvarnom mjestu koje se zove Gilfach Goch;[4] pisac Llewellyn je sam provodio mnoga ljeta dok je bio u posjeti svom djedu, što je poslužilo kao inspiracija za roman.[5] Filmski kritičar iz New York Timesa Bosley Crowther opisao je film kao "veličanstvo običnog naroda" i "ljepotu koja sija u dušama jednostavnih, iskrenih ljudi."[6] Godine 1990. film je izabran na čuvanje u američkom Nacionalnom filmskom registru pri Kongresnoj biblioteci kao "kulturno, historijski i estetski značajan". Wikipedia |
ariesZG [13. 04. 2020.] |
Nisam ga dugo gledao, mislim da je čak relativno nedavno bio na HRT3. Moram ponoviti gradivo :) |
Didokles [15. 04. 2020.] |
Uskoro u virtualnom kinu Tuškanac +++ Paris, Texas
Režija Wim Wenders
Scenario L. M. Kit Carson Sam Shepard Uloge Harry Dean Stanton Nastassja Kinski Dean Stockwell Muzika Ry Cooder Fotografija Robby Müller Montaža Peter Przygodda Studio Channel Four Films Distribucija Tobis (Zapadna Njemačka) 20th Century Fox (SAD) Datum(i) premijere 19. maj 1984 Trajanje 147 min. Zemlja Flag of Germany.svg Zapadna Njemačka Francuska Ujedinjeno Kraljevstvo Sjedinjene Države Jezik engleski Budžet 1.162.000£ Paris, Texas na Internet Movie Database Paris, Texas je dramski film iz 1984. kojeg je režirao Wim Wenders u zapadnonjemačko-francusko-britanskoj koprodukciji, a snimljen je u SAD-u i na engleskom jeziku. Snimljen je prema scenariju kojeg su napisali L. M. Kit Carson i Sam Shepard a glavne uloge tumače Harry Dean Stanton, Dean Stockwell i Nastassja Kinski. Radnja se odvija oko amneziranog čovjeka (Stanton) koji, nakon što je misteriozno lutao pustinjom, pokušava obnoviti svoju vezu sa bratom (Stockwell) i 7-godišnjim sinom, te pronaći svoju bivšu suprugu koja je napustila njegovu obitelj (Kinski). Paris, Texas jedan je od najhvaljenijih i najpoznatijih Wendersovih filmova, te je osvojio nekoliko nagrada, od kojih se posebno ističe Zlatna palma u Cannesu za najbolji film.[1] -Wikipedija- |
brnads [15. 04. 2020.] |
Cloud Atlas, 2012, https://www.imdb.com/title/tt1371111/ |
spring_water [16. 04. 2020.] |
Par filmova koji su mene dojmili u zadnjih par godina ili kasnije: The Banishment https://www.imdb.com/title/tt0488905/?ref_=nv_sr_srsg_0 The return https://www.imdb.com/title/tt0376968/?ref_=tt_sims_tt Ostrov https://www.imdb.com/title/tt0851577/?ref_=fn_al_tt_3 Barbara https://www.imdb.com/title/tt2178941/?ref_=fn_al_tt_1 Wofsburg https://www.imdb.com/title/tt0355029/?ref_=tt_sims_tt .... i jedan stariji za razmišljanje They live https://www.imdb.com/title/tt0096256/?ref_=nv_sr_srsg_0 |
prolaznik [16. 04. 2020.] |
Teško je ovako uopćeno pričati o filmovima a da ih se ne klasificira po žanrovima. Ovdje se moji i @Didoklesovi ukusi poklapaju. Na kaubojac Dobar loš zao ne treba trošiti riječi jer je 'bezvremenski' ali mi je Wild Bunch najdraži. Kad je drama u pitanju Paris-Texas ali dobro mi sjeda i American Beauty pogotovo nakon drugog gledanja. Kod krimića preferiram Tarantina u čijim su filmovima dijalozi nenad*ebivi i tu mi iskaču Pulp Fiction , Reservoir Dogs & Nemilosrdni gadovi ali ne mogu zaobići ni Carpentera i Oni žive kao i Napad na policijsku postaju br.13 Kad smo kod SF-a Interstelar mi je za korak ispred Matrixa Neuništive klasike poput Kuma, Ben Hura, Lovca na jelene itd. zaista nema smisla spominjati osim ako ih ne hvalimo. Romantike i ostale ljubavne žvake ne konzumiram :) |
Didokles [17. 04. 2020.] |
Da, Divlja horda kao posljednji vestern ili kako je Smit&Wesson ustuknuo pred Coltom 45...Snimajući "The Wild Bunch", priču o "lošim muškarcima u prijelaznim vremenima", Peckinpah se pitao što se dogodilo s odmetnicima kad se Divlji zapad promijenio. Film je ambijentiran u 1913., za vrijeme Meksičke revolucije, u osvit Prvog svjetskog rata, kad se odmetnici starog kova Pike Bishop (William Holden), Dutch Engstrom (Ernest Borgnine), Tector (Ben Johnson) i Lyle Gorch (Warren Oates) osjećaju zastarjelima u svijetu prvih automobila. "Moramo početi razmišljati dalje od naših pištolja", kaže Pike osjećajući početak kraja jedne ere. Imao je Pike dobar osjećaj. "Divlja horda" nije posljednji vestern, ali na neki način kao da jest. Vestern je umro s ovim filmom, i to krajnje nasilnom smrti, izrešetan tisućama metaka u usporenom pokretu. Umrli su i vestern junaci....Filmski kritičar Marko Njegić u S.D. |
prolaznik [17. 04. 2020.] |
I većina drugih kritičara se slaže da je to bio zadnji western koji spada u višu kategoriju a završnica filma je otišla u legendu kai i u Dobar Loš Zao s tim da im se u tom pogledu 1992 pridružuje i Unforgiven. |
ariesZG [17. 04. 2020.] |
Scena u "Divljoj hordi" kad pijani generalissimus uzme strojnicu u ruke da je sam isproba je, uf, uf. Da, "Divlja horda" definitivno pri samome vrhu. |
ariesZG [17. 04. 2020.] |
Ja bih spomenuo i opus Jiříja Menzela, s naglaskom na "Striženo, košeno", "Svečanost visibabe" i "Selo moje malo". |
Didokles [17. 04. 2020.] |
Bez "Vlakova..." je opus manjkav;) |
ariesZG [17. 04. 2020.] |
Moj propust :) |
Didokles [18. 04. 2020.] |
I nakon ponovnog gledanja OdbjeglogDjanka.,šta reći? Košmar mi je u glavi... |
Didokles [18. 04. 2020.] |
I nakon ponovnog gledanja Odbjeglog Djanga.,šta reći? Košmar mi je u glavi... |
ariesZG [18. 04. 2020.] |
Jedino što FOX Movies malo previše puta prekida film :) Ali, kakve uloge! DiCaprio nevjerojatan, Waltz također, a tek Samuel L. Jackson! Kinematografija u punom, izvornom smislu! |
Didokles [18. 04. 2020.] |
Kažem ja ženi(djelimo dobro i zlo) najteže je J.FX.bija je fikus cili film da bi na kraju popizdija. |
ariesZG [18. 04. 2020.] |
Da, nešto kao Michael Douglas u "Falling down"! |
Didokles [18. 04. 2020.] |
Hahaha "Ubij sve i vrati se sam" |
Roby-ZD [18. 04. 2020.] |
U nedjelju tvom daje besplatno gledanje G. Ritcijevog filma “Gospoda”. Milo za drago zvuk će ići na 5.1 amp kao “osveta” bučnim susjedima. Pa kad počmu rokat..... |
Roby-ZD [18. 04. 2020.] |
*tcom |
spring_water [21. 04. 2020.] |
Šta se gleda od serija? Meni su serije sada ispred filmova. Koji su vam favoriti? |
Roby-ZD [21. 04. 2020.] |
"Absentia", "Innocent", "Peaky Blinders", "La Casa de Papel aka Money Heist"... Ugl Popocorn Hour je nakrcan serijama pa nema straha :) |
spring_water [21. 04. 2020.] |
Absentiu gledo, Money heist prve dvije sezone, ali sam odustao od ostalih pošto se počelo ponavljati..koja ti je ova Innocent? Fargo, true detective - prva sezona i još mnogo drugih |
ariesZG [21. 04. 2020.] |
Slabo pratim serije, ali sam "Most", sve četiri sezone, odgledao u dahu. |
Roby-ZD [21. 04. 2020.] |
Da, "Bron II Broen" mi je bila jako dobra serija. Spring, evo LINK za "Innocent" |
Roby-ZD [21. 04. 2020.] |
Dobra mi je bila i "Dark" |
spring_water [21. 04. 2020.] |
Da, Broen je odlična, Dark takođe - obje su sami vrh. |
spring_water [21. 04. 2020.] |
Gledao sam ovu Innocent - dobra. Puno ima dosta kvalitetnih serija, ono baš. Evo par još nekih koje smatram kvalitetnim THE KILLING/FORBRYDELSEN Ima američka a i izvorna dnaska serija - obje su mi dobre. Mađarska Golden life je isto vrh Francuska Le Bureau Des Legendes - isto odlična zone blanche ... |
Roby-ZD [21. 04. 2020.] |
Braquo, FRA Engrenages aka Spiral, FRA Borgen, DEN Trapped, ISL Ima dosta (meni) zanimljivih serija, ali je pomalo bad kad ideš gledati kao polako i ode cijela sezona u šutu...pogotovo sad u ovo vrijeme |
Didokles [21. 04. 2020.] |
Ne gledam serije već dugo,naprosto nemam živaca.Nedavno sam (na nagovor žene)počeo gledati Zakon braće.veliko maltretiranje u kasne noćne do rano jutarnje sate.Odustao sam na polovicu puta. |
ariesZG [21. 04. 2020.] |
Borgen je odličan! A rekao sam supruzi, da ako ne bude dobra, da će morati pogledati cijeli ciklus Jakova Sedlara u komadu! :))) |
Roby-ZD [21. 04. 2020.] |
Sedlar je još ok +/-, zamisli za “kaznu” odgledat’ Vrdoljaka |
ariesZG [21. 04. 2020.] |
Može, šaka nekog anksiolitika zalivenog sa litrom šljivovice i pogledam ih sve u komadu, i Sedlara i Vrdoljaka, samo daaaaaj! :))))) |
Didokles [26. 04. 2020.] |
|
Didokles [26. 04. 2020.] |
CB vestern iz 1956 poseban užitak.Uloge: Glenn Ford (George Temple) Jeanne Crain (Dora Templeová) Broderick Crawford (Vinnie Haroldová) Russ Tamblyn (Eric Doolittle) Allyn Joslyn (Harvey Maxwell) |
Didokles [05. 05. 2020.] |
|
Didokles [05. 05. 2020.] |
Film je imao premijeru na Filmskom festivalu u Cannesu 1984. gdje je naposlijetku pobrao tri nagrade: Zlatnu palmu jednoglasnom odlukom žirija, nagradu FIPRESCI i nagradu ekumenskog žirija. Sve tri nagrade pobrao je redatelj Wim Wenders.[1] Film je igrao i na filmskom festivalu u Sundanceu 1985. i ponovno 2006.[2] Paris, Teksas je nominiran i za Zlatni globus za najbolji strani film. Dobio je i četiri nominacije za nagradu BAFTA: za najbolji film, adaptirani scenarij i glazbu, dok je Wenders osvojio BAFTU za najbolju režiju. Kritičar Roger Ebert dao je filmu četiri od četiri zvijezdice: "Paris, Texas je film sa onom vrstom strasti i spremnosti eksperimentiranja koji su bili češći prije petnaest godina nego su sada. Ima više zajedničkoga sa filmovima kao što su Pet lakih komada i Easy Rider i Ponoćni kauboj nego sa jednim video igricama koji su pobjednici na kino blagajnama 1980-ih. To je istinit, dubok i briljantan film."[3] Newsweek navodi da je film "priča o SAD-u, mračan opis zemlje u kojoj ljudi poput Travisa i Jane ne mogu pustiti korijene, priča o velikoj, moćnoj i bogatoj državi u kojoj mali ljudi mogu postati očajno izgubljeni."[4] Pišući za New York Times, Vincent Canby dao je film podvojeno mišljenje, te utvrdio: "Film je divan i smiješan i pun pravih emocija dok se bavi načinom kojim se Travis i mali dječak ponovno pomire. Onda sve to odleti kroz prozor auta kada otac i sin odluče naprasito otići u Teksas kako bi tražili Jane. Film mi je bježao sve ove godina,danas sam ga prvi put pogledao,a utisci odlični. |
Didokles [08. 05. 2020.] |
|
Didokles [08. 05. 2020.] |
Imate ga priliku dana u 20.50 na 3. programu pogledat i guštat u nevjerojatnom minimalizmu,a to je baš ono što volimo. |
ariesZG [10. 05. 2020.] |
"Rio Bravo" upravo na HRT 2. Poslastica :) |
Didokles [10. 05. 2020.] |
gušta san po enti put;)) |
gut [13. 05. 2020.] |
les vacances de monsieur hulot https://www.youtube.com/watch?v=4f2gLy-A0hM&list=PL5PJ-7gdlRLQQWA4-sTr8hPkINVIFHm2c |
ariesZG [13. 05. 2020.] |
Odličan izbor, gut. Sehr gut :) |
ariesZG [13. 05. 2020.] |
Zaboravio sam ja jedan, relativno noviji, koji je na mene ostavio dubok dojam > "Bijela vrpca". Mučan, ali prekrasno snimljen, jedna od ljepših c/b fotografija na filmu. |
Didokles [13. 05. 2020.] |
|
Didokles [13. 05. 2020.] |
Lift za gubilište (1958) triler drama kriminalistički Režija: Louis Malle Scenarij: Louis Malle, Roger Nimier Uloge: Jeanne Moreau, Maurice Ronet, Georges Poujouly, Yori Bertin, Jean Wall, ... Filmografija “Lift za gubilište” prvijenac je slavnog redatelja Louisa Mallea (Doviđenja, djeco), film koji je proslavio glumicu J. Moreau, jednu od najvećih francuskih glumačkih zvijezda svih vremena. Riječ je o iznimno originalnom kriminalističkom filmu snimljenom u maniri francuskoga Novog vala, a koji tematski, pa i ugođajem, anticipira nasljeđe američkoga film noira. Opširnije Julien Tavernier (M. Ronet) uspješni je biznismen koji se već duže ljubaka sa šefovom suprugom (J. Moreau). Njih dvoje odluče ubiti njezinog muža i prikazati to kao da je riječ o samoubojstvu. Nakon ubojstva Julien ustanovi da je zaboravio ukloniti jedan od tragova pa se vrati, ali na izlasku ostane zarobljen u dizalu. Istodobno mladić i djevojka iz susjedstva ukradu mu automobil. Stjecajem okolnosti počinit će zločin za koji će biti okrivljen Julien… Uz priču dojmljiva je i vrsna uporaba kamere, pozornost na detaljima i krupnim planovima te izvrsna melankolična glazba Milesa Davisa. “Lift za gubilište” osvojio je nagradu Louis Delluc za najbolji debitantski film. |
Didokles [14. 05. 2020.] |
CIKLUS OD 18.05. DO 17.06.2020. Online retrospektiva Ingmara Bergmana Online retrospektiva Ingmara Bergmana Od 18. svibnja do 17. lipnja donosimo najiscrpniju online retrospektivu Ingmara Bergmana, najistaknutijeg švedskog redatelja i jedne od ključnih osobnosti svjetskog filma uopće, koji je tretiranjem svojih brojnih tematskih preokupacija stekao ugled vrhunskog majstora psihološkog filma. Online program počinjemo u ponedjeljak, 18. svibnja u 20 sati besplatnim prikazivanjem remek-djela Persona (1966). Posrijedi je jedan od najuspjelijih Bergmanovih filmova i jedno od ključnih ostvarenja modernizma koje se redovito nalazi na listama najboljih i najvažnijih filmova svih vremena! U nastavku najiscrpnije hrvatske online retrospektive donosimo još 29 redateljskih ostvarenja Ingmara Bergmana te njegov prvi scenaristički rad, film Mučenje (1944) Alfa Sjöberga. Svaki dan tijekom idućih mjesec dana na web stranici kina u 20h bit će postavljen link na novi redateljev film koji će biti dostupan za gledanje 24h. Ukupno 11 filmova bit će dostupno za besplatno gledanje uz promo kod, dok će preostalih 20 filmova biti raspoloživo za gledanje uz naknadu od $2,99 (okvirne protuvrijednosti 20 kn) po filmu. Gledanje je moguće bilo gdje s područja Hrvatske (nije moguće gledati filmove iz inozemstva). Svi filmovi imat će hrvatske podnaslove. Upute za besplatno gledanje: 1) Na web stranici kina kliknite na trenutno ponuđeni film 2) Na stranici filma kliknite na video, na gore desno ponuđenu opciju RENT $2,99 (opcija dostupna samo za područje Hrvatske) 3) Logirajte se (ukoliko nemate Vimeo korisnički račun morate se registrirati) 4) Kliknite opciju RENT – APPLY PROMO CODE (ne upisujete podatke o kartici!) 5) Upišite promo kod koji ćemo javiti za pojedine fimove, kliknite APPLY i CONTINUE 7) Nakon prihvaćanja koda kliknite WATCH NOW i uživajte u filmu Upute za gledanje uz naknadu: 1) Na web stranici kina kliknite na trenutno ponuđeni film 2) Na stranici filma kliknite na video, na gore desno ponuđenu opciju RENT $2,99 (opcija dostupna samo za područje Hrvatske) 3) Logirajte se (ukoliko nemate Vimeo korisnički račun morate se registrirati) 4) Unesite podatke o svojoj kreditnoj kartici ili platite Paypal računom 5) Kliknite opciju RENT (film možete gledati 24h od trenutka plaćanja) 6) Nakon provedbe plaćanja kliknite WATCH NOW i uživajte u filmu REDATELJI Ingmar Bergman Alf Sjöberg FILMOVI IZ CIKLUSA Persona (Švedska, 1966) REŽIJA: Ingmar Bergman FOTOGRAFIJA: Sven Nykvist SADRŽAJ: Film postaje dostupan za besplatno online prikazivanje u ponedjeljak 18. svibnja u 20 sati, a nakon toga ostaje dostupan još 24 sata. Film ima hrvatske podnaslove, a gledanje je moguće samo iz Hrvatske. Glumeći Elektru u novoj predstavi, ugledna kazališna glumica Elisabet Vogler usred predstave odjednom zanijemi. Kad dospije u bolnicu, skrb o njoj preuzet će mlada medicinska sestra Alma, koja će ubrzo otkriti da Elisabet moć govora nije izgubila zbog nekog tjelesnog ili... C/B, 83' PROJEKCIJA: PONEDJELJAK 18.05.2020 U 20:00 |
Didokles [14. 05. 2020.] |
|
Didokles [17. 05. 2020.] |
|
Didokles [03. 06. 2020.] |
Teeći čovjek Legenda kaže da je O.Welles režirao kadrove u kojima se on pojavljivao,a ne stvarni redatelj Carol Reed |
Didokles [14. 06. 2020.] |
|
Didokles [14. 06. 2020.] |
|
Didokles [14. 06. 2020.] |
|
ariesZG [14. 06. 2020.] |
Može! Stalker mi je u prvih pet filmova svih vremena. Jedna od najljepših filmskih fotografija, također. |
Didokles [15. 06. 2020.] |
a ostala četiri? |
ariesZG [15. 06. 2020.] |
Uz Stalkera, definitivno na vrhu top liste meni najdražih i najvažnijih filmova su Cinema Paradiso, Čudo u Milanu, Bilo jednom u Americi i Amarcord. I još ću dodati jedan film koji me proganja svojom ljepotom od kad sam ga pogledao prvi put, također od Tornatorea, Baaria. |
Didokles [15. 06. 2020.] |
Više manje ti izbor ima temelj u neorealizmu,što je i moj filmski a i tradicijski pogled na svijet. |
Didokles [16. 06. 2020.] |
|
Didokles [16. 06. 2020.] |
SCENARIJ: Karl Freund, Walter Ruttmann FOTOGRAFIJA: Robert Baberske, Reimar Kuntze, László Schäffer GLAZBA: Chui (izvedba uživo) MONTAŽA: Walter Ruttmann SADRŽAJ: Buđenjem još jednog dana, iz noćne obamrlosti budi se i Berlin, grad koji funkcionira poput živog organizma s međusobno ovisnim društvenim slojevima. Dok se nižu prizori iz različitih područja gradskog života, ritam grada i užurbanosti njegovih stanovnika postaje sve intenzivniji, a život u gradu neumorno pulsira od jutra do večeri. Njegovi golemi ljudski, prometni i radni potencijali vibriraju sve frenetičnijim ritmom, od ranojutarnjih prizora sumračnog velegrada praznih ulica, dok se na ulici zatječu tek osamljeni policajac i pas, preko dnevne vreve u kojoj ljudi, izmiljeli iz svojih stanova i kuća, žure gradskim ulicama, do večeri kad su njihove aktivnosti drugačije i kad se puls grada mijenja. Neobičan križanac dokumentarnog i eksperimentalnog filma suscenarista, montažera i redatelja Walthera Ruttmanna (Svršetak tjedna, Čelik) jedno je od klasičnih ostvarenja dokumentarnog podžanra tzv. ´gradske simfonije´, odnosno filmova koji su bilježili svakodnevicu života u gradovima (npr. Zagreb u svjetlu velegrada Oktavijana Miletića), a najveću su popularnost uživali na prijelazu iz 20-ih u 30-e godine prošlog stoljeća. Realiziran pod utjecajem dokumentarca Samo sati (Rien que les heures) Alberta Cavalcantija, u kojem je prikazan život Pariza tijekom 24 sata, panoramski prikaz života Berlina nastajao je dulje od jedne godine, a izvedbenim prosedeom oslanja se na sovjetsku montažnu školu i ekspresionizam Dzige Vertova, kojeg je pak Ruttmannovo djelo nadahnulo za antologijskog Čovjeka s filmskom kamerom. Dokumentarne prizore suptilno preplećući s eksperimentalnim interpolacijama, autor na avangardan način, domišljato, ritmično i začudnim montažnim rješenjima predočava svakodnevicu Berlina, predočavanje građevina i tehnologije križajući s prikazom ritualiziranog društvenog života. Zbog toga film predstavlja trajan autentičan prikaz weimarskog Berlina i brojnih gradskih znamenitosti nestalih tijekom Drugog svjetskog rata. Na otvorenju festivala Berlinale Special u organizaciji Goethe-Instituta, u sklopu novog programa kina Tuškanac pod nazivom Kinofonija, glasoviti nijemi film Berlin, simfonija velegrada bit će projiciran uz glazbenu pratnju nagrađivanog i popularnog hrvatskog kvarteta Chui, koji će posebno za tu priliku skladati i uživo izvesti originalnu prateću glazbu. |
Didokles [16. 06. 2020.] |
ako vam se ne gleda bez tona,pustite neku/ritam/ glazbu di prevladavaju udaraljke,ima i digitalizirana verzija ali mi je izgledala puno popeglana a i ma i onih starih izgrebenih/iskrajcanih/Pogledajte ga vidit ćete na desetke odličnih fotografija,inače je film čista antologija. |
ariesZG [16. 06. 2020.] |
Pogledam večeras. Hvala na linku. |
Didokles [17. 06. 2020.] |
|
Didokles [17. 06. 2020.] |
Čudesni Ken Rusell i fantazmagorični Tommy iz Wikipedije: Tommy je britanski filmski mjuzikl snimljen 1975. godine u režiji Kena Russella, poznat kao jedna od najpopularnijih rock opera, odnosno najznačajnijih filmova u historiji rock muzike. Temelji se na istoimenom albumu britanske rock grupe The Who, čiji članovi nastupaju u filmu, a pjevač Roger Daltrey tumači naslovnu ulogu. Radnja prikazuje kako, nakon što je kao dječak svjedočio ubistvu oca od strane nevjerne majke (čiji lik tumači Ann-Margret) i njenog ljubavnika (koga tumači Oliver Reed) postaje slijep, gluh i nijem, ali i kako se kao odrasli muškarac budi iz svog stanja. Russell je film režirao u svom uobičajenom stilu, stvarajući bizarne scene, ali je on u kontekstu rock pjesama vrlo dobro funkcionirao, te je dio kritičara u Tommyju pronašao predložak koji će vrlo brzo početi koristiti autori modernih muzičkih spotova. Film u kome su nastupile neke od najuglednijih rock-zvijezda tadašnjeg doba, kao Elton John, Tina Turner i Eric Clapton je postigao veliki uspjeh, te su mnoge od pjesama ponovno postale veliki hitovi. Također je dobio pohvale od dijela kritike, pri čemu je posebno iskanuta Ann-Margret. Russell je iste godine Daltreya angažirao za ulogu Franza Liszta u filmu Lisztomania, ali taj film nije doživio sličan uspjeh. |
ariesZG [17. 06. 2020.] |
|
Didokles [18. 06. 2020.] |
|
Didokles [18. 06. 2020.] |
Quadrophenia je britanski dramski film iz 1979. godine , lagano temeljen na istoimenoj rock kampanji iz 1973. godine. Režirao ga je Franc Roddam u svom dugometražnom igranom filmu . Za razliku od adaptacije Tommyja , Quadrophenia nije glazbeni film i bend se ne pojavljuje uživo u filmu. |
Didokles [21. 06. 2020.] |
|
Didokles [21. 06. 2020.] |
"IFF" U ovoj alegorijskoj priči događa se revolucija koju je vodio učenik Mick Travis u staroj ustaljenoj privatnoj školi u Engleskoj. Redatelj: Lindsay Anderson Pisci: David Sherwin (scenarij), David Sherwin (originalni scenarij: "Križari") Zvijezde: Malcolm McDowell, David Wood, Richard Warwick Ako .... je britanski dramski film 1968. koji je producirala i režirala Lindsay Anderson satirizirajući život engleske javne škole . Poznat po prikazu divljačkog ustanka u fiktivnom internatu za dječake, film X certifikata snimio je u vrijeme prosvjeda u svibnju 1968. u Francuskoj redatelj koji je bio snažno povezan s kontraulturom iz 1960-ih . ako .... osvojio Palme d'Or na filmskom festivalu u Cannesu 1969. godine . [3] 1999. godine Britanski filmski institut nazvao ga je 12. najvećim britanskim filmom 20. stoljeća ; 2004. godine časopis Total Film proglasio ga je 16. najvećim britanskim filmom svih vremena. U 2017. godini anketa sa 150 glumaca, redatelja, pisaca, producenta i kritičara magazina Time Out svrstala ga je u devet najboljih britanskih filmova ikad. [4] Agregator pregleda Rotten Tomatoes izvijestio je da je 93% od 45 kritičara dalo film pozitivnoj recenziji, sa prosjekom ocjena 7,92 / 10. Prema kritičkom konsenzusu stranice, "zapaljivo, subverzivno i mračno šaljivo, ako .... je orijentir britanske protukulturne kinematografije." Wikipedia
|
Didokles [23. 06. 2020.] |
IN MEMORIAN Filmski maher iz Batmanove sjene: Schumacher nije zaslužio da ga se poistovjećuje s loše ocijenjenim hitovima o Vitezu tame pored niza dobrih filmova Velika nepravda počinjena je Joelu Schumacheru u stranim "in memoriamima", počevši od "Varietyjeva", koje su prenijeli domaći portali. U svim naslovima Schumacher slovi isključivo kao režiser filmova o "Batmanu". Naravno, Schumacher jest snimio treći i četvrti dio superjunačkog serijala preuzevši štafetu od Tima Burtona – "Batmana zauvijek" i "Batmana i Robina" (1995., 1997.). No, prilično je nekorektno poistovjetiti čovjeka s loše ocijenjenim hitovima, iako mu filmografija skriva barem jedno remek-djelo ("Dan ludila"), možda i dva ("Telefonska govornica"), dvije ponajbolje ekranizacije romana Johna Grishama ("Vrijeme ubijanja", "Klijent"), nekoliko dobrih ("Zemlja tigrova", "Priča o Veronici Guerin"), kultnih ("Vatra svetog Elma", "Izgubljeni dječaci", "Tanka linija smrti") i intrigantnih filmova ("Osam milimetara" kao metafilmski "Sedam"). To samo potvrđuje da je Schumacher za života bio nedovoljno cijenjen režiser, hollywoodski autsajder, maher iz (Batmanove) sjene, nikad smatran autorom unatoč nekim primjetnim autorskim crticama i osob(e)nom pristupu filmu (podcijenjeni "Nepodnošljivi prijatelj" s Robertom De Nirom i "transseksualnim" Philipom Seymourom Hoffmanom). Karijeru je započeo kao kostimograf, a u ulozi redatelja skrenuo je pažnju na sebe filmom "St. Elmo's Fire" (1985.), jednom od boljih poststudentskih drama o ulasku u svijet odraslih unutar kinematografije osamdesetih kojom je trasirao karijere Roba Lowea, Demi Moore i Emilija Esteveza, što će na prijelazu u devedesete i dvijetisućite napraviti sa "zgodnom ženom" Juliom Roberts ("Flatliners", "Dying Young") i Colinom Farrellom ("Tigerland", "Phone Booth"). Zaigrani vampirski mladenački horor "The Lost Boys" Schumacher snima 1987. pod utjecajem MTV-ja i nameće se kao najveći takmac spotovsko-neonskim redateljima epohe, Adrianu Lyneu ("Flashdance") i Tonyju Scottu ("Top Gun"). Spotovštini i neonu vratio se u dvama "Batmanima", koji, istina, nisu neko cvijeće, ali njegov pristup pokazuje kakav je bio kao redatelj. M Njegić S.D. |
Didokles [26. 06. 2020.] |
|
Didokles [26. 06. 2020.] |
Nóż w wodzie (sh. Nož u vodi) je poljski crno-bijeli igrani film snimljen 1962. u režiji Romana Polanskog, poznat kao njegovo prvo cjelovečernje ostvarenje, ali i jedno od najuticajnijih u historiji poljske kinematografije. Po žanru je drama sa primjesama trilera. Protagonisti, koje tumače Leon Niemczyk i Jolanta Umecka, su sportski novinar Andrzej i njegova supruga Krystzina, koji za vrijeme godišnjeg odmora autostopom pokupe mladića (čiji lik tumači Zygmunt Malanowicz) te ga na kraju odluče sa sobom povesti na jahtu. Radnja prikazuje kako tokom ispočetka idiličnog krstarenja počinju polako rasti napetosti između Andrzeja i mlađeg muškarca, pogotovo kada postane jasno da potonjeg privlači Krystyna, koja ni prema njemu nije ravnodušna. Nož u vodi se odlikovao za tadašnju kinematografiju neobičnom minimalističkom strukturom, s obzirom da se u njemu pojavljuje samo troje likova. Snimanje je, međutim, bilo obilježeno određenim poteškoćama, prije svega zato što se najveći dio radnje odvija na relativno malenoj jahti na moru, pa je Polanski morao koristiti razne domišljate trikove da krije članove ekipe, odnosno vodi računa o promjeni vremena. Polanski je također odlučio nasinkronizirati glasove Umecke i Malanowicza, koji, inače, prije toga nisu imali nikakvog važnijeg glumačkog iskustva. U samoj Poljskoj je, pak, nakon premijere izazvao omanji skandal, prije svega zbog kratke scene u kojoj se Jolanta Umecka pojavljuje gola, a što je predstavljalo presedan za poljsku i tadašnje istočnoevropske kinematografije. Kritičari su, međutim, izuzetno pohvalili Polanskijevu režijsku vještinu i efektno stvaranje napetosti, a posebno ih se dojmila neobična i relativno mračna završnica, koja je u mnogo čemu predstavljala model za ton karakterističan za tzv. crne valove u tadašnjim evropskim kinematografijama. Nož u vodi je prikazan na venecijanskoj Mostri gdje je dobio nagradu FIPRESCI, ali sljedeće godine je nominiran za Oscar za najbolji strani film. To je omogućilo Polanskom da nastavi karijeru na Zapadu i sljedećih nekoliko decenija postane jedan od najuglednijih svjetskih sineasta. Wikipedia |
Didokles [03. 07. 2020.] |
|
Didokles [03. 07. 2020.] |
|
Didokles [08. 07. 2020.] |
|
Didokles [08. 07. 2020.] |
Posljednja kino predstava (1971) The Last Picture Show (Originalni naziv) drama Život stanovnika malog gradića u Teksasu Režija: Peter Bogdanovich Scenarij: Larry McMurtry Uloge: Timothy Bottoms, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, Ben Johnson, Cloris Leachman Filmografija Peter Bogdanovich Timothy Bottoms Jeff Bridges Cybill Shepherd Ben Johnson Cloris Leachman Larry McMurtry Ekranizacija poznatog romana američkog pisca Larryja McMurtryja te ujedno najpoznatije ostvarenje redatelja Petera Bogdanovicha. "Posljednja kinopredstava" nostalgična je drama o odrastanju u teksaškom gradiću početkom 50-ih, a glavne junake, srednjoškolce, glume Jeff Bridges i Timothy Bottoms. Opširnije U Anareneu, malom gradiću u Teksasu, odrastaju dva najbolja prijatelja, Sonny (Timothy Bottoms) i Duane (Jeff Bridges). Njih dvojica uživaju u sitnim radostima koje im pruža njihovo rodno mjesto, među kojima se najviše ističe kino dvorana koju vodi njihov prijatelj i mentor, Sam (Ben Johnson). No, raznorazni problemi preuzimaju kontrolu nad njihovim životima i oni shvate da je bezbrižnim vremenima došao kraj. Film je postigao velik uspjeh u kinima, kritika ga je dočekala hvalospjevima, a osvojio je i dva Oscara, za sporednu mušku (Ben Johnson) i žensku (Cloris Leachman) ulogu, od ukupno sedam nominacija. Peter Bogdanovich je 1992. godine napravio redateljsku verziju filma, dužu 7 minuta jer je ubacio neke scene koje nisu ušle 1971. jer je tada Columbia ograničila trajanje filma na 119 minuta.
|
el_jailer [08. 07. 2020.] |
Netko je na početku spomenuo Pasiju. Kratka anegdota iz kina: dakle, društvo gleda film, tri para. Moja tadašnja djevojka je zaspala usred filma, reče da je žmirila na ružne scene, a kako je bilo puno ružnih scena, stalno je žmirila i tako zaspala. No, nije to poanta. Na kraju filma (ono kad idu slova) ljudi ustaju, pod dojmom, uglavnom u šoku, polako kreću prema izlazu. Ne komentira se puno, bio je težak film. U tom trenutku pojavi se na platnu slika otvorene grobnice. Kaže lik iz društva: ha, gle! Preživo je, bit će drugi dio 100%! |
Didokles [20. 07. 2020.] |
|
Didokles [20. 07. 2020.] |
Nadnica za strah (Le Salaire de la peur, 1953), Francuska, c/b, 156 min, Filmsonor/ /C.I.C.C./Véra Film/Fono Roma, r.: Henri-Georges Clouzot, sc.: H.-G. Clouzot, Jérôme Géronimi, prema romanu Georgesa Arnauda, df.: Armand Thirard, glazba: Georges Auric, ul.: Yves Montand (Mario), Charles Vanel (Jo), Folco Lulli (Luigi), Peter Van Eyck (Bimba), Véra Clouzot (Linda). U Srednjoj Americi, četiri pustolova – Mario, Jo, Luigi i Bimba –prihvaćaju ponudu jedne naftne tvrtke da za 2000 dolara svakome odvezu dva kamiona s nitroglicerinom do naftnih izvora udaljenih nekoliko stotina kilometara. Dok putuju lošim cestama i nepristupačnim terenom, postupno ih zahvaća sve veća tjeskoba zbog smrtonosnog tereta. Nakon što Luigi i Bimba poginu kada se njihov kamion zapali, a Jo, ranjen, umre od gangrene, Mario jedini dođe do odredišta. Na povratku, opušten, izgubi kotrolu nad vozilom. Nagrađen Grand Prixom u Cannesu 1953., film je vrhunski psihol. pustolovni triler prožet egzistencijalističkim kontekstom fabule. Precizna mizanscena i čvrsta narativna struktura usredotočene su na gradnju napetosti (pokušaj prijevoza tereta potpuno zaokuplja gledateljevu pozornost) i psihol. analizu karaktera u kriznoj situaciji. Tomu pridonose dinamična montažna rješenja, zv. podloga, dramatski naglasci u karakterizaciji i odnosima među likovima (sukobi, tenzije) te dojmljivo dočarano ozračje tjeskobe i gotovo neprestane opasnosti (fotografija naglašava oporost krajolika kao pozadine brutalnih zbivanja). Simboličkim detaljima Clouzot koncipira fabulu filma kao metaforu o ljudskoj egzistenciji – usprkos profesionalnoj solidarnosti protagonista suočenih sa smrtnom opasnošću, njihov je pokušaj fatalistički beznadan (u tom smislu simboliziran uvodnim kadrom borbe zatvorenih pčela). Očajnička egzistencija protagonista, čije se filozofsko opravdanje nalazi jedino u mogućnosti samopotvrđivanja, uokvirena je škrtim (izbjegavanje egzotike), ali oštrim soc. kontekstom (bijeda polukolonijalne zemlje), zbog čega je film tumačen i kao komentar (jednim svojim slojem) ekonomskog izrabljivanja latinoamer. zemalja od strane amer. multinacionalnih tvrtki. B. Kragić |
spring_water [03. 09. 2020.] |
Da malo dignem temu Spomenuo sam pod jednom fotografijom jedan meni drag i lijep film. radi se o Fearless iz 1993 u režiji Peter Weir, koji mi je jedan od najdražih režisera. Glavna uloga Jeff Bridges. Ima nekih jako moćnih scena. |
Didokles [07. 09. 2020.] |
ariesZG [17. 04. 2020., 14:17] Ja bih spomenuo i opus Jiříja Menzela, s naglaskom na "Striženo, košeno", "Svečanost visibabe" i "Selo moje ma Poznati češki filmski i kazališni redatelj, oskarovac Jiri Menzel preminuo je u 82. godini, objavila je u nedjelju navečer njegova supruga Olga na svojoj Facebook stranici. Menzela je proslavio njegov prvi dugometražni film “Strogo kontrolirani vlakovi” iz 1966., za koji je osvojio Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma. Za Oscara je 1986. nominirana i njegova popularna komedija “Selo moje malo”, a brojni drugi njegovi filmovi postali su klasici za češke gledatelje i redatelje. U filmovima je kombinirao humanistički pogled na svijet sa sarkazmom i provokativnim temama te je bio važan sudionik češkog novog vala. Poput ostalih redatelja njegove generacije, Menzel je imao problema s komunističkim vlastima. Zbog provokativnosti njegova satira “Ševa na koncu”, snimljena 1969., bila je zabranjena do 1990. i prikazana je tek nakon pada Berlinskog zida. Ostali poznati filmovi su mu “Zločin u djevojačkoj školi” (1965.), “Hirovito ljeto” (1968.) i “Služio sam engleskog kralja” (2006.). U Hrvatskoj je poznat i po režiji predstava Nemoćnik u pameti i Budala za večeru u zagrebačkom kazalištu Komedija.
|
Didokles [07. 09. 2020.] |
Preminuo 6.9.2020 slava mu! |
spring_water [17. 09. 2020.] |
Didokles Gledaš li ti šta novije, nešto što nisu 50-te, 60-te, 70-te i slično? |
Didokles [17. 09. 2020.] |
Most ,Valter brani Sarajevo,Otac na službenom putu... |
KreSica [28. 09. 2020.] |
Za sve koji do sada nisu, pogledajte si CONTAGION, film je snimljen 2012., ali danas je baš nekako svjež ... |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))