begonja [30. 05. 2010.] |
Sigurno ima onih koji su čuli za ovog Umjetnika (s velikim U) ali sigurno ima i onih koji nisu...mene se s njegovim radom uopzna mimikis i fasciniran sam.. ..inače radi se o analognoj CB fotografiji ručno bojanoj... Uživajte |
ariesZG [30. 05. 2010.] |
kupio sam njegovu monografiju u Pragu i još jednu u Zagrebu...od srednje škole sam zaljubljen u njegov stil... |
B-Horvat [30. 05. 2010.] |
Ja pogledao i dokumentarac o njemu. |
Stijepo [30. 05. 2010.] |
..znam covjeka odavno ..genije.. |
prgometica [31. 05. 2010.] |
ja se sa njim zarazila prije godinu dana |
kopca [31. 05. 2010.] |
Svojedobno sam preveo intervju sa Saudekom kojeg je objavio najugledniji slovački dnevni list SME. Pa koga zanima... Zašto ste uopće počeli fotografirati? Vaš otac bio je bankovni službenik.
Prije svega, imao sam sreću naučiti zanat. Uz to, bio sam pod snažnim utjecajem crno-bijelog časopisa Life. Imao sam dojam da su u njemu fotografije kakve bih mogao napraviti i sam. Nisam pretpostavljao da su te fotografije radili najbolji svjetski fotografi. Bile su birane između milijuna fotografija tisuća autora. A meni je to izgledalo tek kao nekakva zbirka fotografija.
Osim toga, shvatio sam još nešto – fotografiranje je jedina stvar koja mi donosi novac.
Može li se naučiti fotografirati ili to čovjek nosi u sebi?
Da biste došli na vrh, potrebne su vam tri stvari, sastojka – nadarenost, upornost i sreća. Ako imate samo nadarenost i sreću, ništa od toga. Ako imate nadarenost i upornost, također ništa. Ja sam imao sve troje. No, i dalje mislim da nisam nadaren. Ali sam uporan.
Vaše fotografije su prepoznatljive praktički bilo gdje, zahvaljujući tom slavnom prozoru i prljavom, pljesnivom zidu na Žižkovu (praška četvrt, op. prevoditelja). Kako ste odlučili koristiti ih?
Bio sam prisiljen, jer sam u tom podrumu živio sedam godina. Više ga nemam, ali sam u kući koju sam dao izgraditi za gospođicu Saru napravio njegovu repliku. Ali tamo ne odlazim, iako imam ideje kako nastaviti s tim zidom i prozorom.
Zašto prisiljeni? Žena je našla ljubavnika i dovela ga u stan. Bio mi je odvratan, pa sam otišao živjeti u vlažan podrum. Nisam mogao biti u blizini čovjeka koji mi je fizički odvratan. Odvratan mi je i danas, a sada je ravnatelj Narodne galerije.
Odselili ste u podrum... Nisam imao što seliti, samo bicikl. Budući sam u to doba išao rano ujutro raditi u tvornicu, fotografirati sam mogao samo navečer. Imao sam sreću, jer je iza zida curila voda, sve je počelo trunuti i tako je nastao taj slavni zid.
Koje svoje fotografije smatrate najboljima?
Prije deset godina napravio sam fotografiju djevojčice, cigančice iz Slovačke, koja ima opečenu desnu stranu tijela. Njezinu fotografiju smatram dostojnu svojeg divljenja. Izrazio sam na njoj divljenje i poštovanje prema toj djevojci i toj je moja najdraža fotografija.
Nisu li fotografije žena pred tim zidom previše monotematske?
Žena nikada nije monotematska, uvijek je drugačija.
Dakle, riječ je o atmosferi?
Taj mi zid dosta pomaže, ali ja ne fotografiram zid, nego portrete ljudi. Istina je da su ljudi u tih četrdeset godina na to navikli i da to traže. Kada bi Roy Orbison bio živ, svi bi i dalje tražili Pretty Woman.
Mora li portretist biti dobar psiholog?
Ja nemam problem ni s time da se ljudi, na primjer, svuku, ponekad bi mi bilo draže kad bi na sebi ostavili koma odjeće, jer je fotografirati čisti akt vrlo zahtjevno. Ali, morate modele iskreno obožavati, ne sputavati ih, a najvažnije imati ideju ili improvizirati. Onda razvijete film, izaberete najbolji kadar, uvećate i imate fotografiju.
Znači, otpadaka je mnogo, jedanaest od dvanaest fotografija?
Otpadaka je mnogo. Ali, to nikoga ne zanima. Morate pokazati rezultat. Vježbača nitko ne pita koliko je dugo vježbao stoj na jednoj ruci.
Koliko stoji takva fotografija?
Ja fotografije ne prodajem, čini to tvrtka saudek.com, a raspon cijena je, mislim, od 45 do 80 tisuća kruna. Ali, te su stvari neovisne o meni, ja nikada ne bih tražio toliko za komad upotrijebljenog papira. Fotografski papir ima cijenu sve dok ga ne eksponirate i ne razvijete.
Feministice vas ne vole.
Ne, ali jednom sam bio u Edinburghu, gdje su me napale zbog nečega što sam govorio na svom predavanju, a ujutro sam se probudio kraj jedne u svom hotelu. Bila je feministica. Žene obožavam, ali žena je žena, a muškarac muškarac.
Nije li čudno da studentima predaje čovjek koji za sebe tvrdi da se ne poštuje, koji više puta nije uspio kao suprug i otac? Dogodila se jedna zanimljiva stvar – gledali smo fotografije, a ja sam ih komentirao. Svi ti mladi momci su me mrzili, a sve djevojke me gledale prijateljski. Nevjerojatno. Star sam i odvratan, ali sam ipak mužjak a to ostali kokoti ne vole. Gledao sam lica djevojaka, a jedna je došla za mnom i pitala mogu li je fotografirati. Ravnatelj škole mi je rekao kako u školi nikada – pa ni kada je gostovao redatelj Sverak (Kolja, op. prevoditelja) – nije bila takva gužva. To je ono što trebam – publiku i dokaz o uspjehu. Ne mogu tamo doći kao nekakav djed i reći: "mladi, bio je to dug put, a sada sam umoran, ovdje me boli...". Moram ih zabavljati, a ne razočarati. null |
vmandic [31. 05. 2010.] |
Kakav majstor, wow! :) |
Dumbo [01. 06. 2010.] |
Mene ništa ne oduševljava u galerijici s gornjeg linka. Još jedan dokaz da je ljepota u očima promatrača. ;) |
DeeDee [01. 06. 2010.] |
Saudek je genije :) Odusevljena njegovim radovima uvijek iznova :) Dumbo, treba znati gledati :D |
markomao [01. 06. 2010.] |
Saudek mi je friend na Facebooku ........ :) |
Penica [01. 06. 2010.] |
moga je stavit još manje slike... |
Cookie [01. 06. 2010.] |
... on ne stavlja slike već saudek.com (:O ... |
kopca [01. 06. 2010.] |
@ cookie - izgleda da sam prijevodom intervjua bacio nešto bisera pred svinje... |
Cookie [01. 06. 2010.] |
... sad ću ja skroz nešto "glupo" lupit': It is better to have a permanent income than to be fascinating! - citat Oscar W. ... a kad uspiješ i jedno i 2. - it's fascinating!!! ;O)))... |
markomao [01. 06. 2010.] |
Budimo iskreni..Saudek je ono što je uvijek nedostajalo fotografiji....esencija art forme....jebeni genije pripovjetke od 1000 stranica u jednoj jedinoj fotki.... Ljepši i romantičniji od Witkina,a opet direktniji i bezobrazniji od jednog Bressona .....Nerki pamte gdje su bili kad je ubijen Kennedy i kad je umro Tito....ja pamtim osječaj kada sam prvi put vidio SAUDEKOVU galeriju fotogfija......... |
ariesZG [01. 06. 2010.] |
...marko, savršeno si to sročio, upravo tako... |
elokventnidelinkvent [02. 06. 2010.] |
sulud čovjek skroz kad priča svoj životni put :) |
Cookie [02. 06. 2010.] |
... evo ljudi koji mu (Saudeku!) promijeniše život - fotografi na postavu E.Streichen-a u MOMA-i 1955.: Ansel Adams - Lola Alvarez Bravo - Manuel Alvarez Bravo - Erich Andres - Emmy Andriesse - Allan Arbus - Diane Arbus - Eve Arnold - Richard Avedon - Ruth Marion Baruch - Hugh Bell - Wermund Bendtsen - Paul Berg - Lou Bernstein - John Bertolino - Eva Besnyö - Werner Bischof - Maria Bordy - Edouard Boubat - Margaret Bourke-White - Matthew Brady - Bill Brandt – Brassai - Joseph Breitenbach - David Brooks - Reva Brooks - Ernst Brunner - Esther Bubley - Wynn Bullock - Shirley Burden - Rudolf Busler - Harry Callahan - Robert Capa - Cornell Capa - Robert Carrington - Lewis Carroll - Henri Cartier-Bresson - Ronald Case - Ted Castle - Marcos Chamudes - Al Chang - J.F. Chappell - Hermann Claasen - Edward Clark - John Collier - Jerry Cooke - Gordon Coster - Barney Cowherd - Ralph Crane - Ruth Staudinger Davis - Roy De Carava - Nick De Morgoli - Joseph De Pietro - Loomis Dean - Jack Delano - R. Diament - Robert Doisneau - Nell Dorr - Jack Dribbon - Nora Dumas - David Douglas Duncan - Alfred Eisenstaedt - Pat English - Elliott Erwitt - J.R. Eyerman - Sam Falk - Nat Farbman - Eleanor Fast - Louis Faurer - Edward Feingersh - Andreas Feininger – Fenell - Vito Fiorenza - Leopold Fischer - John Florea - Robert Frank - Toni Frissell - Unosuke Gamou - William Garnett - Edmund Bert Gerard - Guy Gillette - Burt Glinn - Gorky - Fritz Goro - Rainer Gottfried - Allan Grant - Farrell Grehan - René Groebli - Mildred Grossman - Karl W. Gullers - Ernst Haas - Peter W. Haberlin - Hideo Haga - Otto Hagel - Robert Halmi - Hiroshi Hamaya - Hans Hammarskiöld - Caroline Hammerskiold - Hella Hammid - Chien Hao - Bert Hardy - Dimitris Harissiadis - Richard Harrington - Eugene Harris - George Heyer - Paul Himmel - Tana Hoban - Frank Horvat - Kurt Huhle - Willie Huttig - Yasuhiro Ishimoto - Izis - Fenno Jacobs - Raymond Jacobs - Bob Jakobsen - Ronny Jaques - Nico Jesse - Constantin Joffé - Carter Jones - Henk Jonker - Victor Jorgensen - Clemens Kalischer - Simpson Kalisher - Consuelo Kanaga - Dmitri Kessel - Ihei Kimura - Martha Kitchen - N. Kolli - Torkel Korling - Koslovsky - Ewing Krainin - Herman Kreider - Walter B. Lane - Dorothea Lange - Harry Lapow - Lisa Larsen - Alma Lavenson - Arthur Lavine - Russell Lee - Nina Leen - Laurence LeGuay - Henri Leighton - Arthur Leipzig - Charles Leirens - Gita Lenz - Leon Levinstein - Helen Levitt - Margery Lewis - Sol Libsohn - University of California Lick Observatory - David Linton - Herbert List - Jacob Lofmann - Jack Lorner - Arnold Maahs - Hans Malmberg - Jean Marquis - A. Marshak - Thomas D. McAvoy - Leonard McCombe - G.H. Metcalf - Gjon Mili - Hans Miller - Frances Miller - Joan Miller - Lee Miller - Wayne Miller - May Mirin - Lisette Model - Peter Moeschlin - David Moore - Barbara Morgan - Hedda Morrison - Ralph Morse - Robert M. Mottar - Carl Mydans - Dave Myers - Fritz Neugass - Lennart Nilsson - Pal-Nils Nilsson - Emil Obrovsky - Yoichi Okamoto - Doris O'Neil - Cas Oorthuys - Ruth Orkin - Don Ornitz - Eiju Ohtaki - Homer Page - Marion Palfi - Gordon Parks - Rondal Partridge - Irving Penn - Carl Perutz - John Phillips - Leonti Planskoy - Raphael Platnick - Frederick Plaut - Rudolf Pollak - Wilson Powell - Daniel J. Ransohoff - W.C. Rauhauser - Satyajit Ray - Abdul Razaq Mehta - Anna Riwkin-Brick - George Rodger - Willy Ronis - Hannes Rosenberg - Annelise Rosenberg - W.A. Michael Rosenberg - Sanford Roth - Charles E. Rotkin - Michael Rougier - Kosti Ruohomaa - Karl Sandels - August Sander - Walter Sanders - Frank Scherschel - Hans A. Schreiner - Gotthard Schuh - Eric C. Schwab - Bob Schwalberg - Kurt Severin - David Seymour - Ben Shahn - Musya S. Sheeler - Li Shu - George Silk - Ian Smith - Eugene W. Smith - Bradley Smith - Howard J. Sochurek - Eastfoto - Peter Stackpole - Alfred Statler - Gitel Steed - Edward Steichen - Charles Steinheimer - Louis Clyde Stoumen - George Strock - Constance Stuart - Etienne Sved - Suzanne Szasz - Yoshisuke Terao - Gustav Thorlichen - Charles Trieschmann - François Tuefferd - Jakob Tuggener - Allan Turoff - Doris Ulmann - United Nations - Uzlyan - Ed van der Elsken - William Vandivert - Pierre Verger - Ike Vern - Vero - Roman Vishniac - Carmel Vitullo - Edward Wallowitch - Todd Webb - Dan Weiner - Sabine Weiss - Edward Weston - Hans Wild - Bob Willoughby - Jay Te Winburn - Garry Winogrand - Arthur Witmann - Jasper Wood - Cedric Wright - Yosuke Yamahata - Shizuo Yamamoto... ... uf, uf imeeena (:O ... |
Boddhi [03. 06. 2010.] |
... biće međ njima i jednog Vedrana... |;o)) |
Cookie [03. 06. 2010.] |
... bljak - nisam se toga dosjetio!!? izem ti eminem!!! (:O ... |
tonycro [03. 06. 2010.] |
saudek je kralj nad kraljevima |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))